Evde Ekmek Yapımı

in Steemit Türkiye3 years ago

Merhaba arkadaşlar , nasılsınız? Geçen yıl pandemi başladığında hepimizin bir ekmek denemesi olmuştur .Bugün sizlere içi yumuşacık dışı çıtır tam unu da koyduğum ekmek tarifi vermek istiyorum.

WhatsApp Image 2021-12-09 at 11.16.43 (3).jpeg

Malzemeler
3 su bardağı tam buğday unu
3 su bardağı beyaz un
(Bu ölçüler markaya göre farklılık gösterebilir kontrollü ekleyin)
1 paket instant maya
2.5 su bardağı ılık su
1.5 tatlı kaşığı tuz
Öncelikle malzemelerimizi yoğurma kabına alalım. Unun ortasını açıp suyu ve mayayı ilave edip karıştıralım. Yoğurmaya başlaylım. Ne kadar yoğurursak o kadar güzel oluyor. Ben 15 20 dk yoğurdum. Ele yapışmayan yumaşacık bir hamur olacak.

WhatsApp Image 2021-12-09 at 11.16.45.jpeg

Üzerini örtüp dinlenmeye bırakalım. İsterseniz üzerine kabuk bağlamasın diye sıvıyağ sürebilirsiniz.Ilık bir ortamda 1 saat mayalanacak. Mayalanıp hamur iki katına çıkacak.

WhatsApp Image 2021-12-09 at 11.16.44 (1).jpeg

Havasını aldırıp tekrar 1 saat dinlendirelim. Daha sonra hamuru toparlayıp içe doğru katlayarak ekmek şekli verelim. Yarım saate bu şekilde dinlenecek. Hamur dinlenirken (tencere şekinde borcam kullandım, kapağı da vardı.) tenceremi fırında ısıttım. Hamuru yağlı kağıt içine koyup tencereye yerleştirelim . Dışı çok kuru olmasın diye fırının içine bir kaba su koyabiliriz. Hamurun üstüne keskin ir bıçakla çizik atalım. Fırın en az 20 dk önceden ısıtılmış olmalı. En alt kata koyalım. Alt üst ayarda 30 dk kapağı kapalı olarak pişmeye bırakalım.30 dk sonra kapağını açıp üstünün kızarması için 15 dk kadar tekrar fırına verelim.

WhatsApp Image 2021-12-09 at 11.16.44.jpeg

Eğer altı tam kızarmamış olursa ters çevirip kızarana kadar fırında tutabiliriz.Fırından alınca üzerini bezle örtüp ilk sıcağının çıkmasını bekleyelim. Hemen dilimlersek hamursu oluyor.

WhatsApp Image 2021-12-09 at 11.16.43 (2).jpeg

WhatsApp Image 2021-12-09 at 11.16.43.jpeg

Püf noktası hamurun dinlenmesi. Deneyecek olanlara afiyet olsun .Görüşmek üzere.

Sort:  
 3 years ago 

Vaaav harika görünüyor 😋 ben bunu denediğimde çok sert olmuştu. Güzel görünüyor afiyet olsun 😊

teşekkür ederim.🤗fırının içine su koyunca biraz yumuşak oluyor.

 3 years ago 

Bunu öğrendiğim iyi oldu teşekkür ederim 😊

rica ederim☺

 3 years ago 

Harika 😍

teşekkür ederim.🤗

 3 years ago 

Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor ekmeğiniz. Sobanın üzerinde ısıtıp tereyağla yemek ne kadar güzel olurdu şimdi😋😋😋

teşekkür ederim.biz de tam öyle yapıyorz.😋

 3 years ago 

Eline sağlık ablam. Cok lezzetli gorunuyor. Bir kere denedim ama dinlendirme konusunda biraz sabirsizdim. Pek guzel olmad. Insallah tekrar denicem senjn tarifinle 😍😋

Teşekkür ederim cnm benim. 😚dinlendirme çok önemli. 👈 inşallah seninki de güzel olur da post olarak görürüz. 😍

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 68666.90
ETH 3251.63
USDT 1.00
SBD 2.67