The Diary Game - Better Life 24 Temmuz | Satranç ve Hastane [TR-EN] The Diary Game - Better Life July 24 | Chess and Hospital

in Steemit Türkiye3 years ago

Merhaba Steemit Ailesi.

Bugün sabah çok erken uyanmak zorundayım çünkü hem hastaneye gitmem gerekiyor hem de kuzenimle beraber birkaç kere satranç oynayacağız. Sabah saat 9 gibi uyandım. Sanırım bu saatte uyanmaya çok çok erken diyemeyiz. Ama sorun değil. İyi ki uyumaya devam etmedim. Şuanda bu konudan bahsederken uykum geliyor ve esniyorum. Bu durum tıpkı esneyen birini görünce esnememiz gibi bir şey.

Satranç oynamak çok güzel bir şey. Ama yıllardır satranç oynamıyorum. O yüzden taşların yerlerini ve nasıl hareket ettiklerini unuttum bile. Dün kuzenim satranç oynamayı teklif edince ben de yıllardır satranç oynamadığımı fark ettim. En son ortaokul da satranç oynamıştım. Yani satranç kursunda arkadaşlarımla beraber satranç oynamıştık. O zamanlarda Din hocamız satranç oynamayı çok seviyordu. Derslerden sonra bize satranç kursu vermeye başlamıştı. Kuzenimle dün bir satranç almıştık. Satranç bile ilgili birkaç tane video izledim ve her şeyi tekrar hatırladım. Ve kuzenimle birkaç kez satranç oynadık. Hep ben kazandım. Çünkü kuzenim çok sabırsız ve aceleci bir şekilde satranç oynuyor. Bu yüzden önemli taşlarının hepsini kaybediyor.

Hello Steemit Family.

Today I have to wake up very early in the morning because I have to go to the hospital and I will play chess a few times with my cousin. I woke up around 9 am. I guess we can't say it's too early to wake up at this hour. But it's okay. Good thing I didn't continue to sleep. Talking about this right now, I feel sleepy and yawn. It's like how we yawn when we see someone yawn.

Playing chess is a beautiful thing. But I haven't played chess for years. That's why I forgot where the stones are and how they move. Yesterday, when my cousin offered to play chess, I realized that I hadn't played chess in years either. The last time I played chess in middle school. I mean, we played chess with my friends in the chess course. At that time, our religious teacher loved to play chess. After the lessons, he started giving us chess lessons. My cousin and I bought a chess game yesterday. I even watched a few videos about chess and remembered everything again. And I played chess several times with my cousin. I always won. Because my cousin plays chess very impatiently and hastily. That's why he loses all of his important stones.

20210719_134744.jpg

Evet sabah erken uyandım ama kuzenim halan gelmemişti. Kuzenim beni arayıp yarım saat sonra geleceğini söyledi. Kuzenim kahvaltı yapıp gelecekmiş. O yüzden ben de kendime güzel bir kahvaltı hazırlamaya karar verdim. Bizim klasik kahvaltı yerine dün komşumun getirdiği mangalda pişmiş tavuğu yemeye karar verdim. Zaten buzdolabında kahvaltılık pek fazla malzeme yoktu. O yüzden dün komşumun getirdiği tavuk mangalı lavaş ekmeğinin arasına koydum. Ve üstüne de birkaç parça beyaz peynir koydum. Beyaz peynir benim en sevdiğim yiyeceklerden biridir. Ama pek de sağlıklı bir yiyecek olduğunu düşünmediğim için fazla yememeye çalışıyorum.

Yes, I woke up early in the morning, but my cousin had not come. My cousin called me and said he'd be back in half an hour. My cousin was going to come after breakfast. So I decided to prepare myself a nice breakfast. Instead of our classic breakfast, I decided to eat the barbecued chicken brought by my neighbor yesterday. There weren't many breakfast items in the fridge anyway. That's why I put the chicken barbecue brought by my neighbor yesterday between the lavash bread. And I put a few pieces of feta cheese on top. Feta cheese is one of my favorite foods. But I try not to eat too much because I don't think it is a very healthy food.

20210718_171837.jpg

Kahvaltı yaptım ve kuzenimle satranç oynadım. Bu iki aktiviteyi de çok sevdiğimi düşünüyorum. Satranç oynamak beni gerçekten çok düşündürüyor. 16 tane taşın hepsini kontrol etmek ve korumak o kadar zor bir şey ki... Birkaç kez satranç oynadıktan sonra kıyafetlerimi değiştirip hazırlandım ve hastaneye gitmeye karar verdim. Bu sefer hastane eksik olan testim için gidiyorum. 3 aylık kan şekeri ortalaması için gidiyorum. Buna HBA1C testi deniyor. Bu test sonucu bizim kan şekeri olup olmadığımızı neredeyse tam olarak belli edebiliyor. Bu test için hastaneye tekrar gidiyorum. Otobüse doğru giderken bu gölge yoldan geçiyorum genelde. Bu yolda çok büyük çınar ağaçları var. O yüzden çok serin. Keşke yaşadığım ülkedeki bütün sokaklarda kocaman çınar ağaçları olsa.

I had breakfast and played chess with my cousin. I think I like both of these activities very much. Playing chess really makes me think. It is such a difficult thing to control and protect all 16 pieces... After playing chess a few times, I changed my clothes and got ready and decided to go to the hospital. This time I'm going to the hospital for my missing test. I'm going for a 3-month blood sugar average. This is called the HBA1C test. This test result can almost exactly tell whether we have blood sugar or not. I'm going back to the hospital for this test. I usually pass this shadow road on my way to the bus. There are huge plane trees on this road. So very cool. I wish there were huge plane trees in all the streets in the country I live in.

