Steemit'te Yazılarımın Daha Fazla Okunması İçin Neler Yapabilirim?

in Steemit Türkiye3 years ago

image.png

Steemit'e ilk kaydolduğumda bu platforma üye olan tek bir kişiyi bile tanımıyordum. Bu yönüyle diğer sosyal medya mecralarına kıyasla oldukça farklı bir durumu vardı Steemit'in. Facebook, Twitter, Instagram gibi ortamlarda en azından aile, arkadaş ya da iş çevresinden çok sayıda tanıdık bulunuyor. Ortamdaki insanları tanımadığım gibi onlar da beni tanımıyorlardı. Adeta uzaylıların yaşadığı farklı bir gezegene gelmiş gibiydim.

Neyse ki tecrübeli bir uzay gezginiydim, daha önce twitter gezegeninde bulunmuş ve orada işlerin zaman içinde nasıl geliştiğini deneyimlemiştim. Zaman içinde edindiğim tecrübeleri sizlerle de paylaşmak istiyorum.

Mecranın ruhuna uygun konuların seçilerek işlenmesi yazılarınızın okunma ihtimalini artırabilir. Ayrıca, özellikle İngilizce içeriklerde yazıyı uygun toplulukta yayınlamak oldukça kritik hale geliyor.

İnsanlar çizgi resim ya da animasyon içeren profilleri daha fazla takip etme eğiliminde oluyorlar. Dolayısıyla eğer profil resminiz çizgi resim/animasyon içeriyorsa avantaj elde ediyorsunuz.

Kullanıcı ismine çok büyük bir anlam atfetmiyorum. Kullanıcı isminizin yanında parantez içinde gösterilen itibar puanınız Steemit'te daha önce paylaşımlarınızın ne kadar beğenildiğinin göstergesi durumunda, dolayısıyla bu skor yüksekse iletinizin okunma şansı artıyor.

İnsan zihni görsel bilgiyi işlemek konusunda yazıyı işlemeye göre yüz kat daha becerikli olduğu için yazılarda kullanılan kapak görselleri büyük önem taşıyor. Ben https://pixabay.com'daki telif derdi olmayan ücretsiz görselleri kullanıyorum. https://unsplash.com/ sitesindeki telifsiz görselleri de kullandığım da oluyor.

Resmin altında yazımızın başlığı yer alıyor. Başlık ayrı bir yazının konusu olabilecek kadar geniş bir konu. Nitekim geçtiğimiz günlerde bu konuda bir yazı yazmıştım :) Kısaca yaratıcı, ilgi çekici bir başlık kullanmak gerektiğini söyleyebilirim.

Başlığın hemen altında paylaşımınızda kullandığınız ilk cümle ya da cümleler iki satır halinde görünüyor. Dolayısıyla yazıya nasıl başladığımız da özel bir önem taşıyor.

Yazının en altta paylaşımınızdan o ana kadar kaç SBD kazandığımız, kaç kişinin iletimizi beğendiği ve iletimize kaç yorum yapıldığı görülüyor. Nasıl ki metroda çalgıcılar önlerinde bulunan müzik aletlerinin kutusunun içine bol miktarda bozuk para koyuyorsa, yazımızı o ana kadar kaç kişinin beğendiği de kişilerin yazıyı okuyup okumama kararını etkiliyor.

Diyelim ki bir şekilde insanların ilgisini çekmeyi başardınız ve paylaşımınızın üzerine tıklayarak tümünü okumaya karar verdiler. Neye göre beğenip beğenmemeye karar veriyorlar? Yazım kurallarına uyum, fazladan resim ya da tablo kullanımı beğeniyi olumlu etkiliyor. Ayrıca insanlar emeğe saygı duyduklarından daha uzun iletileri beğenmeye daha eğilimli oluyorlar. Eğer fotoğraf paylaşıyorsak, bir ileti içinde çok sayıda fotoğraf paylaşmak uygun olabilir.

Benden bu akşamlık bu kadar. Okuduğunuz için teşekkür ederim.

Görsel Kaynağı: https://pixabay.com/vectors/social-media-connections-networking-3846597/ ve https://giphy.com/

Sort:  

Murat bey, ben sizi Steemitin ilk günlerinden tanıyorum, amma bu gün sizin bir bilimkurgu yazarı olduğunuzu bildim, kitablarınızın isimlerini öyrenmiş oldum. Sizin kimi bir yazarın burada olması beni şaşırtdı. Size uğurlar diliyorum.

Teşekkür ederim. Buradan güzel yer mi var, tam bilimkurgu yazarlarına göre bir yer :)

Murat bey, yakında bizim edebiyyat yazarları da buraya getirecem.

 3 years ago 

Güzel bilgiler için teşekkürler

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63039.96
ETH 2549.01
USDT 1.00
SBD 2.78