Yemek kültürleri

in Steemit Türkiye2 years ago

Herkese merhaba arkadaşlar nasılsın iyisinizdir umarım. Hafta sonu olduğu için evdeyiz evde zaman geçirdim eşim ile annem babam ile zaman geçirdim bolca sonradan ablam ve yeğenlerimle geldi hep beraber oturup çay içtik havalar sıcak olduğu için insan çok dışarı çıkmak istemiyor. Havalar birden baya sıcak oldu bizim bölgede de zaten yaz aylarında genelde hava çok sıcak oluyor. Bugün sizlere Adıyaman kültüründen Adıyaman yemeklerinden bizim coğrafyanın bizim bölgenin yemek çeşitlerinden bahsetmek istiyorum. Bugün günlerden cumartesi idi. Normalde hafta işleri sabah 6.30 gibi kalkıyorum. Hafta sonu olduğu için bugün saat 10.30'da falan uyandım uykumu bayağı aldım güzel bir kahvaltı yaptım ve sonradan da ailem güzel bir vakit geçirdim evde.
IMG_20220408_183607.jpg
Sıcak börekler Bizim yöremizde katma olarak geçiyor.
IMG_20220325_190648.jpg
Yumurtalı köfte ve sarmısaklı bulgur pilavı bide salata bulunuyor.
IMG_20220311_202608.jpg
Sütlaç ile kremsantili irmik tatlısı bulunuyor.
IMG_20220316_210542.jpg
Peynirli irmik helvası var buradada.
IMG_20220127_203256.jpg
Cevizli kadayıf var buradada.
Arkadaşlar bugün sizlere kendi memleketim olan Adıyaman yöresinden bazı yemekleri söylemek istiyorum.Adiyaman hem tarihi açıdan hem kültür açısından hemde farklı mediniylerin yaşadığı güzel sakın sıcak kanlı insanlarıyla çok güzel bir memlekettir.Herkesin buranın lezzetlirini tadım güzel yerlerini gezmesini öneririm.Buraya has özgü etli köfte, yumurtali köfte, içli köfte,ayran aşı çorbası,yuvarlama köftesi,tepsi kebabı ve patlıcanlı kebabı ile meşhurdur.Ayrica sütlaç bayramlarda bayram külünçesi yapılır.Ve bir çok lezzetli yemekleri vardır.Dünyanin sekizinci harikası olarak kabul edilen nemrut Dağı da vardır.Günesin en güzel doğduğu ve battığı yer olarak kabul edilir.Herkesi gelip görmelerini tavsiye ederim.Herkese çok teşekkür ederim.

Sort:  

kaliteli.png

Günün kaliteli gönderisi seçildiniz. Steemit-Türkiye Topluluğunda aktif olmaya devam edin.

Steemit Türkiye Team

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.029
BTC 60646.47
ETH 3379.85
USDT 1.00
SBD 2.51