20210701_131959.jpg

Sonunda hastaneye vardım. Yol boyunca kuzenimle sohbet ederek yürümüştük. Kuzenim benimle otobüse kadar geldi. Sonra ben de otobüse binip hastaneye vardım. Bu hastanenin olduğu yerde fazla ağaçlar yok ama yol üzerinde böyle çok güzel çam ağaçları var. Bu çam ağaçlarını çok seviyorum. Çünkü çam ağaçları her mevsim yeşil kalıyorlar ve yaprakları hiç dökülmüyor. Bu sayede çam ağaçlarının olduğu yerler kışın çok fazla soğuk olmaz yazın da çok fazla ısınmaz. Yani bir evin üstünde çam ağacı varsa. Bahsetmek istediğim şey tam olarak bu.

I finally arrived at the hospital. We walked along the road chatting with my cousin. My cousin came with me to the bus. Then I got on the bus and went to the hospital. There are not many trees where this hospital is, but there are such beautiful pine trees on the road. I love these pine trees. Because pine trees stay green all seasons and their leaves never fall. In this way, places with pine trees do not get too cold in winter and do not get too hot in summer. So if a house has a pine tree on it. This is exactly what I want to talk about.

20210709_204914.jpg

Bu güzel çam ağacının fotoğrafını çektikten sonra hastaneye girdim ve doktordan sonuçları aldım. Zaten geçen sefer yazdığım gönderide doktorun benden şeker hastası olmam konusunda şüphelendiğini söylemiştim. Ve şeker hastası olmadığımı söylemiştim. Yani bunu doktor söylemişti.

Doktor ile test hakkında konuştuktan sonra hastaneden çıktım ve hastaneye yakın sahile gitmeye karar verdim. Geçen sefer buraya geldiğimde de sahile gitmiştim. O gün hava gerçekten çok sıcaktı ama neyse ki ağaçların altında gölge bir yer bulmuştum. O gün iki saat boyunca beklemek zorunda kalmıştım. Çünkü tokluk kan şekerimi ölçmem gerekiyordu. Bugün ise hava gerçekten ılık ve sürekli rüzgar esiyor. Böyle güzel bir havada bu sahilde oturmak gerçekten çok güzel bir duygu. Eskiden buraya geldiğimde ayakkabılarımı çıkarıp ayaklarımı suya koyardım. Soğuk suya ayaklarımı koymak çok güzel bir duygu. Özellikle de bu sıcak havalarda.

After I took a picture of that beautiful pine tree, I went to the hospital and got the results from the doctor. Already in the post I wrote last time, I said that the doctor suspected me of having diabetes. And I said I'm not diabetic. That's what the doctor said.

After talking to the doctor about the test, I left the hospital and decided to go to the beach near the hospital. Last time I came here, I went to the beach. It was really hot that day, but luckily I found a shady spot under the trees. I had to wait for two hours that day. Because I needed to measure my postprandial blood sugar. Today, however, the weather is really warm and the wind blows constantly. It is a really nice feeling to sit on this beach in such a beautiful weather. I used to take off my shoes when I came here and put my feet in the water. It is a very nice feeling to put my feet in cold water. Especially in this hot weather.

20210705_095602.jpg

Bu yaşta şeker hastası olmadığımı bilmek gerçekten çok güzel bir duygu. Çünkü şeker hastası olmak için gerçekten daha çok gencim. Ve ben ilaç kullanmaktan gerçekten nefret ediyorum. Mesela başım ne kadar çok ağrırsa ağrısın yine de ilaç kullanmam. Çünkü ilaçların, özellikle ağrı kesici ilaçların böbreklerimize gerçekten çok zarar verdiğini düşünüyorum. Geçmişte egzama ilaçları ve bazı vitaminler dışında nerdeyse hiç ilaç kullanmadım. Zaten egzama için kullandığım ilaçlar benim saç derimdeki egzamayı daha da arttırdı ve tamamen kalıcı hale getirdi. Bu yüzden ilaçlardan nefret ediyorum. Yorucu ama çok güzel bir günün ardından gece evde papatya çayı içmeyi çok seviyorum. Her gece uyumadan önce içmeye çalışıyorum ama genelde unutuyorum.

Gönderimi okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Birilerinin yazdığım şeyi okuduğunu bilmek benim için en güzel hislerden bir tanesi.

It's really nice to know that I'm not diabetic at this age. Because I'm really too young to have diabetes. And I really hate taking drugs. For example, no matter how much my head hurts, I still do not use medication. Because I think drugs, especially painkillers, really harm our kidneys. In the past, I did not use almost any medicine except for eczema medicines and some vitamins. The drugs I have already used for eczema have further increased the eczema on my scalp and made it completely permanent. This is why I hate drugs. After a tiring but very beautiful day, I love to drink chamomile tea at home at night. I try to drink every night before I go to sleep, but I usually forget.

Thank you so much for reading my post. Knowing that someone is reading what I write is one of the best feelings for me.

20210703_230558.jpg

Sort:  

kaliteli.png

Günün kaliteli gönderisi seçildiniz. Steemit-Türkiye Topluluğunda aktif olmaya devam edin.

Steemit Türkiye Team

 3 years ago 

Seçtiğiniz için çok teşekkür ederim.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64058.80
ETH 3150.15
USDT 1.00
SBD 3.99