👍club100 | | | Share Your Hobby With Us \ Contest 1 | | | Bebek bezi çöp kovası yapımı

in Steemithobby2 years ago (edited)

Hello Everyone, Merhaba Dostlar..

Bir gönderide yine beraberiz. Bugün ilk defa DIY postu atacağım. Do It Yourself içeriği yani kendin yap içeriğinde de kokuyu hapseden bebek bez kovası yaptım. Aslında yapalı epeyi oldu da resimlerini saklıyordum, bu yarışmaya nasipmiş. Zaten yeni açılan #steemithobby topluluğunun içeriğiyle de gayet uyumlu oldu. Neticede böyle şeylerle uğraşmakta gayet insanın yaparken zevk aldığı, yapmadan önce ve yaparken bol bol düşündüğü bi uğraş diyebiliriz.

Neyse başlangıcı çok uzatmadan, tamamen spontane gelişen ve kendi tasarımım olan mühendislik harikası çöp kovamıza geçelim arttık.

Öncelikle malzemeleri sayalım.

  • Karton kutu, ben bebek bezi ve bebek maması kutularını kullanmayı tercih ettim zaten elimizde epeyi vardı :)
  • Yapıştırıcı uhu veya prit.
  • Koli bandı.
  • Makas
  • Falçata
  • Çöp poşeti
  • Lastik
  • Kalem

Malzemelerin çok gibi göründüğüne bakmayın her evde olan şeyler. Aslında bu fikrin nerden çıktığını da anlatmam gerekiyor diye düşünüyorum. Hemen anlatmaya başlayayım. İlk bebeğimiz olduğu için bukadar yığınla bebek bezi çöpü çıkaracağımız hiç aklımda yoktu. İlk etapta bebek bezlerinin ayrı bi market poşetinde biriktirip atıyor, başka poşete biriktirip atıyorduk. Aslında hazır satılan bebek çöp kovalarıda vardı da almaya fırsat olmamıştı. Tabi poşette bezler biriktikçe ağzını yeni bez atmak için attığımızda o malum koku buram buram sarıyordu etrafı. Sonrasında bez bol bol aldığımız için bez kolisinin içine poşet geçirip öyle bi çöp kovası yapmış olduk, üstüne de tersten başka bi koli kapattığınızda normalde koku içeride hapsoluyor ama yine yeni çöp sırasında üst koliyi komple kaldırınca koku oluyordu.

collage1.png

Aklıma şu geldi, havayı içeriye hapsedecek çift kapaklı bir düzenek yaparsam bu sorunu çözeceğimi düşündüm. Kolları sıvadım, işe koyuldum 😇

İlk olarak kapak kolisinin de taban kolisinin de ağız kısımlarındaki yanakları falçatayla düz bir şekilde kestim. Sonrada kalın olması için iç içe koydum. Mama kartonlarını taban, bez kartonlarını kapak olarak kullandım. Aynı ebattaki kolileri iç içe sokmak her zaman sıkıntı olur, dışta kalanda biraz açılma oluyor, tamamen kopmaması ayrılmaması için içtekini biraz kenarından bükerek küçültmek en iyisi.

1.jpg

Karton kutuları iç içe soktuktan sonra biraz sağlamlaştırma amaçlı koli bandıyla ağız çevresini bantladım. Küçük parça kartonları kendi üzerine bükerek kapak kolisi için tutacak yapıp kendi üzerine bantladım.

11.jpg

3.jpg

Bez kolileri daha büyük olduğu için içine havayı hapsedecek düzenek koyacağım kısıma kapak açtım.
Bu kapağın kenarlarını koli bandıyla sürtünme olmasın diye bantladım. Kapak bez attıktan sonra geri gelsin diye yine koli bandıyla gerdirerek dışarıdan şerit şeklinde bant çektim.

2.jpg

Büyük kolinin içine sığacak şekilde küçük bir kutu vardı evde, onuda malum düzenek için makas ve falçata yardımıyla kaba taslak kestim. Bir tarafı yukarıdan diğer tarafı aşağıdan kesip, bir yanına eğim verdim. Bunu da kestiğim parça kartonları prit uhu ve bant yardımıyla yapıştırarak yaptım.

6.jpg

Bu küçük kutuyı, hazneyi de hazırladıktan sonra, yukarıda kalacak büyük kolinin içine yapıştırdım. Tabi öncesinde çöpümüzün kapağına gelen alanı kalemle işaretleyip kestik. Bu aşamadan sonra aslında çöp kovamız kullanılabilir duruma geldi. Ama biraz pasta cila yapma adına ve hareketli parçalar düz bi eksende sallanmadan birbiri üzerinde kayması için kapak kolisinin kenarlarını biraz kalınlaştırdım.

Alttaki kovanın içine çöp poşeti koydum ve fazlalık kısmını kovanın dışına sararak üstüne lastik bant geçirirdim. Böylelikle kapak hareket ettiğinde poşet kovadan sıyrılmamış oldu. son olarak koli bandıyla biraz daha mukavemeti artırdım ve ta taaa kullanıma hazır.. Çalışma mantıı olarak aşağıdaki gifte gayet basit şekilde anlaşılıyor.

9.jpg

Patent başvurusunu da yaptık onay için beklemede dermişim :) He bu arada letgo dan aldığımız hazır çöp kovamızda yok değil, netice de hobi dedik di mi, yanış anlaşılmasın :))

10.jpg

Ne anlatmışım yahu sanırsın uzaya gönderilecek mekiği yapmışım :) Çok uzatmadan bitirelim madem. @whyshy ve @mercy37 yi de davet edelim kurallara uymak önemli :)

--- (2).png
---.png
Thanks for your visit.
🙋‍♂‍👇Stay Tuned for my Next Post & Stay Well...🙏
sbc.png

Sort:  

Elinize, emeğinize sağlık 😊

 2 years ago 

Teşekkürler, 🙏😇

Patent5050 😊 Emeğine sağlık. Umarım 2. olursun. Çünkü bende yarışmaya girmeyi planlıyorum. 🤣😇

 2 years ago 

Araya Ankaradan milletvekili sokarım da yine de sana kaptırmam birinciliği :p

Guzel rekabeti severim 😁 Alo Cumhurbaskaniylami gorusuyorum 🤣🤣

Emeğine sağlık kardeşim :)

 2 years ago 

Sağolasın abi yaptık öyle işte vakit öldürmeye bişeyler, 🙏😇

 2 years ago 

Çok güzel olmuş elinize sağlık. Biz bezden kurtulmak üzereyiz darısı başınıza 😄

 2 years ago 

Teşekkürler, aynen en kısa zamanda inşallah 😇

 2 years ago 

Teşekkürler, 🙏😇

 2 years ago 

Teşekkürler, 🙏😇

 2 years ago 

Thanks for your support 🙏
👍 #club100 👍

Gerçekten harika olmuş ellerinize sağlık 😀

 2 years ago 

Hehe teşekkürler 😇🙏

Coin Marketplace

STEEM 0.37
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70162.45
ETH 3540.43
USDT 1.00
SBD 4.79