Achievement 6 Task by @theoxl : Understanding Curation and Community

in Newcomers' Community3 years ago (edited)

Achievement 6: (Kazanım Görevi 6) Kürasyon ve Topluluğu Tanımak - Öğrenmek


Selamlar 👋😇 Artık kazanım görevlerinde sona geldim. Bugün çok fazla görev hazırladım ve yoruldum 😂 Bu son görev olduğu ve artık acemilikten yavaş yavaş çıktığımı düşündüğüm için böyle bir giriş yapmak istedim 😂 neyse lafı fazla uzatmadan görevi anlatmaya geçiyim dimi 😅😅

asdadad.png
Image Source

1- Steemit'te oylama ve küratörlüğün nasıl çalıştığını öğrendiniz mi ? Kendi cümleleriniz ile anlatın.

Steemitte herkes için sabit bir ödül havuzu bulunmaktadır ve bu ödül havuzundaki ödüller bizler iyi, kaliteli ve ilgi çekici paylaşımlar yaptıkça bizlere verilir. Adı üstünde ödül havuzu. Hak edene veriliyor ödüller. Ne kadar kaliteli postlar paylaşırsak bu koca pastadan yediğimiz dilim daha büyük olur. Bu yüzden kaliteli içerikler hazırlamaya özen göstermeliyiz. Bu ödüller bize Steemit kullanıcıları paylaşımımızı beğenip oy verdiği taktirde dağıtılır ve eğer biz birilerinin paylaşımlarına oy verirsek o oyların %50sini alırız. Tabi buradan aldığımız %50'nin çok olmasını istiyorsak ne yapmalıyız? Tabii ki de Power Up yaparak SP'mizi mümkün olduğu kadar yükseltmeliyiz. Bu hem bizim hem de oy verdiğimiz kullanıcıların daha çok kazanç elde etmesini sağlar ve bu oy vererek bir nevi para vermiş olduğumuz şeye küratörlük denir. Ancak şöyle bir durum var ki; gönderilere veya yorumlara olumsuz oy verirsek yani bir nevi dislike atarsak bundan bir ödül kazanamayız ve eğer olumsuz oy verdiğimiz kişinin tanınırlık seviyesi yani itibar puanı bizden düşükse, o puan azalır ama eğer ki olumsuz oy verdiğimiz kişinin itibar puanı bizden yüksekse puanında bir azalma olmaz.

2- Bir gönderiyi yayınladıktan 5 dakika sonra oylarsanız ne olur?

Şöyle ki; bir gönderi paylaşıldıktan sonra ilk beş dakika çok önemlidir. Neden? Çünkü bir gönderiyi paylaştıktan sonra ilk beş dakika içerisinde gelen küratörlük oylarının değeri kademeli şekilde azalır. Diyelim ki bir gönderi paylaştık ve bu gönderiye anında bir oy geldi. Süper! O zaman bu oydan küratör %20 alacak, geriye kalan %80 ise ödül havuzunda kalacak. Yani daha çok kazanç elde edilecek. Diyelim ki gönderi 4. dakikada oylandı, işte o zaman küratör o oyun ödülünün %80'ini alır ve geriye kalan %20 ödül havuzuna aktarılır ve eğer bir gönderi beş dakika veya daha sonra oylanırsa, işte o zaman küratörlük ödülünün tamamı küratöre gider.

3- Steemit'de Witness( Tanık) olarak kime oy vereceksiniz? ve neden?

Witness konusuna gelince kısaca şunu söylemek istiyorum. Witness oylarımdan şimdilik sadece 2 tanesini kullanmayı düşünüyorum ve bu oyların birini @justyy'e diğerini ise @steemchiller'e vericem. Bunun sebebiyse bu kişilerin steemyy.com ve steemworld.org sitelerini geliştiren iki isim olmaları. Steemyy.com'u da steemworld.com'u da aktif olarak kullanıyorum ve açıkçası işimi çok kolaylaştırıyorlar. Böyle faydalı bir şey geliştirdikleri için oylarımı onlara veriyorum ama geriye kalan oylarımı daha ilerisi için saklamayı düşünüyorum.

4- Steemit'e hangi topluluğa katılacaksınız ve neden?

Bu sorunun cevabı benim için çok basit. Ayrıca halihazırda içinde bulunduğum birden fazla topluluk ve aktif olarak paylaşım yaptığım iki topluluk var. Bunlardan biri Steemit-Türkiye ☪ diğeri ise Writing & Reviews. Steemit-Türkiye ☪'de bulunmamın en temel sebebi bu topluluğun benim ülkeme ait olması ve katıldıktan sonra gördüğüm yardımseverlik ve ilgili olmaları. Elimden geldiğince ben de yardımcı olmaya çalışıyorum ama henüz buralarda yeni olduğum için şimdilik pek bir yardımım dokunmuyor maalesef. Genelde çok soru sorarak ben yardım alıyorum 😂 Writing & Reviews topluluğunda bulunmamın sebebi ise ben hikaye yazmayı seven biriyim ve halihazırda yazmış olduğum birden fazla hikeyem var. Bu hikayeleri Türkçe olarak Steemit-Türkiye ☪'de paylaştıktan sonra Writing & Reviews'de İngilizce olarak paylaşıyorum. Bu topluluğun amacı da bu tarz şeyler olduğu için daha alakalı oluyor. Kim bilir belki de bu topluluk sayesinde yazdığım hikayeleri çok büyük bir yerde yayınlamam için bir fırsat doğar 🙏

Katıldığım ama henüz içerisinde aktif olmaya fırsat bulamadığım topluluklar da şu şekilde:

  • StockPhotos, WORLD OF XPILAR ve Photography. Bu üç topluluk fotoğraf makinemle çektiğim güzel fotoğrafları paylaşmam ve olumlu oy almam için biçilmiş kaftan.

  • SteemitCryptoAcademy ve Steemit Nursery bu iki topluluğa da katıldım ama henüz pek aktif olabildiğim söylenemez. Malum SteemitCryptoAcademy'deki profesörlerin verdiği ödevleri yapmak için en az 150 SP ve 50 itibar puanı istiyor. Henüz bu şartları karşılayamadım ama buralarda yeniyim. Eminim ki kısa süre içerisinde bu şartları karşılayıp bu topluluklarda da aktif olucam.

Ayrıca yeni katılan kullanıcılara karşı fazlasıyla yardımsever tutumundan dolayı Steemit Resmi Türkiye Temsilcisi @svm038'e sonsuz teşekkürlerimi iletiyorum.

@theoxl

Sort:  

Merhaba başarı görevi 6.yi tamamladıniz.

Oran 3

 3 years ago 

Hi, @theoxl,

Your post has been supported by @boss75 from the Steem Greeter Team.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.16
JST 0.029
BTC 60526.03
ETH 2378.39
USDT 1.00
SBD 2.54