Ton balıklı pizza yemeyi sever misiniz? [TR/EN] Do you like to eat tuna fish pizza?

in Steemit Türkiye3 years ago (edited)

Merhaba Steemit Ailesi. Nasılsınız? Umarım iyisinizdir. Ve umarım günleriniz güzel geçiyordur.

Biliyorsunuz ki okullar açılıyor. Çünkü ülkede aşılama gerçekten hızlı ilerliyor. Ve bu sefer okulu kapatmaya niyetli değiller gibi görünüyor. Bu iyi bir şey mi kötü bir şey bunu tam olarak bilemem. Çünkü herkesin bu konuda farklı bir fikri var. Ve herkesin yaşadığı durumlar birbirinden farklı olduğu için ben bu konudaki fikirlerimi tam olarak söylemek istemiyorum.

Bu gönderiyi bugün yazıyorum ama aslında birkaç gün önce yaptım her şeyi. Bavulumu hazırladım ve okula geri dönmek için almam gereken bir şeyler vardır. Aslında bir defter aldım ama o defteri de yanımda getirmeyi unuttum.

Bugün sabah erkan saatlerde bir arkadaşıma buluşmak için söz verdim. Aslında sabahın bu saatinde buluşmak pek de normal bir şey değil. Ama başka şehre gidiyorum o yüzden arkadaşlarım buluşmak istiyor. Vedalaşmalardan de nefret ederim. Arkadaşımla buluşup Cafe' ye gittik. Bugün pizza yemek istiyorum. Ama hangi pizzayı yiyeceğim konusunda biraz kararsızım. Margarita Pizza yemek istemiyorum. Karışık pizzalar da var aslında. Belki o pizzalardan da yiyebilirim. Yaklaşık 5 dakika hangi pizzayı yiyeceğimi düşünürken en sonunda Ton Balıklı Pizza yemeye karar verdim.

Hello Steemit Family. How are you? I hope you are fine. And I hope you are having a good day.

You know that schools are opening. Because vaccination in the country is progressing really fast. And it looks like they have no intention of closing the school this time. I don't know for sure if this is a good thing or a bad thing. Because everyone has a different opinion on this. And since everyone's situations are different from each other, I don't want to express my opinions on this subject.

I am writing this post today but actually I did everything a few days ago. I packed my suitcase and I have something to get back to school. Actually, I bought a notebook, but I forgot to bring that notebook with me.

I promised to meet a friend early in the morning today. Actually, meeting at this time of the morning is not a normal thing. But I'm going to another city so my friends want to meet up. I also hate goodbyes. I met my friend and went to the cafe. I want to eat pizza today. But I'm a little undecided about which pizza to eat. I don't want to eat Margarita Pizza. There are also mixed pizzas. Maybe I can eat one of those pizzas, too. While I was thinking about which pizza to eat for about 5 minutes, I finally decided to eat Tuna Fish Pizza.

20210928_162008.jpg

Bu pizzanın tadı gerçekten çok iyi. 5 dakika falan kararsız kaldım ama sonunda iyi ki bu pizzayı seçtim. Aslında burada daha önce bu pizzadan yedim ama geçen seferki pizza bu seferki gibi lezzetli değil. Bu seferki pizza çok daha iyi. Bu seferki pizza biraz yağlıydı ama bu yağlar o kadar kötü yağlar değil. Bazı pidelerde o kadar çok yağ oluyor ki pidenin bir parçasını sıkınca yağlar damla damla akıyor. Ama bu pizza bu kadar çok yağlı değil. Bir de pidelerdeki yağ genelde hayvansal yağlar oluyor. Yani tereyağı falan kullanıyorlar. Ama ton balığının içindeki yağ genelde ayçiçek yağı. O yüzden pek zararlı değil. Ama yağların ısıtılması iyi bir şey değil.

Ayrıca bu pizzanın üstüne serpiştirdikleri peynir de çok lezzetli. Sanırım tuzsuz kaşar peyniri kullanmışlar. Aslında pizzalarda genelde mozarella peyniri kullanılıyor diye biliyorum. Ama benim geldiğim bu Cafe biraz ucuz olduğu için büyük ihtimalle mozarella peyniri kullanmamışlardır diye düşünüyorum. Mozarella peyniri mi yoksa normal kaşar peynirimi daha yağlı bilmiyorum ama ben mozarella peynirinin daha az yağlı olduğunu düşünüyorum. Bazı kaşar peynirlerinin rengi çok sarı bazı kaşar peynirlerinin de rengi beyaz. Sarı olan kaşar peynirleri eğer yumuşak ise o zaman çok yağlıdır diye düşünüyorum. Bugün yediğim pizzanın üstündeki peynir beyaz renkliydi. Yani büyük ihtimalle normal beyaz kaşar peyniri ile hazırlanmış bir pizza.

This pizza tastes really good. I was undecided for like 5 minutes, but in the end, I'm glad I chose this pizza. Actually, I've had this pizza here before, but the pizza last time isn't as tasty as this time. This time the pizza is much better. The pizza this time was a little greasy, but these oils are not that bad. There is so much oil in some pitas that when you squeeze a piece of the pita, the oil drips down. But this pizza is not that very greasy. Also, the fat in the pitas is usually animal fat. So they use butter or something. But the oil in tuna is usually sunflower oil. So it's not very harmful. But heating oils is not a good thing.

In addition, the cheese they sprinkle on this pizza is also very delicious. I think they used unsalted cheddar cheese. Actually, I know that mozzarella cheese is generally used in pizzas. But I think they probably didn't use mozzarella cheese because this cafe I came to was a little cheap. I don't know if mozzarella cheese or regular cheddar cheese is more fatty, but I think mozzarella cheese is less oily. The color of some cheddar cheeses is very yellow, and the color of some cheddar cheeses is white. I think yellow cheddar cheeses are too oily if they are soft. The cheese on the pizza I ate today was white in color. So it's probably a pizza prepared with regular white cheddar cheese.

