You are viewing a single comment's thread from:

RE: 🦂🦂🦂 The ScorpionThat Surprises Us 😱😱😱

in Steem Schools3 years ago

Merhabalar . Korkulmayacak kadar küçük bir akrep değil bana kalırsa . Dikkatli olmak lazım .

Akrebin bol olduğu Anadolu coğrafyalarında halk , evlerinin dış duvarlarını , evlerinin kapılarını , pencere kasalarını , bahçe duvarlarını mavi renge boyayarak akrep yılan çıyan gibi kendilerine zararı dokunabilecek canlıları uzak tutmaya çalışırlarmış . Özellikle Ege ve Akdeniz sahil kasabalarında mavi tonlu evler bu yüzdendir . Eh malum Anadolu irfanı şaşmaz :)

Ben doğuda görev yaparken kaldığım evin çevresindeki toprakta kızıl çıyan, kırkayak tarzı değişik pek alışık olmadığım canlılar görürdüm ve eve girme ihtimaline karşı böcek kovucu düşük ve yüksek frekanslı sesler yayan ve böyle canlıların ortamdan uzaklaşmasını sağlayan aygıtlara merak salmıştım ama almamıştım . Pek randıman vereceğini düşünmemiştim şahsen .

Teknolojiden faydalanmak yerine şunu önerebilirim . Evinizin çevresine kuşları çekebilecek su havuzları yapınız . Kuşlar su içmeye geldiklerinde akrep sorununuzu bedavaya çözebilirler . Biyolojik mücadele en güzeli :)

Saygılar

Sort:  

Merhaba abi,
bizim binanın dışında boya bile yok sadece inşaat sıvasıyla kalmış yıllar öncesinden, mavi renk etkili olur belki ama çok büyük oranda etkileyeceğini sanmam. Denenebilir tabi komşuların diline düşeriz orası ayrı :) yüksek frekansı seslerin çok ta etkili olmadığını sivrisinek ve köpek kovucuardan biliyorum en azından ben denediğimde olmamıştı, bağışıklık kazanmışlardır bizim buradakiler o seslere. Güvercin kedi aslında bunlar avcı hayvanlar tabiki ama dedim ya bizim buralarda herkes bi cins akrep görseler ilk onlar kaçar :) Gönderimi okuduğunuz ve güzel önerilerde bulunduğunuz için teşekkür ederim, saygılar selamlar 😇

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 54016.63
ETH 2289.57
USDT 1.00
SBD 2.29