Mamy oficjalne "społeczności" na STEEMie - czas się zastanowić czy możemy to jakoś wykorzystać :)

Spoiler alert: chyba tak :)


ten wpis jest 100% polski więc musi być husaria


Jak zdążył nam już obwieścić w swoim tweecie miłościwie nam panujący ojciec dyrektor, Justin Sun, na STEEMie możemy już oficjalnie korzystać z nowej funkcjonalności - społeczności.

Krótkie streszczenie z czym to się je:

  • wpisy dodane w społeczności nie pojawiają się w naszym widoku bloga (chyba, że zrobimy resteem)
  • treści mogą być moderowane (ukrywane) przez moderatorów (istnieje możliwość podejrzenia wszystkich ukrytych wpisów)
  • do wpisów społecznościowych można dodawać tagi, tak jak do "zwykłych" postów - będą wtedy też widoczne pod danym tagiem

Pod jednym z ostatnich filmików od józefa pojawiła się dyskusja o tym czy to w ogóle nam potrzebne i czy jest sens z tego korzystać.

Sam się drapałem po głowie bo w zasadzie tag #polish spokojnie wystarcza, żeby agregować artykuły polskiej społeczności - tym bardziej, że nie ma tego dużo i moderacja w zasadzie nie jest potrzebna.

Ale!

Mam wrażenie, że na STEEMie brakuje nam miejsca na krótkie, czasami mniej poważne wpisy. Na tagu #polish wypada pisać poważne artykuły z dużą ilością napracowania :) Śmieszkować za bardzo nie wypada, a już wrzucenie samego mema to obraza dla godności i rozumu człowieka.

Oczywiście przesadzam, ale łapie się na tym, że jak chce zabić trochę czasu to wchodzę na wykopowego mikrobloga bo zawsze znajdzie się jakiś ciekawy wpis - niekoniecznie długi.

Zastanawiam się, czy właśnie polska społeczność, korzystając z tego że wpisy tam dodane nie pojawią się nigdzie indziej (chyba, że tego chcemy), mogłaby być miejscem na takie luźniejsze wpisy i rozmowy. Oczywiście nic nie szkodzi na przeszkodzie, żeby dodawać tam też standardowe wpisy (wystarczy dodać tag #polish).

Poza tym w widoku społeczności można np. przypinać posty co może być pomocne dla nowych userów (można przypiąc podstawowy poradnik, zasady etc.). W przyszłości dojdzie zapewne więcej funkcji, w tym SMT.

Ciekaw jestem co o tym sądzicie - osobiście spróbuje w ten sposób korzystać ze społeczności, zobaczymy co z tego wyjdzie :)

Link do społeczności na steempeak.com
Link do społeczności na steemit.com

Polecam korzystanie ze steempeak.com - jako interface dla STEEMa już dawno prześcignął steemit :)

Sama społeczność została założona przez @noisy - mam nadzieję, że uda nam się go złapać żeby dodać jeszcze kilku moderatorów, ustawić tytułowy obrazek i tym podobne. Jeśli nie trzeba będzie założyć konkurencyjny projekt ;)

Sort:  

Wydaje mi się, że jak interfejs nie obsługuje społeczności, to ląduje tam gdzie zawsze, czyli w blog.

Na razie poza moderacja troli, których też ostatnio mało, nie widzę zastosowań.

Jeśli nie trzeba będzie założyć konkurencyjny projekt ;)

Od tego mogłeś zacząć ;)

Chyba wszystkie duże frontendy już obsługują. Natomiast jest chyba jeszcze jeden problem - już po napisaniu posta ogarnąłem, że nawet jeśli postujemy w społeczności to post i tak wyświetli się wszystkim followersom. Czyli np. próba zastąpienia discorda wpisami w społeczności nie wypali bo nasi followersi zobaczą masę krótkich wpisów i przestaną śledzić naszego bloga.

Niby w steempeak można usuwać z feed posty z danym tagiem, ale nie o to w społecznościach chodziło, bo to było można bez społeczności robić.

