Кулінарний конкурс - Різдвяна страва - Кутя

in Ukraine on Steem9 months ago

IMG_20231224_155437.jpg

Кутя - головна страва різдвяного Святвечора (і не тільки, її ще роблять на Йордан, а дехто і на Маланки (перед Новим роком)). Її основою є варені зерна пшениці, мак та мед (може бути цукор в сучасній інтерпретації, бо кутя - це солодка страва). Ще один складник - горіхи теж є найбільш поширеним. А далі складники вже різняться від рецепта до рецепта.

Я вже багато років роблю кутю, ну окрім хіба що куті не варю. Її завжди хтось мені варить)) Раніше мама, а зараз теща, бо коли я одружився, то ми з дружиною їздимо на Святвечір до її бабусі. Заради справедливості скажу, що я впевнений, що зможу зварити і кутю, бо готував і безліч інших круп, просто це робиться для швидкості. От і цього разу теща кутю з вечора зварила, щоб усе було готово, коли я приїду)).

З маком історія схожа. Я гадаю перевагу традиційному приготуванню маку. Тобто беремо звичайні макові зерна , заливаємо їх водою і варимо, щоб вся вода википіла. А потім, як наші предки, тру мак в макітрі макогоном. Це ж крутецька традиція, так відчуваєш себе причетним до цього давнього звичаю, відчуваєш зв'язок поколінь. Проте тещу і цього разу вирішила перестрахуватися, раптом зять не приїде і купила готову макову масу.)))

20231224_232325-COLLAGE.jpg

До горіхів у мене питань не було, класні такі горіхи, головне, що вже начищені 😆. Проте не кидати їх у кутю цілими напів ядрами, то ж я нарізав їх ножем на дрібніші шматочки, а потім підсмажив на пательні для більш насиченого та вираженого смаку.

20231224_234204-COLLAGE.jpg

Отож, далі починаються регіональні і просто особисті смакові відмінності. Отож що ще даю я до куті. Скільки я себе пам'ятаю, мама завжди давала до куті халву і я дуже люблю цей смак у ній. Родзинки та курагу (чорнослив) ми вже почали додавати пізніше, експериментуючи.

20231224_234542-COLLAGE.jpg

То ж курагу я нарізав на дрібніші кубикоподібні шматочки.

IMG_20231224_145250.jpg

Хотів і родзинки порізати, бо цього разу купив не звичайні дрібні сушені виноградини, а крупноплідний кишмиш (кислющий з нього ізюм, до речі, більше не купуватиму), але передумав. Лиш залив його окропом, дружина так завжди робить з родзинками, коли дає до випічки.

IMG_20231224_150420.jpg

Настала пора все змішувати. Накидаю у широку миску власне кутю, макову масу.

IMG_20231224_145758.jpg

Далі підсмажені горіхи, родзинки, курагу, халву (хоча послідовність тут не відіграє жодної ролі).

IMG_20231224_150022.jpg

IMG_20231224_150204.jpg

Додаємо мед за смаком, я дав дві столові ложки, бо і халва, макова маса солодкі. А якщо цього не було б можна дати більше.

IMG_20231224_150631.jpg

Щоб все це гарно вимішати, додаємо охолодженої кип'яченої води.

IMG_20231224_145934.jpg

Вимішуємо, пробуємо чого бракує. Із солодкістю я зразу вгадав. А от проблема була в іншому - теща, коли варила кутю, забула посолити, через що кутя здавалася дещо прісною. То ж я обережно досолював кілька разів потрохи, щоб не пересолити і довів смак до більш менш прийнятного (бо недосолене спочатку потім важко посолити нормально).

IMG_20231224_151234.jpg

Так, залишилося кутю лише перекип'ятити (щоб кутя довше стояла і не скидала) і перекинути в макітру (мій подарунок ☺️).

IMG_20231224_155656.jpg

Отака в нас сьогодні була кутя). Христос рождається!

Sort:  
 9 months ago 

Яка смакота! Я такої куті ніколи не робила, вона була значно простіша! А тут - просто шедевр!))) Бажаю перемоги у конкурсі! З Різдвом!

 9 months ago (edited)

Дякую! Кутя і справді вийшла смачна.) А якщо не секрет, то що ви даєте де куті? Судячи з вашого коментаря, лише базові інгредієнти. Чи є щось таке, що ми не використовуємо?

 9 months ago 

Ваша кутя просто супер!!!! Я готую таку саму, лише не додаю сухофруктів. На другий святий вечір спробую за вашим рецептом. Так приємно бачити, що хтось береже традиції. Кутя для мене дуже особлива страва. Пам’ятаю ще з дитинства, як я про неї мріяла, коли до свят було ще далеко. З Різдвом Вас і Вашу родину!

 9 months ago 

Дякую! Взаємно)

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 61180.86
ETH 2456.21
USDT 1.00
SBD 2.57