Orman parkı, kitap ve barbunya pilaki konservesi. [EN-TR] Forest park, book and tin of kidney beans.

in Steemit Türkiye3 years ago

Merhaba Steemit Ailesi. Nasılsınız? Umarım iyisinizdir.

Havalar biraz da olsa soğumaya başladı. Bu beni çok mutlu ediyor. Çünkü sıcak hava bazen vücudumda alerji benzeri şeyler yapabiliyor. Mesela hava çok sıcak olduğunda kollarımda karıncalanma benzeri kaşıntılar olabiliyor. Bu tür kaşıntılar doğal olarak herkesi rahatsız eder. Aslında eskiden kollarımda böyle garip kaşıntılar olmuyordu. Ama bu seneki sıcaklık eski sıcaklıklara benzemiyor. O yüzden böyle garip kaşıntılar olmaya başladı. Hava durumuna baktım da Eylül ayının yirmisinden sonra havalar 24 derece civarına düşecek ve sürekli öyle devam edecek. Öyle olursa çok iyi olur. Dışarıda hırka ile dolaşmayı seviyorum.

Bugün akşama orman parkına gitmek istedim. Çünkü orman parkını çok özledim. Orada çardakta oturup kitap okumak iyi olur diye düşündüm. Orman parkına gitmek için böyle bir yoldan geçtim. Bu yolda aslında sürekli araba olurdu çünkü şerit sayısı çok. Ama bugün buradan geçince yolun boş olduğunu gördüm.

Hello Steemit Family. How are you? I hope you are fine.

The weather is starting to cool down a bit. It makes me so happy. Because hot weather can sometimes do allergy-like things in my body. For example, when the weather is very hot, I can have tingling-like itching in my arms. This type of itching naturally bothers everyone. In fact, I never used to have such strange itching on my arms. But this year's temperature is not the same as before. That's why it started to have such strange itches. I looked at the weather conditions and after the 20th of September, the weather will drop to around 24 degrees and will continue like that. If so, that would be great. I love walking outside with a cardigan.

Today I wanted to go to the forest park in the evening. Because I miss the forest park so much. I thought it would be nice to sit there in the gazebo and read a book. I took such a road to get to the forest park. In fact, there were always cars on this road because there are many lanes. But when I passed here today, I saw that the road was empty.

20210827_180325.jpg

Bu yolun böyle boş olması beni çok şaşırttı. Bunun nedeni ne olabilir diye merak ediyordum. Daha sonra aklıma belki de bu yolun ilerisinde Trafik ışıkları vardır diye bir düşünce geldi. Trafik ışıkları var mı yok mu diye çok merak ettim. Daha sonra yolun yan tarafındaki kaldırımdan ilerlemeye başladım. Yaklaşık 500 metre yol gittikten sonra yine aynı yolun çok tenha olduğunu gördüm ve pek fazla insan da yoktu. Oysaki burası gerçekten çok insanın ve çok arabanın olduğu kalabalık bir yer. Ve trafik ışıklarını da yolun ileriki kısımlarında göremedim.

Pandemi' nin çıktığı ilk zamanları hatırlıyorum da bugünle re çok benziyordu. Evin önündeki yoldan arabalar geçiyordu ama artık eskisi gibi değil. Sokağa çıkma yasağındaki o sessizlik güzeldi aslında. Ama acı bir sessizlik. O sessizliğe bir türlü alışamadım aslında. Evin karşısından su geçiyordu ve bazen geceleri suyun sesine uyanıyordum. Odanın karanlık olması bir başka korkunçluk zaten. O garip günleri aslında hiç özlemiyorum. Ama şuan da yaşamayı pek istemediğim bir yerdeyim. O yüzden o günlerdeki yaşadığım yeri ve bütün hislerimi çok özlüyorum...

I was very surprised that this road was so empty. I was wondering what could be causing this. Then I thought that maybe there are traffic lights ahead of this road. I was wondering if there were traffic lights or not. Then I started walking on the sidewalk on the side of the road. After going about 500 meters, I saw that the same road was very secluded and there were not many people. However, this is really a crowded place with lots of people and lots of cars. And I couldn't see the traffic lights further down the road.

