Русалка (Mermaid): літературний переклад тексту українською + Doom House cover пісні

in Ukraine on Steem6 days ago

Це улюблена пісня Ольги Янковської. Кавер був готовий раніше, та я чекав Ольгу, щоб зняти разом кліп. Ольга зникла тижня на 2 і тільки три дні тому вийшла на зв'язок. Їй сподобався мій переклад пісні (оригінал був російською, а я зробив літературний переклад українською), але їй не сподобався сам кавер, і Ольга передумала зніматися для кліпу. Якщо коротко, Ользі не сподобалося, що пісня стала недостатньо похмура і недостатньо зловіща. Але ж, але...я саме таку мету і ставив: зробити кавер більш м'яким і приємним, щоб більше людей могли його слухати. Якщо хочеться іншого, для цього все ще є оригінал. До речі, посилання на оригінал і оригінальний текст (для порівняння з моїм перекладом) додам у коментарях. Про смаки не сперечаються, бо мені як раз узагалі не подобається оригінал, особливо голос Мар'яни Романової – такі голоса нагадують мені глуху російську дєрєвню і ансабмлі, які грають на дерев'яних ложках (але то вже самі зацініть в коментарі). Коротше, ми з Ольгою взагалі не співпали у смаках і у вподобаннях до музичних стилів.

Русалка, слова (мій переклад українською)

[Куплет 1]
Над Дніпром танцюють вітри
Та качають в берегах
П'яних сосен кілометри
І ніхто, ніде в віках,
Мені слабкість не пробачить.
Ковдрою астральні сни,
Історична пам'ять наша
Підкрадеться зі спини.

[Приспів]
Просто вона мертва, мертва
Просто вона мертва, мертва, мертва
Просто вона мертва, мертва
Просто вона мертва, мертва
Просто вона мертва, мертва, мертва

[Куплет 2]
Над рікою небо мліє,
Хмари стеляться містично...
У нічному танку мрію
Розчинитися навічно.
Мені й вічності не жалко,
Жалість смерті не пасує...
Потанцюй зі мной, русалко,
Потанцюй, танцюй, зтанцюєм...

[Міст]
Ой, та туга болотна білоглаза...
Ой, та русалка мертва, одинока.

[Контр-приспів]
Просто вона мертва, мертва...
Третього дня після похорону вовки вили.
Сидить на болоті, кличе...
Просто вона мертва, мертва, мертва.

[Вихід]
Просто я мертва
Просто я мертва
Просто я мертва
Просто я мертва
Просто я мертва
Просто я мертва
Просто я мертва
Просто я мертва, мертва.

Але в самій пісні я скоротив повторюваність рядка "Просто вона мертва" з 5-8 до 4 разів, бо якщо автор та Ольга і кайфують від цього, то мені така багаторазова повторюваність "мертва" почала буквально "пиляти" мозок і захотілося знати міру. Взагалі, не люблю таких похмурих пісень, просто закінчити її уже треба було, щоб закрити тему (не звик покидати будь-що, не довівши до кінця). Надалі буду краще робити треки на власні вірші, бо цей досвід з Ольгою – це певний урок (хоча б у тому, як довго я чекав, поки вона відповість: зніматиметься для кліпу чи ні. Я сам дуже обов'язкова і пунктуальна людина, тому мене дратує протилежне).

DJ Bogdan vs. Aurora - Русалка (Doom House cover Мар'яна Романова)

Отже, оскільки Ольга відмовилась, для кліпу просто нагенерив картинок за допомогою DALL-E3. Звісно ж, не все йде в роботу. Щоб відібрати 20-30 норм картинок, їх треба генерувати штук 150. Все решта йде у відбраковку (як то кадри з геть косими очіма, трьома руками та 6 пальцями, і все в такому ж дусі).

Музика є поєднанням стилю Future House з елементами Doom Metal, для лаконічності я назвав стиль Doom House.

Отже, в плані фотоконтенту, уже цілком можна обходитися без справжніх фотомоделей, лише приділіть години три-чотири роботі з DALL-E3 – і матимете повноцінний фотосет для будь-якого кліпу. В плані відео, ще трохи допрацюють Sora та Runway – і також зможемо генерити будь-які свої фантазії. Думаю, до цього ще півроку-рік-два, не більше. Звісно, завжди будуть свої нюанси та незручності, і все ж для багатьох це стане добрим виходом.

Стосовно нюансів, як приклад.
DALL-E3 зараз генерує тільки фото в форматі 1080х1080 (формат для Інстаграму), тоді як Ютуб потребує 1920x1080 px. Отже, щоб отримати потрібне розширення, картинки від DALL-E3 доводиться розтягувати в редакторі Canva, через що частина кадру зверху і знизу обрізається. Інколи шкода, а нерідко це навіть на благо, як от і сьогодні з картинкою з прев'юшки. Я обрізав їй хвіст. Але якщо подивитесь на фото повністю, хвіст виглядає як просто вдягнений костюм, тому його і бажано було обрізати. Так само буває на благо обрізка частини руки з 6 пальцямі, чи ще чогось подібного, що портить фото, а от коли залишається за кадром, тоді наче все і норм.

Русалка 25.jpg

Звісно, є багато інших Ші-художників, які можуть генерувати потрібний для Ютуба формат фото, але, на мій погляд, жоден з них не зрівняється в 2024 році в красі і точності з DALL-E3, тому заради цього варто додатково поморочитись з обрізкою.

Русалка 28.jpg

Наступного разу, коли знову робитиму кліп не з відео, а з картинок, хочу опанувати додатково техніку створення руху самої картинки, коли кадр немов "пливе" (зараз у мене рух-розстворення тільки в переходах між фото). Нажаль, сьогодні я згадав про можливість такої техніки лише коли кліп був готовий ("харошая мюсля приходить апосля"). Та й поспішаю зараз дуже в роботі, бо світло в середньому подається по 2 години / через 2. Напевно, у всіх в Україні в червні приблизно так само, просто нам вимикають чергами (в різні години).

✍ Б.К., 26 червня 2024 р.

Sort:  
Loading...


curation-post.webp

We invite you to continue publishing quality content. In this way you could have the option of being selected in the weekly Top of our curation team.

 3 days ago 

Thank you, dear.
14.jpg

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 62779.83
ETH 3443.62
USDT 1.00
SBD 2.50