Achievement 2 @miniklady - Task Basic Security on Steem & ( Steem'in Temel Güvenlik Sistemi )

in Newcomers' Community3 years ago (edited)

comica1620914813941.jpg

Merhaba! Steemit ile yıllar önce tanıştım ama o zamanlar çok profesyonel değil biraz amatördüm.Bu maceram hayatın getirdiği bazı nedenlerlerden dolayı kısa sürdü. Bir kaç yıl ara verdim ve şimdi tekrar aranızdayım! Döndüğüm zaman her şey çok değiştiğini fark ettim.

@Cryptokannon sayesinde her şeyi en başından öğrendim! Parolalarımı güvende tuttuğum için mutluyum.

Bugün achievement2 görevimi yapacağım.

Soru 1 - Steemit'teki tüm anahtarlarınızı aldınız mı?

Cevap ; Evet hepsini alıp kayıt ettim.

Soru 2- Bu temel işlevlerin ve kısıtlamaların her birini biliyor musunuz?

Cevap ; Tabi ki de biliyorum. Toplam beş tane anahtara sahibim ve hepsinin kullanım alanları farklı. Biraz onlardan bahsetmek istiyorum.

1- Özel Gönderi Anahtarı (Private Posting Key) Bu şifre; Hesap içerisinde yorum yapmada, düzenlemede, oy vermede, başka hesapları takip etme de ve o hesapları sessize almamıza olanak sağlar.

2- Özel Not Anahtarı (Private Memo Key) Bu şifre ; Fonu aktarmak, notları şifrelemek ve de çözmek için kullanılıyor.

3- Özel Sahip Anahtarı (Private Owner Key) Bu şifre; Steemit üzerinde en güçlü anahtardan birisidir. Hesabımızın çalınmasında bize lazım olacak tek anahtardır. Diğer anahtarları sıfırlamamıza olanak sağlar.

4- Ana Şifre (Master password) : En önemli şifremiz de Master Password'dür. Bu anahtar diğer anahtarlarımızı yeniden oluşturmamızı sağlar. Kimseyle paylaşılmaması gereklidir.

5- Özel Etkin Anahtar (Private Active Key) : Tanıklara oy verme, para transferlerinde kullanırız. Kısacası cüzdana dair yapacağımız tüm işlemlerde kullanılır.


Soru 3- Ana parolanızı nasıl tutmayı planlıyorsunuz?

a.jpg

Cevap; Parolalarımı her zaman Google Driverda saklamayı tercih ediyorum. Böylelikle hem kaybolma riskleri olmuyor hem de güvenle saklamış oluyorum. Yine de her ihtimale karşı parolamı kendi mail adresime gönderdim.


Soru 4- Cüzdanınızdaki Steem'i başka bir steem kullanıcı hesabına nasıl aktaracağınızı biliyor musunuz?

Cevap; Evet biliyorum. Öncelikle hesabıma giriş yapıyorum ve ardından Wallet (cüzdan) kısmına tıklıyorum.

13d24b7f-ed3e-4d35-b4df-505861e653f3.jpg

Cüzdana tıkladığınız da https://steemitwallet.com/@kullanıcıadınız/transfers adında farklı bir sayfaya yönlendirileceksiniz. Orada Steem yazan yerin üzerine tıklayın. Ufak bir pençere çıkıyor oradanTransfer yazan yere tıklamanız gerekli.

IMG-20210516-WA0018.jpg

Küçük bir pencere açılıyor. To kısmına Steem göndermek istediğiniz kişinin kullanıcı adını yazmanız gerekli. Amount kısmına göndermek istediğiniz Steem miktarını girmeniz gerekli. Memo kısmına açıklama yazabilirsiniz. Ben genelde oraya steemi neden gönderiyorsam onu yazıyorum. Örneğin gift ya da destek gibi amacı neyse onu yazıyorum. Her şeyi yazdıktan sonra ok kısmına tıklıyoruz.