Steempeak też jakieś bandany dodał i mam bandanę 3speak a raz się logowałem do serwisu..

ja tego jakoś nie rozumiem za cholerę "a poco to komu potrzebne" :D

Społeczność to taki osobny tag, tylko że ma swojego admina i moderatorów :)

może w przyszłości miało by to jakieś przeznaczenie, ale dziś to chyba średnio

daj suba kilku grupom i przekonaj się że pojawiają się na pasku po lewej stronie, dodatkowo masz nowy feed: My communities

zdaje się że przyłączyłem się do folwarku ale nic mi się nie pojawia z boku. może przeglądarka Brave blokuje. posprawdzam temat. Wczoraj dowiedziałem się że na steemit były jakieś reklamy a ja ich nigdy nie widziałem :D

Ja widzę reklamy jak nie jestem zalogowana ;)

Posted using Partiko Android

Szczerze mówiąc, to nie widzę póki co wielkich zastosowań dla steemowych społeczności, w kontekście naszej społeczności. A myślałem nad tym dłuższą chwilę ;-)

Jaki sens jak założyciel polish community noisy nieaktywny jest...

Posted using Partiko Android

Nie ma sensu...temat szeroki?

Ja uważam że dobrze się stało ponieważ dla społeczności internetowej przyzwyczajonej do standardów ala facebook gdzie mamy grupy tematyczne, odnalezienie się w Steemowych tagach może być trochę konfundujące a w końcu o to chodzi aby przyciągać więcej użytkowników na nasz blockchain co by tu nie było pusto. :P Z resztą taka funkcjonalność to bardzo przydatna rzecz. Kiedyś jak dołączyłem do społeczności, zastanawiałem się nad stworzeniem tu na steemie czegoś na wzór RPG owej grupy steemitowej na wzór Facebookowej ale wtedy jeszcze takiej opcji nie było. Teraz jest i na pewno niejednego to zajawi na aktywność.

Właśnie! :)

Nie wiem czy jest sens. Ja większość korzystam z 3speak, dtube, esteem oraz appics.

Posted using Partiko Android

Jeśli chodzi o samo korzystanie, to jest sens w przypadku, jak chcesz mieć pod ręką szybkie dojście do kanału.

JPEG258.jpg

Samo otwieranie społeczności jak się nie zamierza prowadzić temat, kurować a co najważniejsze promować społeczność i rozwijać nie jest na pewno dla ciebie. Szczególności, kiedy latasz wszędzie :)

Czyli nie tylko ja zastanawiam się o co chodzi z tymi społecznościami i jaki one mają sens... może w najbliższym czasie znajdą się jakieś sensowniejsze zastosowania, ale póki co tablica z tagami mi wystarcza. Jeżeli coś piszę to piszę do wszystkich. Jeżeli zależy mi na dotarciu do jakiejś grupy odbiorców (np. pl-travelfeed) to po prostu wrzucam odpowiedni tag. Nie wiem dlaczego miałbym pisać na społeczności a nie na tablicy.....chociaż....teraz w trakcie pisania przyszło mi do głowy jedno rozwiązanie. Jakiś czas temu założyłem drugie konto @verticallife2 dedykowane tylko i wyłącznie raportom z aktywności na actifit, aby nie zaśmiecać tagu polish. Może gdyby wtedy istniało coś takiego jak społeczności, mógłbym na jednym koncie publikować raporty korzystając ze społeczności. Ale skoro jak pisze @cardboard tak dodane posty i tak pokazują się wszystkim followersom, to póki co i tak wyklucza to tego typu rozwiązanie....hmm

Dzieki za komentarz :)
Pisanie do spolecznosci ma sens jesli spolecznosc jest w miare duza i moderowana - wtedy bedzie tam zagladac sporo czytelnikow bo beda spodziewali sie wartosciowych postow. Przynajmniej tak to ma teoretycznie wygladac wedlug mnie :)

Na steempeak posty spolecznosciowe maja byc ukrywane z feeda wiec bedzie to mialo troche wiecej sensu.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 57946.22
ETH 3059.94
USDT 1.00
SBD 2.34