Steem Teknik Analizi - 7.9.2021

in Steemit Türkiye3 years ago

image.png

Steem fiyatları açısından oldukça bereketli günlerden geçiyoruz. Kripto dünyasındaki genel fiyat yükselişleri Steem'de de yansımasını buldu. Bu vesileyle bugün bir Steem teknik analizi yapmak istedim.

Trend

Aşağıdaki grafikte açıkça görüldüğü gibi Steem fiyatı 21 Haziran'da 0,21 doları gördükten sonra net bir yükseliş trendine girmiş bulunuyor.

image.png

Destek ve Direnç Bölgeleri

0,85-0,95 dolar arası önümüzdeki ilk direnç bölgesi. İlk destek bölgesi ise 0,58-0,60 dolar bandında görülüyor.

image.png

Ayrıca tarihi olarak fiyatları incelediğimizde 1,50 doların da önemli bir destek ve direnç seviyesi olduğunu görüyoruz. Nisan ayında bu tarihi direnç seviyesini iki kez test edip geri dönmüştük. İlk direnç bölgesi olan 0,85-0,95 aralığı geçilirse hedef 1,50 dolar olacaktır.

Momentum Göstergeleri

Momentumu ölçen en güvenilir osilatörler olan MACD ve RSI yükseliş trendinin devamını işaret ediyor.

image.png

Ayrıca RSI 70 seviyesinin altında olduğundan Steem'de bir aşırı alım da söz konusu değil ve göstergelerde yukarı trend ile uyumsuzluk görünmüyor. (Momentum da trende paralel hareket ediyor)

Hacim

Hacmi ölçen en güvenilir göstergelerden Volume Flow Indicator 18 Ağustos'dan itibaren yükseliş trendinde ve görece yüksek hacmi gösteren pozitif bölgede. Dolayısıyla işlem hacmi tarafında da şu anda bir sıkıntı görünmüyor.

Ağırlıklı Ortalamalar

Güçlü bir yükseliş trendinde olan Steem halen 20, 50, 100 ve 200 günlük üstel hareketli ortalamalarının üzerinde bulunuyor. Geri çekilmelerde fiyat halen 0,62 dolar seviyesinde olan 20 günlük üstel hareketli ortalamadan destek bulabilir.

Haftalık Tablolara Göre Durum

Yukarıdaki değerlendirmeleri günlük bazlı grafiklere göre yaptım. Momentum ve hacim göstergelerini haftalık bazda incelediğimizde günlük grafiklere paralel olarak pozitif bir görünümle karşılaşıyoruz.

image.png

Sonuç

Steem'de genel görünümün olumlu olduğu anlaşılıyor. Ancak teknik göstergeler elbette belirli olasılıkları ortaya koyuyor. Ana trendi değiştirmemekle birlikte ben bu yazıyı kaleme alırken Steem fiyatı yüzde 5 geriledi. Dolayısıyla her zaman temkinli olmaya ihtiyaç var.

Burada yazdıklarımın yatırım tavsiyesi değildir, keza ben yatırım uzmanı değilim.

Okuduğunuz için teşekkürler.

Görsel Kaynakları: https://unsplash.com/photos/6EnTPvPPL6I and https://tradingview.com/

Sort:  

Bilgi için teşekkürler

 3 years ago 

Analizlerinizi okurken benim için de ufak çaplı eğitim oluyor. Teşekkür ederim 🙏

Ben de başkalarından öğreniyorum. Zincirleme gidiyor böyle :)

tıpkı denizde olduğumuz zamanki gibi. ne kadar çok iniş ve çıkış görüyoruz. belirsiz

Kriptonun doğası böyle. Heyecan hiç eksik olmuyor.

 3 years ago 

Tam yükselişte diye sevinirken dediğiniz gibi gerilemeye başladı. Bekleyelim bakalım guzel sonuclara ulalsiriz inşallah. Tavsiyeleriniz için teşekkürler 👍

Coin Marketplace

STEEM 0.21
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 67422.69
ETH 3492.15
USDT 1.00
SBD 2.70