Achievement 6 Task by @mercy37: Understanding Curation and Community

in Newcomers' Community3 years ago

Kürasyon ve Topluluğu Tanımak - Öğrenmek

Görevlerimin altıncısına geldim. Görevlerime öğrenerek ve çabalayarak devem ediyorum. Görevlerimi yaparken o kadar fazla bilgi öğrendim ki zamanla bunlar steemıt kullanımın da bana çok yardımcı olacak. Steemıtte öğrenecek o kadar bilgi var ki , biz bu bilgileri öğrenmek için görevleri yaparak daha hızlı hale getirmiş oluyoruz. Yani görevlerin bize fazlasıyla desteği oluyor. Evet sırada bugün ki görevimiz ve öğreneceklerimiz var.

C3TZR1g81UNaPs7vzNXHueW5ZM76DSHWEY7onmfLxcK2iPJiSk24FbdQwJkU2gvDEvdWmEfiY4K8KTZ9RnufSHET5APPRGoZbTaTu1LVDt8WAfpAw14v6Kg.png
Kaynak

1- Steemit'te oylama ve küratörlüğün nasıl çalıştığını öğrendiniz mi ?

Steemıtte herkes için geçerli olacak oylama sistemi bulunmaktadır. Bu oylama durumunu ödül havuzu olarak da adlandırmamız mümkündür. Biz ödül havuzundan nasıl pay alırız. Paylaşımlarımız kaliteli olursa , diğer kişilerin ilgisini çekerse ve iyi paylaşımlarda yaparsak bu durum bizim ödül havuzundan pay almamızı sağlar. Kalitesiz yapılmış olan paylaşım ve özgün olmayan paylaşımlar ise bu ödül havuzundan yararlanamamaktadır. Paylaşımlarımızı özenerek ve kaliteli yapmaya dikkat ederek özenle yapmalıyız. Ne kadar çok kaliteli paylaşım yaparsak ödül havuzundan alacağımız ödül miktarı da o kadar artmaktadır. Gelen ödüller ise diğer kullanıcıların paylaşım yaptığımız gönderimizi beğenerek oy vermesi ile bize dağıtılır. Biz de aynı şekilde diğer kullanıcıların yapmış olduğu gönderilere oy verdiğimizde verdiğimiz oyun %50 sinde payımız bulunmaktadır. Peki %50 oranını arttırmak istersek ne yapmamız gerekir. O zaman gücümüzü arttırarak yani Power Up gücümüzü SP miktarımızı arttırmamız gerekmektedir. Peki SP miktarımızı arttırmamız neden bu kadar önemlidir. Bu durum bizim ve oy vermiş olduğumuz kişilerin daha fazlasını kazanmasında etkili olacaktır. Durun böyle olunca oy verdiğimizde Küraatörlük payı almış oluruz. Başka bir durum ise başkası tarafından yapılmış olan paylaşıma disklike olumsuz beğeni vermiş olursak bu durumdan kazanç elde etmemiz mümkün değildir. Başka karşılaştığımız durum ise olumsuz oy vermiş olduğumuz kişinin itibar puanı bize oranla düşükse onun itibar puanın da azalma olmaktadır. Peki itibar puanı bizden yüksekse, olumsuz oy verdiğimizde bu kullanıcının itibar puanın da bir değişme yaşanmayacaktır.

C3TZR1g81UNaPs7vzNXHueW5ZM76DSHWEY7onmfLxcK2iPJiSk24FbdQwJkU2gvDEvdWmEfiY4K8KTZ9RnufSHET5APPRGoZbTaTu1LVDt8WAfpAw14v6Kg.png

2- Bir gönderiyi yayınladıktan 5 dakika sonra oylarsanız ne olur?

Hesabımızda gönderimizin paylaşımını yaptıktan sonraki beş dakika çok önemlidir. Nedenini açıklamak gerekirse, hesabımızda paylaşımını yapmış olduğumuz gönderinin ilk beş dakikasın da gelen küraatörlük oylamasının değeri vakit geçtikçe adım adım azalma gösterecektir. Bir paylaşım yaptığımızı düşünelim hemen yaptığımız paylaşıma olumlu oy geldiğin de gelmiş olan oydan küraatör %20'lik kazanç elde etmesi mümkündür. %80 lik bölüm ise ödül havuzun da kalacak şekilde olur. Paylaşılan gönderinin dördüncü dakikada oylandığını düşünecek olursak bu durum da ise Küraatör ödülün %80ini alacaktır. Kalan %20 lik kısım ise ödül havuzuna aktarılmaktadır. Paylaşım yaptığımız gönderi beş dakika ve daha fazla sürede oylama yapıldığın da ise küraatörlük ödülünün tamamı küratöre gitmektedir.

3- Steemit'de Witness( Tanık) olarak kime oy vereceksiniz? ve neden?

Tanık olarak oylama yapmadım. Bu görevlerin bana çok büyük desteği olduğu için bana katkısı olan ve steemıtte beni ilerleten bilgileri bana kazandırdığı için steemyy.com ve steemworld.org bu iki site kurucuları olan @justyy ve @steemchiller e tanık oylarımı vermeyi düşünüyorum. Bu siteleri öğrendiğimden beri bu sitelerde istediğim bilgilere kolaylıkla ulaşabiliyorum. Bu durum zamanımı daha avantajlı kullanmamı sağlamaktadır. Oylarım için şuan bazı fikirlerim ve bir kaç düşüncem var daha kesin bir kararım yok.

4- Steemit'e hangi topluluğa katılacaksınız ve neden?

Toplulukların bana bir şeyler kazandırması ve ilgi alanımda olması çok önemli. İnsanlarla hangi toplulukta iletişimim daha kuvvetli olacaksa o topluluğa üye olmak isterim. Gezmeği ve ilgimi çekecek yerler görmek beni mutlu ediyor. Katılacağım topluluklar ilgi alanım dahilin da olması çok önemli. Şuan bir toplulukta aktif olarak yer almaktayım. Bu topluluk ise yaşadığım ülkenin topluluğu olan teemit-turkey topluluğudur. Bu toplulukta sürekli aktif olmaya çalışıyorum. Bu topluluk benim steemıt platformuna alışmam da çok yardımcı oldu ve sorduğum soruların yanıtını aldım. Ve bu toplulukta herkes kendi yaşantısı hakkın da çok güzel paylaşımlar yapıyor. Üye olduğum başka toplulukta var Yeni Gelenler Topluluğun da aktif olarak elimden geldiği kadarıyla kazanım görevimi yapmaktayım.

Görevim burada sona ermiştir bu gönderimi okuyup bana vakit ayırdığınız için çok teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın.
#club5050

Sort:  

Merhaba başarı 6 goreviniz onaylandı. Derleme görevine geçebilirsiniz.
Oran 3

 3 years ago 

Teşekkür ederim.

 3 years ago 

Hi, @mercy37,

Your post has been supported by @sm-shagor from the Steem Greeter Team.

Coin Marketplace

STEEM 0.15
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 53948.70
ETH 2245.46
USDT 1.00
SBD 2.29