Фаетон. Міф чі реальність?

in Ukraine on Steemlast month (edited)

Фаетон. Міф чі реальність?

Всім привіт.
Розпочну допис з слів з вірша українського поета - Миколи Зерова, якого я вважаю гордістю української літератури…
В одному з його віршів згадується Фаетон.
Тому, мені дуже хочеться поділитися цими строками…

От тільки гляньте, всього лиш один стовпчик вірша, довжиною в чотири невеличкі рядки, а вже згадано і Фаетон і сузірʼя Оріон і зіркове скупчення Стожари (Плеяди).

Був серпень, ніч; розбитий Фаетон
Жалібно поринав у вогкість яру;
Цвіли над обрієм огні Стожару,
І лівим боком сходив Оріон.

Спогад. Микола Зеров.
http://ukrlit.org/zerov_mykola_kostiantynovych/vodnyk

Правда ж гарно?
Дуже хотілося мені додати ці слова до вступу. І я це зробила.
🥰

Міф про Фаетон

image.jpeg

https://kartin.papik.pro/solnce/17936-kartinki-drevnegrecheskij-bog-solnca-66-foto.html

Ось так подає цей міф українська вікіпедія.

Фаетон - син Бога Геліоса, тобто - Сонця.
Одного разу син Геліоса Фаетон вирішив похизуватися, що він може керувати сонячною колісницею, як і батько. Геліос дозволив йому сісти в колісницю, але не сходити зі встановленого шляху. Фаетон не впорався і спочатку так підняв колісницю, що земля стала мерзнути, а потім так опустив, що загорілися поля. Зевс зупинив лихо, вразивши Фаетона блискавкою. Той впав у річку По, сестри Фаетона оплакували загибель брата й стали тополями. З їхніх сліз утворився сонячний камінь бурштин.

Wikipedia

Але я чула інший. Приятель сина Геліоса Фаетона, не вірив , що той син Сонця і хлопець хотів довести це товаришу…
Попросивши у батька виконати його бажання…
Батько, тобто Бог Сонця, погодився, і лише тоді Фаетон, сказав що хоче взяти його колісницю, і проїхатися нею по небу.

Сонце в той час, уявляли вогняною колісницею, що запряжена кіньми…

Батько відмовляв сина від цієї ідеї, тому, що вона дуже небезпечна…

Але хлопець наполягав. Він був дуже впертим.
А Боги, мають виконувати обіцянки і тримати своє слово. Тому сталося так як сталося - Геліос дозволив сину стати візничим і проїхатися сонячною колісницею.

IMG_4933.jpeg

grecomap.com

І коли хлопець взяв у руки віжки він не справився з керуванням...
За одною з легенд, хтось з коней, злякався зіркового Скорпіону і тому коні перестали слухатися…
Далі все було приблизно так само, як це передає нам вікіпедія, лише додам, що за однією з версій сестрами які оплакували Фаєтона , були Гіади.

Гіади - це зіркове скупчення, що з землі виглядає так ніби знаходиться на голові сузірʼя Тілець ( хоча насправді між ними досить велика відстань, можливо я згадаю це скупчення пізніше…в інших дописах).

На мою думку ширша версія, більш цікава, вона знайомить нас з переживаннями героїв та виглядає більш повнішою.

А ще мене інтригує те, що в міфі згадується Бурштин…

З їхніх сліз утворився сонячний камінь бурштин.
Wikipedia

Якщо я писатиму й надалі про сузірʼя Ерідан, то я ще згадаю цей камінь.

Міф чі реальність?

Наша сонячна система має деякі таємниці.
На одному з інтернет ресурсів, я знайшла ось що :

Давня загадка для вчених астрономів - поле астероїдів, що знаходяться в просторі між Марсом і Юпітером. Ще в давнину звіздарів дивувала таке розташування космічних тіл. Багато сходилися на думці, що на цьому місці має бути ще одна планета.
Так, в Грузії зберігається копія документа 15 61 року, в якій згадується, що близько Марса є ще одна зірка. На глиняних табличках древніх Шумади (V-IV тис. До н.
Е.) Зафіксовані відомості, з яких випливає, що між орбітами Марса і Юпітера люди спостерігали «планету-невидимку». Подібні таємниці можна зустріти і в давньокитайських літописах.

ionnikov.wordpress.com

Що ж виходить?
Що справді була планета яка знаходилася між орбітами Марса і Юпітера…
І саме її частини зараз розкидані у нашій сонячній системі ?
Чі може вона бути Фаетоном?