I remember the first time when the pandemic broke out, it was very similar to today. Cars were passing by on the road in front of the house, but it is no longer the same as before. That silence on the curfew was actually nice. But a bitter silence. I just couldn't get used to that silence. Water was running across the house, and sometimes at night I would wake up to the sound of water. The darkness of the room is another horror. I don't really miss those strange days. But now I'm in a place where I don't want to live. That's why I miss the place where I lived in those days and all my feelings...

20210827_180328.jpg

Güneşin altında uzun bir yürüyüşün ardından orman parkına vardım ve baya da mutlu oldum. Çünkü sonunda burayı tekrar görebildim. Bu orman parkının iki tarafında da oturmak için iyi yerler var. Her tarafta ağaçlar var ve bu ağaçların arasından gökyüzünü seyredip mutlu oluyorum. Kitap okurken ya da başka bir arkadaşımla buradayken ara sıra etrafı izliyorum ve daha sonra gökyüzüne bakıyorum. Masmavi gökyüzünün altında ve yemyeşil kocaman ağaçların arasında olmak benim için gerçekten paha biçilemez en mükemmel hislerden birisi. Umarım böyle güzel hisler yaşarsınız. Çünkü insana gerçekten anlamlı bir şekilde huzur veriyor...

Aslında bugün burada uzun zaman oturup kitap okumak için pek fazla zamanım yok. Ama yine de bir şekilde 50 sayfandan fazla kitap okumak istiyorum. Pulitzer ödülü almış bir yazarın çok güzel bir kitabını okuyorum bu aralar. Biraz olaylı ve bol bol macera, aksiyon içeren bir kitap. Aynı zamanda da bilgi veren ve hayal de kurduran bir kitap. Kitaplar kafamda bir şeyleri betimlememi sağlıyor. İşte kitap okumak konusunda ne sevdiğim şey bu. Bu kitabı okurken kafamda bir şeyler betimleyebiliyorum ve hayal kurabiliyorum. Bu sayede başka şeyler düşünmekten kendimi alıkoymuş oluyorum.

After a long walk under the sun, I arrived at the forest park and was very happy. Because I finally got to see this place again. There are good places to sit on either side of this forest park. There are trees all around and I am happy when I watch the sky through these trees. When I'm reading a book or when I'm here with another friend, I occasionally look around and then look up at the sky. Being under the deep blue sky and among the lush green trees is one of the most invaluable and perfect feelings for me. I hope you have such good feelings. Because it really gives people peace in a meaningful way...

Actually, I don't have much time to sit here for a long time and read a book today. But still somehow I want to read more than 50 pages of books. I am currently reading a very good book by a Pulitzer Prize-winning author. It's a book that is somewhat eventful and contains a lot of adventure and action. It is also an informative and imaginative book. Books allow me to describe things in my head. That's what I love about reading books. While reading this book, I can picture things in my head and I can imagine. In this way, I stop myself from thinking about other things.

20210820_185806.jpg

Orman parkında bu kitabın 75 sayfasını okudum. Kendi günlük hedefimin yaklaşık bir buçuk katını gerçekleştirdiğim için mutluyum. Burada çevrede ağaçlar var ve orman parkının yan taraflarında üstü kapalı büyük çardaklar var. İşte bu çardaklarda oturup kitap okumak çok güzel. Bu paragrafın altına oturduğum çardağın görüntüsünü ve manzarasını paylaşacağım. Bu orman parkı aslında yeni yapıldı sayılır. Birkaç yıl önce burası çöp dolu bir ormandı. Ama burayı güzel bir ormana dönüştürebilmek için aylarca uğraştılar. Ve sonuç böyle mükemmel manzaralı bir orman parkı oldu.

Bol bol kitap okuyun. Çünkü ancak o zaman kendinizi diğer kötü olabilecek bütün düşüncelerden alıkoyabilirsiniz. Ancak o zaman hayal gücünüzü geliştirip bir şeyleri başarabilirsiniz. Bu tür şeyleri küçükken öğretmenlerimden sürekli duyardım. Bize sürekli kitap okumamız için tavsiyeler verirlerdi. Ve ayda en az bir kitap bitirmemizi isterlerdi. Ben o zamanlarda her hafta bir kitap okuyup bitiriyordum. Ama tabii ki de kısa süren kitaplar. Yani 250 sayfa civarında kitaplar okurdum. Ve büyüyünce öğretmenlerimin aslında ne kadar da haklı olduklarını bir kez daha anladım. Kitap okuyan insanın aslında bambaşka olduğunu anlamak çok da zor değil aslında.

