Bırakalım çocukların el becerileri, hayal güçleri gelişsin

in Steem Kids & Parents2 years ago

Türkiye'den herkese kucak dolusu sevgiler diliyorum.

Türkiye'de okullar ara tatile girdi. Okullar tatile girmeden iki gün önce de Mustafa Ali 'nin öğretmeni izinli olduğu için benim çocuklar ve kayınvalidem iki gün önce tatile çıktı. Tatile çıktı dediysem bizim tatilimiz köyde.

Ben çalıştığım için kayınvalidem sağolsun evde çocuklarla ilgileniyor ancak şehir yaşamını hiç sevmez. Köyü çok sever. Biz de fırsattan istifade çocuklarla birlikte köye gönderdik.

Tam olarak 5 gündür çocuklarımdan ayrıyım. Ben hafta sonu çalışmasam da eşim çalıştığı için gidemedik köye. Biraz da alışsınlar istedik yaz tatili geldiğinde de büyük ihtimalle köyde kalacaklar.

Dedim ya çocukların el becerileri gelişsin, hayal güçleri gelişsin diye. Hep o amaçla çocuklarıma oyuncaklar almaya çalışıyorum. Çocuklarımın hepsi de erkek olduğu için kız çocuk oyuncağımız yok maalesef. Bebeğimiz var bir tane onu da şimdilik küçük oğlan oynuyor.

Screenshot_20220401-233954_Photos.jpg

İki üç öncesine ait bir resim Mustafa Ali o zaman 7 yaşında minik blok parçalardan kale yapmıştı. Şimdi de aynı blok parçalardan ise otopark yapmıştı hemen onunda gösteriyorum.

Screenshot_20220411-083020_Photos.jpg

Şubat ayı benim ikş miniğimin doğduğu aydır. Alperen 2 Şubat doğumlu. Onun için de uzun esnek çubuklar ve birleştirici apartlarla bir oyuncak almıştım. Şekil şekil istediği şeyleri düşünerek yapabilsinler, hem el becerileri gelişsin hem de hayal güçleri.

Erkek çocuğunun aklına yapılacabilecek öncelikli şey arabadır. Onu yaptık birlikte sonra kendileri yapmaya çalıştılar. Yok şurasında anteni de var, yok şunu şuraya birleştirelim derken bazen yapılmışı düzelttiler bazen bozdular.

20220401_232511.jpg

Benim minik böceğim de takıyor gördüğünüz gibi. Ne diyorlar motor becerileri gelişsin. El kasları güçlensin ve zihninde neyi nasıl yapması gerektiği kalsın.

20220220_230635.jpg

Robot yaptılar kendileri emek emek.

20220126_142507.jpg

Binalar yaptılar kimi zaman uzun kimi zaman cami kimi zaman yuvarlak yapıtlar çıkardılar ortaya ama kendileri yaptılar. Düşünerek, takarak, birleştirerek.

20220126_123905.jpg

Şimdi de köyde doğaya dokunuyorlar. Toprağa, kuma dokunuyorlar. Bahçe yapıyorlar ekip dikmek için bu ne güzel bir fırsattır onlar için. Gelecekleri için...

Çocuklarımız her türlü gelişsin. Kendilerine yol açanlar olalım.

Sağlıkla kalın hoşça kalın.
Sevgiler....

Sort:  
 2 years ago 

This is really amazing, this helps the kids with critical thinking. Thank you for sharing and have a beautiful week.

Post EvaluationResults
DelegationYes
SteemexclusiveYes
In a club?Yes
Bot freeYes
BeneficiariesNo
Plagiarism freeYes

Beğenmenize sevindim. Teşekkürler. 💐😊

 2 years ago 

Hi, please always set at least 10% beneficiary to steemkidss in your publications to help us grow our steempower

Hi, ok! I set it.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 68797.43
ETH 3730.18
USDT 1.00
SBD 3.76