image.jpeg
x-vymir.com

Все не так просто як хотілось би.
Слово Фаетон, перекладається як сяючий, і він сів на сонячну колісницю…
От щось не збігається…
Як би Фаетон був просто планетою…
Чі міг би він бути сяючим?
Ну дуже багато питань і до міфу і до самих астероїдів. І до згадування давніми цивілізаціями ще однієї планети.
Є ще версія - що були знайдені записи, в котрих говорилося, що на небі колись було два сонця і що земляни їх бачили…
Та я вже не памʼятаю де я це читала…

Думаю з усім цим так просто не розібратися.
Хоча можна було б і покопатися в цьому більше, та чі є сенс…?

Я вважаю, що якщо є, то зірки підморгнуть нам, і ми ще поговоримо на цю тему ;)

Таємниці Фаетону. Олександр ЗІБОРОВ
Wikipedia
grecomap.com
ionnikov.wordpress.com
Зірковий атлас - видавнитство Пегас.

Sort:  
 last month 

І саме її частини зараз розкидані у нашій сонячній системі ?

Цілком можливо...
Привіт)

Є ще версія - що були знайдені записи, в котрих говорилося, що на небі колись було два сонця і що земляни їх бачили…

Десь я про це теж чув 🤔

 last month 

Привіт Андрійко ;)

Десь я про це теж чув 🤔

Неймовірно.
Я справді лише десь в одному місці знайшла, прямий текст , що було два сонця, тепер думаю може й справді таке було.

 last month 

Перфекто, браво, Вах:

"Чудово, прекрасно, вражаюче, неймовірно, фантастично, блискуче, чарівно, неперевершено, винятково, захоплююче, приголомшливо, чудесно, казково, дивовижно, грандіозно, захопливо, дивно, неймовірно, чудово, надзвичайно, феноменально, надприродно, незвично, бездоганно, винятково, вражаюче, неповторно, незабутньо, незвичайно, захопливо, чудово, божественно, надзвичайно, дивовижно, вражаюче, казково, чудесно, фантастично, грандіозно, феноменально, неймовірно, блискуче, бездоганно, чарівно, неперевершено, дивно, незвично, винятково, незабутньо, феноменально, надприродно, надзвичайно, чудесно, фантастично, чарівно, неповторно, неймовірно, захопливо, незвичайно, блискуче, грандіозно, казково, незвично, вражаюче, чудово, надзвичайно, феноменально, винятково, бездоганно, фантастично, неймовірно, чарівно, надприродно, чудесно, захопливо, грандіозно, неперевершено, незабутньо, захоплююче, дивно, вражаюче, дивовижно, казково, фантастично, феноменально, блискуче, чудесно, винятково, чарівно, незвичайно, грандіозно, неймовірно, приголомшливо"

Це 100 синонімів до слова дивовижно. Можеш обрати собі саме те, яке тобі сподобається найбільше.

Ааплодую, стоя (навіть встати було не лінь)

 last month (edited)

Звісно мені дуже приємно.
Дякую вам Олексію Васильовичу…
Мені ніколи не писали нічого подібного. 😍
Але є але.
Купа повторів …
З того , що відразу кидається в очі це чудово та неймовірно, неймовірно навіть тричі повторено

Де ти це взяв ?

 last month 

Це провтик мого напарника та і мій, я чомусь не встиг знайти повтори і підстрахуувати його...

Думаю, він спочатку написав на ориінальній мові (ангельській) і тільки потім перекладав на українську от тут він і облажався:

image.png

Дякую вам Олексію Васильовичу…

І да, чого знов на Ви?

 last month 

Тоді зрозуміло. Англійська мова скудна на слова. Не те, що українська. Треба спробувати зробити такий експеримент самостійно. Зацікавив ти мене ним.

І да, чого знов на Ви?

Щоб вкластися в норму по символах треба було звернутися до тебе як до Олексія Васильовича, а писати при цьому ти, це на мій погляд трохи вульгарно. Тому ВИ.

 last month 

Дивлюсь ці 12 0 чи 17 0? символів пробуджують в тобі творчість яка потім втілюється в 100+ слів. Думаю, це крутий ліміт для розивання навика письма, принаймні розвивання навика швидкого підбору потрібних слів.

 last month 

Оце 100+ просто ненавиджу.
😜

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 59077.53
ETH 2518.13
USDT 1.00
SBD 2.48