The Diary Game Better Life / Aşure Ayı İçin Aşure Yaptım

IMG_20210817_101557.jpg

Selam arkadaşlar. Bu gün annemin zorlamasıyla uyandım. Aşure ayı için aşure yapılacaktı. El ayarım iyi olduğu için bana yaptırdı. Malzeleri hazırladım aşure yapmaya başladım. Aşure yaparken ettiğiniz dua kabul olur derler. Ben de tabi ki duamı ettim. Allahım inşallah kabul eder 🙏

IMG_20210817_114029.jpg

Aşure yapımı bitti. Alüminyum folyolara doldurdum. Buraya dizdiğim yapılan aşurenin 5 te 1 i kadar. Bunun 5 katı kadar aşure yaptım. Soğuduktan sonra annem komşulara dağıtmaya başladı. Biraz da tencerelere koyup evli olan iki kardeşime, onların ailesine ayırdık. Ama baya yorulmuştum. Kocaman tenceredeki aşureyi karıştırmaktan kollarım kopmuştu.

IMG_20210817_131402.jpg

Annem dondurma istedi. Zaten sıcak havalarda dondurma güzel gidiyor. Valla her gün yesem bıkmam. Dondurma almak için bakkala gittim. Aldığım dondurmalardan birini yedim. Üstüne bir de aşure yedim. İçim dışım şeker doldu resmen.

IMG_20210817_130534.jpg

Bu kadar şeker yüklemesinden sonra kendime sade türk kahvesi yaptım. Yeni aldığım kitaplardan birini okumaya başladım. Macera, Gizem ve Polisiye romanlarını çok seviyorum. Sürükleyici oluyor.

Kitabı yeni okumaya başladım. Ama şimdiden sürüklemeye başladı. Şatonun müştemilatında bir odada kalan şatonun sahibinin kızı. Odaya sarı oda diyorlar. Bir akşam kız, babasına ve onun yardımcısına iyi geceler deyip sarı odaya girer. İçeriden kapıyı iki kere kilitler. Bir süre sonra kızın imdat sesleri gelir ve iki el ateş edilir. Babası ve yardımcısı içeri girmeye çalışır zor da olsa içeri girer.

Ama kapı içeriden kilitli. Pencerede de demir parmaklıklar var ve bırakın birinin girmesini bir insanın kolu bile sığmıyor. Ama kapıda saldırganın yaralandığı elinin izleri ve yerde iri yapılı birinin ayak izleri var. Kız boynundan yaralanır ve komaya girer. Belli ki silahla ateş eden kız saldırganı elinden vurmuştur. Ama boynuna aldığı darbeden dolayı da komaya girmiştir. Fakat pencerede demir parmaklıklar olan ve kapısı içeriden iki kere kilitlenen küçücük bir odaya saldırgan nasıl girdi. Diyelim ki önceden bir şekilde girdi yatağın altında saklandı. Peki kız imdat diye bağırırken kızın babası kapıyı kırmaya çalışırken saldırgan odadan nasıl kaçtı ?

İşte bunun cevabını ilerleyen sayfalarda öğreneceğim. Ve o zamana kadar roman sürüklemeye devam edecek.

Screenshot_2021-08-17-13-07-38-143.jpg

Neyse işe gitme saatim yaklaştı. Evden çıktım çalıştığım semte geldim. İş başı yapmama daha zaman vardı. Bir cafede oturup kendime tatlı söyledim. Franbuazlı cheesecake favori tatlılarımdan. Çayla birlikte tatlımı yedim. Birazdan kalkıp çalıştığım yere gideceğim.

Bu gün kendime çok şeker yüklemesi yaptım. Kahveyi sade içiyorum çayı şekersiz içiyorum ama tatlıdan vazgeçemiyorum. Uzun bir süre tatlı yememem lazım 😕

Okuduğunuz için teşekkür ederim. Herkesin gününün güzel geçmesini diliyorum. Hoşçakalın.

Bu arada kitap önerileriniz olursa alabilirim. Dediğim gibi macera, polisiye ve gizem türündeki kitapları seviyorum. Sürükleyici oluyor. Bunun dışında tarih kitapları olabilir, farklı türde beğendiğiniz bir kitap olabilir.

Sort:  
 3 years ago 

Bereketli olsun inşallah, elinize sağlık👏

Teşekkür ederim 😊

 3 years ago 

Allah kabul etsin Adem bey 🙏

Teşekkür ederim Emel Hanım 😊🙏

Et kebap falan hikaye Aşure yemeklerin tacıdır ya benim gözümde, geçen cuma çıkışı dağıtıyorlardı camide bizde nasiplendik, sizede afiyet olsun 😇

Teşekkür ederim. Tatlı olunca dayanamıyorum 😅

 3 years ago 

Bereketli olsun. Bol şekerli bir gün olmuş😊

Evet. Teşekkür ederim 😊

Duanız kabul olsun insallah 🙏Kitabın sonunu merak ettim sabırsızlıkla bekliyorum 😊

Bitirdiğimde kitapla ilgili post paylaşacağım 😊

Beklemedeyim 😊

Ellerinize sağlık. Aşureler harika görünüyor

Teşekkür ederim 😊

Allah kabul etsin🙏

Amin teşekkürler 🙏

 3 years ago 

Elinize sağlık bende deneyeceğim hiç aşure yapmadım ☺️

Teşekkür ederim 😊 Kıvamını tutturduğunuz zaman sorun yok. Bir de kaynatırken geç pişenleri erken atın içine erken pişenleri daha sonradan ilave edin. Kuru fasulye, nohut gibi malzeleri öncesinde haşlayın ☺️

kaliteli.png

Günün kaliteli gönderisi seçildiniz. Steemit-Türkiye Topluluğunda aktif olmaya devam edin.

Steemit Türkiye Team

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.14
JST 0.029
BTC 67527.39
ETH 3259.14
USDT 1.00
SBD 2.64