IMG-20210516-WA0023.jpg

Onaylamamız için tekrar bir pencere açılıyor. Bu olayı çok seviyorum çünkü bazen hatalı gönderimler yapabiliyoruz. Bu pencere de her şeyi tekrar kontrol etmemizi sağlıyor. Emin olduktan sonra tekrar ok diyoruz ve işlem tamamlanıyor.

aa.jpg

Soru 5 - STEEM'inizi nasıl güçlendireceğinizi biliyor musunuz? ( Power Up İşlemi )

Cevap; Evet biliyorum. Bu işlem için yukarıda bahsettiğim gibi tekrar wallet kısmına ardından steem kısmına geliyoruz. Bu sefer power up yazan yere tıklıyoruz.

aaa.jpg

Karşımıza ufak bir pencere çıkıyor. Burada hesabımızı güçlendirmek için kullanmak istediğimiz steem miktarını yazıyoruz. Tüm steemleri güçlendirmek için kullanmak isterseniz de Balance: 0.002 yazan kısmına tıklamanız yeterli. Steemler otomatik olarak oraya yazılacaktır. Ardından ok tuşuna tıklıyoruz.

aq.jpg

Bizi tekrar onay için yönlendiriyor. Emin olduktan sonra tekrar ok kısmına basıyoruz. İşlemimiz tamamlanmış oluyor.

aqq.jpg

Görevimin sonuna geldik.

Cc-

@cryptokannon

Sort:  

Hello, thanks for doing the success 2 mission. The wallet issue is now resolved. I don't doubt you understand, but we'd love to see a picture of how you reinforce. You can edit. I am happy that you are active again.

Once approved, you can proceed to Task achievement 3

Don't forget to follow @steemitblog for developments. You can register in communities that will interest you.

Good Luck :)

 3 years ago 

@alikoc07 🦋

 3 years ago 

Merhabalar:

Achievement 2 ( Kazanım Görevi 2 )'yi onaylıyamıyorum. Aşağıdaki yönergeleri lütfen inceleyin.

1-) Master Key ile verdiğiniz bilgileri lütfen kontrol edin. Master Key'i transfer yaparkan değil Master Key ( Ana Parolanızı ya da Owner Key'inizi değiştirirken kullanmalısınız. Ya da hesabınızın Recover (Kurtarmak) için Master Key'î kullanmalısınız.
Transferlerinizi Active Key ile gerçekleştirebilirsiniz.

2-) Achievement 2'yi tamamlamak için aşağıdaki gönderideki 5 sorunun cevabını yanıtlamalısınız. Soruların bazılarının cevaplarını vermişsiniz ama bazılarının vermemişsiniz. Lütfen kontrol edin. Achivement 2'nin Türkçe Versiyonu size yardımcı olacaktır. Aşağıda Türkçe Versiyonunun linkini paylaşıyorum.

Achievement 2( Kazanım Görevi 2 ) Steemit'in Temel Güvenlik Sistemi ( Şifre Bilgileri)


@miniklady

 3 years ago 

Düzenledim ali bey tekrar kontrol edebilirsiniz sizden onay bekliyorum hemen bir diğer göreve geçeceğim. Şimdiden teşekkür ediyorum

 3 years ago (edited)

Achievement 2 ( Kazanım Görevi 2)'yi başarıyla tamamladınız. Tebrikler.

Achievement 2'yi tamamladığınıza dair rozetinizi isminizin yanına ekledim.

Şimdi Achievement 3 ( Kazanım Görevi 3)'e geçtiniz.

Achievement 3 ( Kazanım Görevi 3 ) İçerik Oluşturma Kuralları


Rate: 3

Düzenlenme ve anlayışınız için teşekkürler.

 3 years ago 

You have been upvoted by @yohan2on, a curator and a member of the steemPOD project. We are voting using the steemcurator03 to support newcomers participating in the Newcomers achievement program.

Thanks for responding to achievement task 2: understanding the basic security of a steem account. You may now proceed to other achievement tasks.
Always follow @ steemitblog for updates on steemit.

 3 years ago 

Thank you for supporting me. If you are eligible, I have done the task 3. Can you give it a confirmation? When I get approval, I want to work immediately 🌼🦋

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 62094.36
ETH 2436.39
USDT 1.00
SBD 2.50