The Diary Game Better Life / Şehir Dışı Günlüğüm

in Steemit Türkiye3 years ago

Son günlerde geç kalkmayı sevmeye başladım, bu günde güne biraz geç başlayım bol bol yatakta tembellik ettikten sonra, benim için günün en sevilen zamanı olan kahvaltıya doğru harekete geçtim yalnız kahvaltı için planladığım yer evimde değil yakınlardaki, yeşilin ve doğanın yan yana olduğu parktaki göl manzaralı masalardı. Kararımı kesinleştirdikten sonra hızlıca kalkıp dişlerimi fırçalayıp güneş koruyucumu sürdükten sonra eşofman ve spor ayakkabı tercihimi kullanıp, köşedeki fırından simidimi almaya doğru yola çıktım.

Kahvaltı hazırlıklarını tamamlayıp göl manzarası eşliğinde peynir zeytin ve günün tazeliğini üzerinde taşıyan çıtır çıtır simit eşliğinde bir kahvaltı masam tamamdı bu planın tek eksiği bir dost sohbeti olsa gerek diyerek . Yakın arkadaşımı da günüme davet ettikten sonra manzaranın tadını çıkartmaya başladım.

Bu günkü plan yeşilin ve doğanın içinde şehrin otantik mekanlarında ki lezzetleri ziyaret edip yeni mekanlar ve tatları deneyimlemek olacak. Birçok yerde çay molası verdikten sonra uzun kır gezintileri yapıp şehrin yoğun, hızlı temposundan biraz olsun uzaklaşabilmek. Ve yeni yerler keşfetmek.

Biraz suyun sakinliğinin enerjisini hissetmek. Biraz yolda karşılaştığımız kedilerin köpeklerin sevgisini almak. Kahvaltıdan sonra şehrin biraz dışında yer alan ve turizm amaçlı kurulmuş organik ürün bahçelere uğradık. Daha önce hiç görmediğim Akdeniz sebzelerinden toplayıp, yerel ürünlerden de yanımıza biraz aldıktan sonra yolculuğumuz git gide daha da renkli ve eğlenceli hale geliyordu.

Şehrin biraz dışında yer alan at çiftliğine olan ziyaretimiz sonrası çiftlikte at binip biraz diğer atlarla vakit geçirdikten sonra ise anladık ki bu tekrarlamayı düşündüğümüz bir tecrübe oldu. Bir çok hayvanın için insanla olan bağları sonucu insandaki pozitif enerjinin arttığı söylenir. Atlar bu konuda istisnasız ilk hayvanlar olabilir fazlası ile sıcak kanlı ve uysal yapıları insanı şaşırtıyor.

Geziler ve yürüyüşler sonucu yorulmasak da acıkmıştık. Çiftliğin konsepte uygun hazırlanmış restoran bölümünde yörenin kendine özgü yapılan gözlemelerinden birer tane yiyerek lezzetin ne olduğunu bir kere daha hatırlamış olduk. Yanında sunulan ince belli bardaktaki dumanı üstünde çayımız ise bu muhteşem lezzete ek unutulmayacak güzellikte idi.

Çiftlik gezimizi tamamlayıp dönüş yoluna çıktığımızda yol kenarında gördüğümüz evler ve yemyeşil doğa bizi mutlu ettiği kadar içimizi huzurla doldurdu. Aracı uygun yere park edip birkaç dakika derin derin temiz havayı içimize çektikten sonra manzaranın tadını çıkarttık.

Çıkılan bir çok yolculuk ve yol heyecanı için geriye dönüş vakti kaçınılmaz olduğu için bir sürü güzel anıyı da yanımıza alıp günü akşama kavuştururken sık sık bu tarz doğa turları yapıp hem şehirde yoğunlaşan iş tempomuzu hafifletip hem de yeni güne ve yeni çalışma temposuna daha enerjik başlayabiliriz. Özellikle doğa gezileri insanın tazelenmesini yenilenmesini sağlayan günlük aktivitelerin başında gelebilir.

Sacda pişen gözlemeyi özledim

Mükemmel bir lezzet ben çok seviyorum ☺️