Дубай - Середина лютого 2022

in Ukraine on Steem2 years ago

Середина лютого 2022 - я у фешенебельному готелі в Дубай, ОАЕ. Готель на узбіччі міста, але я вибрав його, бо він новий та відносно недалеко від Експо-2020 де я планував провести багато часу. В лютому в Дубай ще не так спекотно, тому можна комфортно сидіти на вулиці. Я прилетів відвідати конференція на тематику блокчейну, але спеціально взяв собі довгий тур щоб побути довше на Експо, куди я їздив ледь не кожен день. Дубай вже давно вважається багатьма блокчейн-столицею, містом майбутнього, але останні півроку під час Експо - Дубай також і культурна столиця. Експо - це як місце де в одному місці представлені всі країни. Я був восени в день відкриття Експо, і постійно хочу туди вертатись, розширюючи свої знання інших культур.

Я наче став ближче до своєї геополітичної мрії - щоб Україна налагодила кращу співпрацю з арабськими країнами і особливо цим регіоном. До «Ассаламу алейкум» я тепер завжди додаю «Ва рахмату Аллагі вабаракатугу» та іноді перекидаюсь декількома фразами з місцевими арабами. Я вивичав арабську багато років тому, ще в студентські часи, але ніяк не вийшов з рівня більшого за базовий, тепер же я вирішую дотягнути цю мову. Цю мову, можливо ще колись італійську покращити - на цьому мої мовні амбіції закінчуються. В готелі після важкого дня - а багато ходити по Експо справді виснажує - а засинаю під звуки Корану на телебаченні.

Я знайшов час зайти в свою улюблену книгарню Kinokuniya в Дубай молі, придбати книжок. На Експо я багато часу провів в павільонах інших арабських країн, особливо в Бахрейні, де цікаво розговорився з представниками цієї країни. Але з чого почати геополітичну співпрацю? Я починав її з подорожей та вивчення регіону, адже крім хмарочосів та розкоші в Дубай, я вивчав їх історичних шлях, відвідував інші емірати, спілкувався з різними людьми, слухаючи їх історії. Багато думав я про те, що можна взяти для розвитку України та Києва. Чи стане Київ схожим на Дубай?..

Думки мої переривали новини з України - ось дзвонять з тур-компанії, кажуть, що літака назад може і не бути, можливо він летітиме через Польщу. Один крипто-підприємець дуже хотів зідзвонитись, я виходжу на дзвінок прямо з території Експо.

  • Ми убєгаєм. Пєрєносім офіс в Барсєлону. Потому что еслі єсть хоть малєнькій шанс, что война будет - ми нє хатім ріскавать.

Потім як виявляється він сплутав мене з іншою людиною, фахівцем з кібербезпеки, тому так йому не терпілось зідзвонитись. Потім я бачив він, що він десь збирав донати, можливо капіталізував якось своє походження з України, і може навіть перейшов на українську мову.

Ще з 2017 року коли я став ходити на різні конференції в крипто-сфері, мене здивувало, що багато хто з української спільноти до сих пір мислить так, наче війни немає, вживають слово «СНГ», тусуються і дружать з росіянами, часто туди катаються, роблять спільні проекти. Багатьом з них я кзазав: Вам треба зробити форк в своїй голові. Врешті-решт після 24 лютого 2022 всі його зробили.

Літак все таки прилетить назад в Україну, але в інший час та в інший аеропорт. Ще лишається пару днів до російського повномасштабного наступу. В останні дні в Дубай, якийсь наче внутрішній голос каже мені: - А може побудь ще тут пару тижнів? В березні тут буде велика конференція, де в мене є акредитація і де будуть знайомі, суто з точки зори фінансів, можливо варто було б побути тут, а не літати туди-сюди.

Але ні, треба повертатись за розкладом. Тепер вже не хочеться літати в Дубай - там забагато росіян та російської мови.

Якби і міг - то чи варто? Але Дубай це місто комфорту, одне з найбільш безпечних в світі. Але тепер до нього антипатія - бо воно стало безпечним для наших ворогів росіян та їх грошей. Я ж повертаюсь в найкраще місто - Київ, яке дуже скоро стане дуже небезпечним, але від цього не перестане бути найпрекраснішим містом у світі.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 64036.76
ETH 2647.26
USDT 1.00
SBD 2.78