Kendi Kripto Paramı Tasarlıyorum

in Steemit Türkiye3 years ago

image.png

Son günlerde çeşitli projeleri incelerken çok sayıda kripto para üretme ve yakma mekanizması ile karşılaştım. Bu durum bende kendi token’ımı tasarlama isteği uyandırdı. Yazmak dışında herhangi bir şeyle ilgilenmek istemediğim için tasarlayacağım token bir düşünce deneyi olarak kalacak.

Tasarlayacağım token’ın güncel trendlere uygun olmasını istiyorum. Dolayısıyla 1 Lucky Turkey 0,000000001 Dolar olacak. Böylece insanlar 1 Dolar vererek 1.000.000.000 Lucky Turkey satın alarak kendilerini zengin hissedecekler. Turkey sözcüğü ülkemizi değil hindi olan turkey’i işaret ediyor. Turkey sözcüğünün ikili anlamı yüzünden yıllarca kötü esprilere maruz kaldığımız için bu isim hoş karşılanmayabilir, bilemedim şimdi.

Token’ın adının başlangıçta Lucky Turkeys in Space olmasını düşünmüştüm. Ancak bu isim geçtiğimiz günlerde başlayan uzay programını çağrıştırdığı için vazgeçtim. Her ne kadar logosunda hindi resmi olacaksa da başımın derde girmesini istemiyorum.

Token’ımızı satın alanlara her gün Lucky Turkey(LKT) token’larının değerinin binde 2’sine denk gelecek şekilde BUSD verilecek. Başlangıçta 10 trilyon adet LKT token üretilecek. Token sahiplerine verilecek BUSD'ler akıllı kontrat tarafından her gün üretilerek piyasada satılan Lucky Turkey Token’larından karşılanacak. Bileşik faiz hesabıyla bu üretim LKT için yıllık %107 enflasyon anlamına geliyor. Ancak bu enflasyonu dengeleyecek, hatta LKT’yi deflasyonist hale getirecek mekanizmalarımız var.

LKT alım satımında %2 transfer komisyonu akıllı kontrat tarafından kesilecek ve otomatik olarak yakılacak. Böylece toplam değerinin yüzde 10’u kadar işlem hacmi olan günlerde LKT deflasyonist hale gelmiş olacak.

Ayrıca Lucky sözcüğünün çağrıştırdığı üzere her gün çekiliş yapılacak, ancak bu çekilişte şanslı değil şanssız kişiler belirlenecek. LKT sahibi olan her elli hesaptan biri için böylece satış için geçerli transfer komisyonu %10’a yükselecek. Bu talihsiz durum üç ay sürecek. Satış için acele eden kişilerin transfer komisyonları böylece deflasyonist etki yaratmış olacak.

Lucky Turkeys isimli NFT koleksiyonumuz Angry Birds in Space oyununun hatırlatacak biçimde uzayda ve çeşitli gezegenlerde seyahat eden hindileri içerecek. Hindiler çeşitli gök cisimleri üzerinde guruldayacak ve yumurtlayacaklar.

Her yılbaşında airdroplar aracılığıyla Lucky Turkey sahiplerine ne kadar şanslı oldukları hatırlatılacak. Yıl başında dağıtılacak tokenlar Little Turkey, Giant Turkey, Lucky Turtle gibi asıl markayı çağrıştıran isimlerden seçilecek. Yılbaşında ayrıca büyük bir çekiliş yapılarak topluluğun en şanssız kişileri seçilecek ve tokenlarına 1 yıl boyunca %10 transfer komisyonu uygulanacak.

Lucky Turkey esasen bir Play-to Earn oyununun token’ı olacak. Oyunculara uzay gemisi çarpıştırmak, hindi yumurtası boyamak, devekuşuna binmek, ziyaret edilen gezegenlerin yerçekimini ayarlamak, Maskeli Elon isimli uzaylı karakteri gagalamak gibi avantajlar sağlayacak. Oyunu uçan hindi Murat gibi süper kahramanlar eşliğinde oynamak isteyenler de Lucky Turkey ile ödeme yapmak zorunda olacaklar.

Oyun çeşitli gök cisimleri üzerinde kurulmuş hindi çiftliklerinde geçecek. Çeşitli gezegenlerden gelen kızgın vejeteryanlar çiftliklerin önünde protesto gösterileri düzenleyecek. Güneş tutulması olduğunda kurt adamlar ve kuyruklu yıldız geçişlerinde zombiler çiftliklere saldıracaklar. Normal zamanlarda çiftliklere kapitalist vampirler hükmedecek.

İş birlikleri pazarlama stratejimizin önemli unsurlarından olacak. Lucky Turkey evreninde elde edilen uçan hindi Murat’ın pelerini gibi eşyalar blok zinciri temelli başka oyunlarda da avantaj sağlayacak.

Şimdi bunlardan söz edince aklıma 35 yıl önce 64 kb hafızalı Amstrad marka bilgisayarımda yazdığım küçük oyunlar geldi. Demek ki yazımı sonlandırmamın zamanı gelmiş.

Okuduğunuz için teşekkürler.

Görsel Kaynağı: https://pixabay.com/

Sort:  
 3 years ago 

nasil yapcaksin ve kiminle olacak bu proje abi?

Proje sadece bir düşünce deneyi. Gerçekten yapmaya niyetim yok.

 3 years ago 

haaaaaaaaa tmm basladin bile sandim :)

 3 years ago 

Yaziniza hayran kaldım. Cok derinlemesine bilgi ile hazirlanmis altyapisi cok saglam bir deney olmus. Yatirimci bulunsa bu sekilde bir giris yaparmisiniz meraktan soruyorum.

Teşekkür ederim. Bu şekilde bir giriş yapar mıyım? Bilemedim. Yazarlığa odaklanmak istiyorum.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 61733.68
ETH 2481.63
USDT 1.00
SBD 2.63