Anıtkabir Ziyaretim

in Steem-Turkey3 years ago (edited)

Herkese merhaba arkadaşlar 🤗
Bugün varlığımızı borçlu olduğumuz atamız Mustafa Kemal Atatürk'ün yattığı yeri ziyaret edeceğiz.

IMG20210309142750.jpg

Üç ay önce müdürlük mülakatı için hayatımda ilk defa Ankara'ya gittim. Mülakatım biter birmez hep gitmek istediğim ama bir türlü gidemediğim Anıtkabir'i yanımda iki sevdiğim arkadaşım ile birlikte ziyaret ettik. Pandemi nedeniyle kısıtlı sayıda ziyaretçi alıyorlardı içeriye. Resimlerde de gördüğünüz üzere Pandemiden dolayı maskeliyiz hepimiz 🤗.

IMG20210309140640.jpg

İlk önce her iki tarafa aslan figürleri bulunan uzun bir yoldan geçtik. Etraf yemyeşil ağaçlarla donanmıştı.

IMG-20210309-WA0012.jpg

Heyecanla o yoldan yürürken gözüm hep Anıtkabir'i aradı. Anıtkabir'i sadece televizyonlardan izlemiştim. Milli bayramlarda Atatürk'ün mozolesine çelenk koyma törenlerini izlerken hep orada olmayı hayal etmiştim ve hayallerim en sonunda gerçek oldu. 🤗

IMG20210309140628.jpg

Aslanlı yolu geçtikten sonra en az on beş basamaklı bir merdiven çıktı karşımıza. Merdivenlerden çıktık. Burda askerler saat başı nöbet tutuyorlardı. Biz gittiğimizde askerlerin nöbet değiştirme törenlerine şahit olduk.

Screenshot_2021-05-22-00-58-10-35.jpg

Merdivenlerin her iki tarafında da askerlerin nöbet tuttuğu kulübeler bulunmaktaydı. Arkadaşlarım şanslı olduğumu söylediler. Askerlerin bu kutsal nöbet değişim anları herkese nasip olmaz dediler. Gerçekten çok duygulandım.

Screenshot_2021-05-22-00-55-49-02.jpg

Mehmetçiklerimizin nöbet devrini izlerkerken kurtuluş savaşında bizim için canlarını hiç düşünmeden feda eden atalarımız geldi aklıma. Onların gür sesleriyle nöbet devralışlarını izlerken tüylerim diken diken oldu. Çok etkileyici bir törendi. Anıtkabir'e giderseniz mutlaka izlemenizi tavsiye ederim.

Screenshot_2021-05-22-00-55-08-43.jpg

Daha sonra Anıtkabir'in önüne geldik. Büyük sütunlar halinde mermer granit cinsinden taşlardan yapılmış Anıtkabir'in merdivenlerinden yukarı çıktık.

IMG-20210309-WA0017.jpg

Anıtkabir'in içine girdik. İçerisinde tam karşıda Atatürk'ün mozolesi bulunuyordu. Atatürk'ün naaşının bu mozolenin altında bir odada muhafaza edildiğini öğrendim.

IMG20210309141636.jpg

Hemen bir sözü geldi aklıma Atamızın bir sözü geldi aklıma ve yine onun mozolesi karşısında duygulandım. O'na sonsuz teşekkür ettim ve O'nun için dua ettikten sonra Anıtkabir'den çıktım.

IMG20210309144149.jpg

"Benim naciz vücudum, bir gün elbet toprak olacaktır. Fakat Türkiye Cumhuriyeti, ilelebet payidar kalacaktır."

M.Kemal Atatürk

IMG20210309141638.jpg

Evet atamızın bize emanet ettiği bu topraklara gözümüz gibi bakmak bizim en asli görevimiz. O'nun o naciz bedeni toprak olsa da o bize en güzel mirası bıraktı. O bize bağımsız Türkiye Cumhuriyeti Devletini bıraktı. Bundan güzel hediye olabilir mi?

IMG20210309142653.jpg

Ne Mutlu Türküm Diyene!

Diyerek sizlerle bu duygusal anımı ve Anıtkabir gezimi paylaştım. Umarım beğenmişsinizdir. Sağlıcakla kalın sevgili dostlar 🤗

Temsilcilerimiz @svm038 ve @alikoc07

IMG-20210309-WA0018.jpg

IMG20210309141631.jpg

Sort:  

Fotoğrafları görünce Ankara'yı özlediğimi hissettim.

Arkadaşlarım şanslı olduğumu söylediler. Askerlerin bu kutsal nöbet değişim anları herkese nasip olmaz dediler.

Bende bu değişim törenine denk geldim ve seninde yazdığın gibi insanı milli duygularına dokunan ve gözlerini yaşartan bir sahne .

Her kardeşiyle çok güzel anlatmissin. Teşekkür ederim.

Çok teşekkür ederim değerli ve güzel yorumun için 🤗. Gerçekten milliyetçilik ruhumun coştuğu bir gündü.

Benim Canım Atammmm🤍🇹🇷 Ne zaman adını duysam gözlerim doluyor binlerce şükür olsun varlığına 🤍🌼

Evet kuzummm. Bağımsızlığımızı ona borçluyuz. 🙏 O'nun ve vatanımızı kahramanca savunan tüm şehitlerimizin ruhları şaad olsun.

Nöbet değişimleri efsane.

Çok duygulu anlardı.

 3 years ago 

Hello :

This post was selected among the “Best Steem-Turkey Posts of the Day” among the posts on 21-22/ 23.05.2021 shared in the Steem-Turkey Community. Congratulations! We will try to support this post with the -steemcurator01 account. Thank you very much for creating content in Steem-Turkey Community. :)

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.14
JST 0.029
BTC 67544.78
ETH 3225.94
USDT 1.00
SBD 2.65