Embriyo dondurma

in Newcomers' Community2 years ago (edited)

Herkese merhaba sizlere oluşturduğum embriyoları nasıl dondurduğumuzu anlatacağım. Döllendiğim ve oluşturduğum embriyoları 5.güne kadar getiriyorum içlerinden en iyi olanları seçip donduruyorum. En iyi derken ne kastediyorum yani tıp dilinde blast olan embriyo en dayanıklı opak ve kaliteli embriyo demek bu embriyolardan genelde gebelik bekleriz. Hemen size bir örneğini göstereceğim.

6BB536BB-D9FA-47E8-B7F0-EADBE4FC4658.jpeg

Bunun gibi kaç tane embriyo 5.gün oluştuysa onları sınıflandırıp tankta adresini belirliyorum ve dondurma işlemine geçiyorum.
Dondurma işleminde özel olarak kullandığımız kryoprotektan solüsyonumuz var. Bu solüsyon 2 kısımdan oluşuyor. İlk kısımda 10-12 dk bekletip daha sonra ikinci kısma direkt alıyoruz embriyoları bu kısımda Yıkama yapılıyor burada 40 sn yıkayıp hemen vitrifit dediğimiz -196 derece soğuğa dayanan özel taşıyıcıya embriyoları yüklüyoruz.

B4A4ADD0-8FAA-4151-987D-191FDDDDE36B.jpeg

Bu görmüş olduğunuz köpüğün içinde -196 derece soğuk nitrojen var. Embriyoyu yükler yüklemez buraya daldırıyoruz ve taşıyıcıyı asla yüzeye çıkarmadan penset yardımıyla taşıyıcının kapağını kapatıyoruz.

B743D104-6791-45CF-A5A1-2CCDA28118C1.jpeg

4627111C-2E18-42C0-A62A-35893C6FD63A.jpeg

Burada dikkat etmemiz gereken en önemli şeylerden bazılarını şu şekilde sıralayabilirim. Özellikle dakikalar çok önemli daha sonra kullandığımız solüsyonların sıcaklıkları çok önemli, embriyoları solüsyondan diğer solüsyona taşırken embriyoya zarar vermemiz çok önemli. Kullandığımız soğuk nitrojenle kendimizi yakmamız çok önemli çünkü kendimi defalarca yaktım normal sıcak yanığına hiç benzemiyor 😀😱 tamamen temas ettiği yeri sıvıyla birlikte dondurup hissisleştiriyor donan kısım komple kopuyor ve lekeleri 2 yılda anca geçiyor 😂
Bazen embriyo dondururken keşke beni de dondurup çözseler diye düşünüyorum. 😵
Bu arada diyelim ki 2 embriyonuz donduruldu 2022 yılında birini 2023 te çözdürüp transfer ettiniz ve bebek sahibi oldunuz. 5 yıl sonra diğer embriyoyu da çözdürüp transfer ettiniz yine bebek sahibi oldunuz aşkında iki embriyo da aynı yılın embriyosu ama aralarında epey bir yıl farkı olacak çok tuhaf değil mi? Bu konuyla ilgili haber bile yapılmıştı.
Gelelim şimdi de bu embriyoları dondurduktan sonra ne kadar saklayabileceğimize 🤓 istediğiniz kadar tabi yasal tüm işlemler yapılarak istediğiniz kadar donmuş bir şekilde saklayabilirsiniz .

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 61025.71
ETH 2726.09
USDT 1.00
SBD 2.45