I read 75 pages of this book in the forest park. I am happy that I have achieved about one and a half times my own daily goal. There are trees around here and there are big covered gazebos on the sides of the forest park. It is very nice to sit in these gazebos and read a book. In this paragraph, I will share the image and view of the gazebo I am sitting under. This forest park is actually considered newly built. A few years ago this was a jungle full of garbage. But they spent months trying to turn this place into a beautiful forest. And the result was a forest park with such a perfect view.

Read lots of books. Because only then can you distract yourself from all other potentially bad thoughts. Only then can you develop your imagination and achieve something. I used to hear these things all the time from my teachers when I was little. They always gave us advice to read books. And they wanted us to finish at least one book a month. At that time, I was reading and finishing a book every week. But, of course, short-lived books. I mean, I used to read about 250 pages of books. And when I grew up, I realized once again how right my teachers actually were. It is not difficult to understand that a person who reads a book is actually a completely different person.

IMG_20200925_181803.jpg

75 sayfa kitap okuduktan sonra öğle yemeği yemediğim için acıkmaya başladığımı fark ettim. Hem de baya acıktım. Ama dün ekmek yediğim için bugün ekmekli bir şeyler yemek istemiyorum. Aslında hiç ekmek yemek istemiyorum. Ama bazen çıtır çıtır ekmek görünce dayanamıyorum. Dün de zaten öyle oldu. Ekmek gerçekten çok güzeldi ve dayanamayıp biraz yedim. Sonra hepimizin bildiği ve ucuz olduğunu düşündüğümüz bir markete gittim. Evet hepimizin ucuz diye bildiği ama aslında artık hiç ama hiç ucuz olmayan o markete girdim. Raflar arasında dolaştıktan sonra fasulye ya da barbunya gibi bir şeyler var mı diye bakmaya gittim.

Markette birkaç dakika oyalandıktan sonra konserveler kısmında Barbunya Pilaki Konservesi gördüm. Daha önce Barbunya Pilaki yememiştim. Ve bir arkadaşım bunun tadının güzel olduğunu ayrıca az kalorili bir yemek olduğunu söylemişti. Bir tane Barbunya Pilaki aldıktan sonra dışarı çıktım ve ormana tekrar geri dönüp yedim. Bizim evde yaptığımız barbunya yemeklerine çok benziyor. Ve tadını da baya beğendim.

Okuduğunuz için çok teşekkürler!

After reading 75 pages of a book, I realized that I was getting hungry because I didn't have lunch. I'm pretty hungry too. But since I ate bread yesterday, I don't want to eat something with bread today. Actually, I don't want to eat any bread. But sometimes I can't stand the sight of crispy bread. It already happened yesterday. The bread was really good and I couldn't resist and ate some. Then I went to a grocery store that we all know and thought was cheap. Yes, I entered that market that we all know to be cheap, but which is actually not cheap anymore. After poking around the shelves, I went to see if there was anything like beans or kidney beans.

After lingering for a few minutes at the market, I saw Canned Red Bean Rice in the canned food section. I had never eaten Kidney Bean Rice before. And a friend of mine said that it tastes good and it's a low-calorie dish. After I had one Kidney Bean Rice, I went out and went back to the forest and ate it. It is very similar to the kidney beans we make at home. And I really liked the taste.

Thanks so much for reading!

20210828_181750.jpg

Sort:  
 3 years ago 

Metal iş sanayi sitesi :)

 3 years ago 

Evet fotoğraftaki gökdelenler de Mall Of İstanbul :D

Bu gönderi Steemit-Türkiyenin Kuratörlüğünü yapan -steemcurator06 tarafından oy verildi. (1).png

Steemit-Turkiye topluluğunda aktif olmaya devam ediniz. Duyurulardan ve kurallardan haberdar olmak için resmi hesabı takip ediniz.

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 63042.11
ETH 3047.49
USDT 1.00
SBD 3.91