20210928_151145.jpg

Ben ton balıklı pizza yedim. Arkadaşım da tavuk fajita yedi. Arkadaşımın yedi tavuk fajitanın tadı gerçekten çok iyi. Tavuk göğsü aslında çok kuru olur. Ama sanırım bu tavuk göğsünü yağ limon ve sirke ile marine etmişler. Belki de o yüzden bu tavuk fajita kuru değil. Ben genelde tavuk yaparken sirke, limon, soğan suyu gibi asidik şeyler kullanıyorum. Ama tavuk göğsünü bu kadar yumuşak lezzetli bir hale getiremiyorum. Belki de onların kullandığı malzemeler farklıdır. Ya da marinasyon süresi çok daha uzun olabilir. Aslında marinasyon süresinin daha uzun olması ihtimali biraz daha olası. Çünkü daha önce tavuk döneri yapan mağazaların dönerde kullandıkları etleri yaklaşık 2 gün boyunca marine ettiklerini duymuştum. Belki de bu sayede tavuk dönerin tadı çok lezzetli. Ama buralardaki tavuk dönerciler pek de lezzetli yapamıyor tavuk döneri.

Yemeklerimizi yedikten sonra sahile gitmeye karar verdik. Bu sahili gerçekten çok seviyorum. Çünkü sahilin başından sonuna kadar bütün yolların her iki tarafı da ağaçlarla kaplı. Bunun en güzel yanı yazın o sıcak ve yakıcı güneşin altında kalmıyoruz. Çünkü bu ağaçların gölgesinde yürüyoruz. Ben zaten ağaçları çok severim. Çünkü ağaçlar Dünya ve insanlar için hem çok yararlı hem de çok güzel görünüyor. Kışın da bu ağaçlar sayesinde soğuk esen rüzgardan korunabiliyoruz.

I ate tuna fish pizza. My friend also had chicken fajita. My friend's seven chicken fajitas taste really good. Chicken breast is actually very dry. But I think they marinated these chicken breasts in oil lemon and vinegar. Maybe that's why this chicken fajita is not dry. I usually use acidic things like vinegar, lemon and onion juice when making chicken. But I can't make chicken breast so tender and delicious. Maybe the materials they use are different. Or the marination time may be much longer. In fact, it is somewhat more likely that the marination time will be longer. Because I've heard that the stores that make chicken doner marinate the meat they use in doner kebab for about 2 days. Maybe because of this, the taste of chicken doner is very delicious. But the chicken doner shops around here can't make chicken doner very tasty.

After we had our meals, we decided to go to the beach. I really love this beach. Because all the roads from the beginning to the end of the beach are covered with trees on both sides. The best part of this is that we do not stay under that hot and burning sun in summer. Because we are walking in the shade of these trees. I already love trees. Because trees look both very useful and very beautiful for the Earth and people. In winter, thanks to these trees, we can be protected from the cold wind.

20210928_151519.jpg

Gördüğünüz gibi bu sahilde hem çınar ağaçları var hem de küçük çalılar şeklinde çam ağaçları var. Küçük ve geniş çalı şeklinde olan bu çam ağaçlarının tam olarak adını bilmiyorum ama çok iyi görünüyor. Özellikle çalıların arkasından çektiğim bu manzara fotoğrafı çok daha güzel görünüyor. Böyle fotoğrafları seviyorum çünkü hem yeşil ağaçlar hem de mavi su aynı karede gerçekten çok iyi görünüyor. Fotoğraf çekmeyi seviyorum çünkü ileride bir gün bu fotoğraflara bakacağım.

As you can see, there are both plane trees and pine trees in the form of small bushes on this beach. I don't know the exact name of these pine trees, which are small and large bushes, but they look very good. Especially this landscape photo I took from behind the bushes looks much more beautiful. I like photos like this because both green trees and blue water look really good in the same frame. I love taking pictures because I will look at these photos one day in the future.

20210928_151741.jpg

Az önceki fotoğrafa benzer başka bir fotoğraf paylaşmak istedim. Çünkü bu seferki fotoğraf daha farklı. Az önce bahsettiğim çalı şeklindeki geniş ve kısa çam ağaçları artık yok. Bu fotoğrafta sahilin kıyı şeridindeki bir kısma ekilmiş zakkum ağaçları var. Zakkum ağaçlarının zehirli olduğunu duymuştum daha önce. Bu bilgi doğru mudur bilmiyorum ama zakkum ağaçlarının çiçeği gerçekten çok güzel görünüyor. Ve genelde hep pembe renkli çiçekler var.

Günleriniz güzel geçsin. Kendinize iyi bakın!

I just wanted to share another photo similar to the one before. Because this time the photo is different. The broad and short pine trees in the form of bush that I just mentioned are gone. In this photo there are oleander trees planted on a part of the shoreline of the beach. I've heard before that oleander trees are poisonous. I don't know if this information is correct, but the flowers of oleander trees look really beautiful. And usually there are always pink colored flowers.

Have a nice day. Take care of yourselves!

Sort:  

Bu gönderi Steemit-Türkiyenin Kuratörlüğünü yapan -steemcurator06 tarafından oy verildi. (1).png

Merhaba Steemit Türkiye topluluğunda paylaşım yaptığınız için teşekkürler. aktif olmaya devam ediniz.

Steemit türkiye temsilcisi

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 63994.25
ETH 3062.19
USDT 1.00
SBD 3.94