Kazanım 5 Görev : 2, @ozenozge : Steemscan.com'u Tanımak ve Öğrenmek

in Newcomers' Community3 years ago

Herkese tekrardan merhaba,

Uzun yıllar süren bir öğrencilik hayatım olduğu için ödev yapmaktan ya da ödev kelimesinden çok sıkıldım. Belki de bu sebepledir ki bu postları hazırlarken ödev yapıyormuş hissi geliyorve uzattıkça uzatıyorum. Fakat bu işi artık bitirmeye karar verdim ve önceliğimi başarı görevlerini tamamlamaya verdim. Bu görevlerden beni en çok korkuan sanırım kazanım görevi 5.2 oldu.Çünkü diğer görevlerde konuya az çok hakimdim burada ise yepyeni bir araçla tanışmış oldum. Neyseki oldukça kullanıcı dostu ve basit bir araç olduğu için tahmin ettiğim kadar zorlanmadım.

Bugün inceleyeceğimiz araç ise https://steemscan.com/. Siteye girişinizde aşağıdaki görüntüde olduğı gibi sizi iki grafik karşılıyor. Bu fiyatlarda son fiyatları ve hacimi görebiliyorunuz. Ben bu yazıyı hazırlarken Steem fiyatı 0.62 $ ve Steem hacmi ise 5,54 $ seviyelerindeydi.
image.png

Sayfada biraz daha aşağı inince Latest transactions ve Latest blocks sekmelerini görüyoruz. Latest transactions yani son işlemler bölümünde sistemde yapılan son oylama, yorumlaşma takip gibi kullanıcıların yapmış olduğu son işlemler görülmekte.

image.png

Menu butonundan witnesses sekmesine tıkladığımızda tanıklar bölümüne ulaşmış oluyoruz. Burada tanıkları oylmamız mümkündür. Buradan tanıkların durumalrı son kazımlarını ne zaman yapmışlar gibi bilgilere ulaşabiliriz.

image.png

Menu butonuna tıkladığınızda witnesses sekmesinin hemen yanında DApps bölümü görülmekte. Buraya tıkaladığımızda Steem Dapps siteleri sıralı bir şekilde karşımıza çıkıyor. SteemWorld, Steemy, SteemScan gibi uygılamaları burada görmek mümkün.

image.png

Menü bölümünde karşımıza çıkan bir diğer bçlüm ise "Quick Scan" yani hızlı dönüştürme. Burada istediğiniz miktardaki Steem'i USDT, BTC ve TRX'e kolaylıkla dönüştürebiliyorsunuz.

image.png
Örneğin yukarıdaki örnekte 100 Steem'i USDT'ye dönüştürmeyi seçtim. Bu durumda elime geçecek olan yaklaşık 56.09 USDT ve bu işlem için 1.16 USDT vergi ödeyeceğimi görebilirsiniz. Bu işlemi BTC ve TRX için de yapabiliyoruz burada ödeyeceğimiz vergiler de seçimize göre değişiyor.

Sayfaya girdiğimizde üst bölümde arama butonunu karşımıza çıkacaktır.Burada işlem, hesap, blok ve tanık aramak mümkün.

image.png

Örnek olması amacıyla hesabımı arattım ve hesabımla ilgili özet bilgilere ulaştım.

image.png

Bu postu hazırlarken bende bir çok yeni bilgi öğrenmiş oldum.Bundan sonraki dönemde bende bu siteyi sık sık kullanacağım.

İyi günler dilerim...

Sort:  

Merhaba başarı görevi 5.2 onaylandı bir sonraki göreve geçebilirsiniz.
Oran 3

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.032
BTC 59010.30
ETH 2515.57
USDT 1.00
SBD 2.45