One Line: Sınırların Özgürlüğü

in Steemit Türkiye3 years ago (edited)

Çizgilerden Doğan Sanat; One Line

1- One line tekniğini özgürce çizim yapmak olarak anlatabilirim. Hata yaparım diye düşünmeden elini özgürce hareket ettirerek içinden geleni kalemine aktarmaktır. Yapılan çizim gerçekten ruha çok iyi geliyor. One line tekniği bence herkesin hayatında en az bir kere denemesi gereken bir hobi olduğunu düşünüyorum.

2- Peki ben bu teknikle nasıl tanıştım? One line tekniğini, ilk olarak covid-19 döneminde kız arkadaşımla yeni bir hobi olarak keşfettik. Güvenli, insanlardan uzak ve evden çıkmamıza gerek kalmadan geliştirebileceğimizi düşündüğümüz bir hobiydi.
Başlarda yaptığımız çizimler çok eğri büğrü olsa da, zamanla o şekilsiz formların insan bedenine, çiçeklere ve gündelik hayattaki diğer nesnelere evrilmesini izlemek çok zevkli bir süreçti. Başlangıçta kız arkadaşımın değimiyle ucubik olan yamuk insan figürlerimiz, bugün burada artık Steemit Türkiye ailesi ile paylaşabilecek kadar geliştiğini görmek beni mutlu ediyor.

3- Malzeme olarak neler kullanıyorum? Kalem olarak, istediğiniz her türlü kalemi kullanabilirsiniz. Kurşun kalem, keçeli kalem, marker kalemler veya bunlara benzer kalemler işinizi görecektir. Nereye çizeceğiniz konusunda ise, eskiz defterleri veya kağıtları ve kanvaslar bu sanat için uygundur. Kendinizi geliştirdiğiniz zaman çizim uygulamalarıyla elektronik ortamda ve hatta duvarlara bile çizebilirsiniz.

Sonuç: Benim favori hobilerimden birisi olmayı başarabilen one line çizim tekniğini, özgür olmayı ve sanatın her türlüsünü sevenlere öneriyorum. Sizde tek bir çizgi ile harikalar yaratabilirsiniz.

Okuduğunuz için teşekkür ederim.

Son zamanlarda daha amorf bir teknik ile sulu boya ve marker karışımı çizimlerinden son ikisini sizlere sunarım:

yeni.jpg

yenii.jpg

Sort:  
 3 years ago 

Harika ellerinize sağlık :)

 3 years ago 

Çok teşekkürler :)

 3 years ago 

Çok güzel. Bı telegrama bakar mısın ☺️

 3 years ago 

Teşekkürler hemen bakıyorum :)

 3 years ago 

Çok güzel olmuş 😊

 3 years ago 

Çok teşekkürler 😊

Coin Marketplace

STEEM 0.21
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 67873.49
ETH 3528.53
USDT 1.00
SBD 2.80