SAVAŞÇI-DOĞAN CÜCELOĞLU

in Steemit Türkiye3 years ago

20210826_150401_mfnr.jpg

Herkese Merhaba

Çok kıymetli yazarımız Doğan Cüceloğlu'nu rahmetle anıyorum..🙏 Kendisi psikoloji üzerine kitap yazmakta idi..
Son kitabını da aldım ama henüz okumadım..Savaşcı kitabını pandemi başlangıcında okumuştum..
Konusu :
İsteyerek Öğretmenlik mesleğini seçmiş fakat mesleğin 2.yılında mutsuz olup hayatın anlamını arayan Arif bir gün Doğan Cüceloğlu ile kendisinin vermiş olduğu seminer çıkışı göz göze gelir ve kendisine 1 dakika ayırmsını talep eder.Dogan Bey talebini geri çevirmez,Arif, Doğan Cüceloğlu'nun tum kitaplarını okumuştur.
-Ben öğretmenim,Öğretmenliğe inanıyorum ama mutsuzum der..
Kendisi sınıf öğretmenidir,fakat bu mesleği seçtiği için kendisini aptal gibi hissettiğini,kaybolmuş gibi hissettiğinden sözeder.Ancak neden bu şekilde hissettiği hakkında bir fikri yoktur..
Kendisi ile konuşmak istediğini söyler..
Doğan Bey onun anlam arayışı içinde olduğunu ama neyi nasıl yapacağını bilmeyen birini görür.Bu durumun kendisi ile birkaç dakika içerisinde konuşularak anlaşılamayacağını ifade ederek haftanın 1 günü bulaşmaya karar verirler.
Konu böylece başlar..Her hafta Istanbul'un değişik yerlerinde buluşup deniz manzarası ve çay eşliğinde hayat üzerine, hayatın içindeki savaşa dair sohbet etmeye başlarlar. Hayatın anlamını anlamak üzerine, daha coşkulu bir yaşam için nasıl bir savaş gerektiğine ve nasıl savaşçı olunacağı hakkında bilgi verir.
Kitapta çok güzel anlamlı diyaloglar geçer..
Kitaptan alıntıdır..
"Kişinin huzursuzluğu,mutsuzluğu,gerginliği,sıkıntısı,
depresyonu kişiyi uyandırmaya çalışan dostlarıdır..."
"Yaşam enerjinizin kaynağı sizin özünüz,Özünüzden koptuğunuz zaman şevkiniz kalmaz."
'Mış gibi yaşam içinde olanlar kendi var oluşlarını yaşamıyorlar başkalarının beklentilerini gerçekleştirmeye çalışıyorlar işte sürekli hapishanede olanlar veya bir başka deyişle uykuda Olanlar bunlar .
Ama hapishanede olduklarının farkında bile değiller."

Mutlaka okunması gereken güzel bir kitap..
Son kitabının da resmini buraya koyalım.
Mekânın cennet olsun güzel insan..🙏

20210826_162837.jpg

Sort:  

Bilgi için çok teşekkür..🙏ederim...açiklamanda bile sürekliyici bir konu işlenmişligi farkediliyor.

Hayata dair ,gercekten öyle..

 3 years ago 

Allah rahmet eylesin çok büyük bir yazardı.Ben son kitabını okumuş biri olarak son kitabını da çok seveceğinizi düşünüyorum

Evet gerçekten büyük bir yazar kaybettik..okumuş olmanız çok güzel..Kitabı okuyunca paylaşacağım,görüşlerinizi beklerim😊

 3 years ago 

Paylaştınız kitaplara bir süredir dikkat ediyorum zevklerimiz çok uyuşuyor. Ama nedense okuma zorluğu çekiyorum ne zaman heveslenip bir kitap alsam yarıda kalıyor. Odaklanma sorunu yaşıyorum bunu nasıl aşarım bilmiyorum 🤷

Kendinizi zorlamadan hergün 10 sayfa için hedef koyun,bir süre sonra alışkanlık haline gelir,konsantrasyon artar diye düşünüyorum.Aynı zamanda okuduğunuz kitapta hoşunuza giden kısımların altını çizmek de işe yarayabilir..😊
Konsantrasyon için su doku çözün...😊

 3 years ago 

Bu genel bir sorun aslında dizi, film vs onlara da odaklanamıyorum. Zihnim çok dolu sanırım biraz uzaklaşıp rahatlamaya ihtiyacım var. Ama kitap okuyabilmeyi gerçekten çok istiyorum 🙏

Umarım bu sorunu aşarsınız🙏

Allah rahmet eylesin 🙏 Keyifli okumalar, kitap önerisi icin de çok teşekkürler 😊

Âmin inşallah🙏
Rica ederim..

 3 years ago 

Doğan Cüceloğlu ülkemiz için büyük bir şanstı. Kitabın konusu ilgimi çekti öneriniz için teşekkür ederim 😊

Çok değerli bir insandı ,rica ederim..

Çok güzel insandı nurlar için de yatsın. Ben de çok severek okudum kitaplarını. Şimdi Ahmet ümitin bir kitabını okuyacağım 🙏☺️

Okuduğunuz kitabı paylaşırsınız artık😊

Bu gönderi Steemit-Türkiyenin Kuratörlüğünü yapan -steemcurator06 tarafından oy verildi. (1).png

merhaba steemit-Turkiye topluluğunda aktif olmaya devam edin. Kaliteli seçilmek için belirli kuralları takip edin.

 3 years ago 

Doğan Cüceloğlu'nun eskiden programlarını izlerdim Çok güzel anlatımları var kitabında harika olduğuna eminim. Tanıtım için teşekkürler

Rica ederim

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63117.29
ETH 2601.03
USDT 1.00
SBD 2.76