Share your message on the Vesak Poya Day |5% to SL-Charity

in Steem Sri Lanka3 years ago

photo_2021-05-26_21-10-17.jpg

වෙසක් කියපු ගමන් මගේ හිතේ මැවෙන්නේ පාට පිරුණු රාත්‍රියක්. සැරින් සැරේ පාට මාරු වෙන විදුලි බුබුළු, අටපට්ටම් කූඩු තමයි පොඩි කාලේ ඉඳල වෙසක් කියන චිත්‍රයේ මට තිබුණේ. අපි හරිම ගෞරාවයෙන් අපේ තථාගතයාණන වහන්සේ ගේ තෙමගුල සිහි කරයුතු මේ දවසේ, අපි ඇතටම ඒ බවක් සිහි කරනවද කියන එක නම් නැවත හිතල බලන්න ඕන කාරණයක්.

බුදු දහම කියන්නේ ඉමක් කොනක් නැති සාගරයක්. මං විශ්වාස කරන විදියට නම් බුදු දහම සත්‍ය ලෝක ධර්මයක්. මනුස්සයෙකුට ආධ්‍යාත්මික ජීවිතය ගොඩනගා ගන්න විදිය විතරක් නෙවෙයි, පෘතක්ජන කෙනෙකුට සාමාන්‍ය ජීවිතය සාර්ථක කර ගන්න විදිය පවා බුදු දහම කියා දෙනවා. මේ තරගයේ මාතෘකාව දැකක හැටියේ මට හරිම අපූරු පරණ සිද්දියක් මතක් වුණා.

photo_2021-05-26_21-10-34.jpg

photo_2021-05-26_21-10-12.jpg

photo_2021-05-26_21-10-25.jpg

ඉස්සර අපේ දහම් පාසලේ නිතරම විවාද තරඟ තිබුණා. ඔය අතරින් මගේ මතකේ තියන හොඳම මාතෘකාවක් තමයි, "බුදු දහමේ ඉගැන්වෙන අනිත්‍ය පිළිබඳ සංකල්පය සාමාන්‍ය ජීවිතයට ඍනාත්මක ලෙස බලපායි / ඍනාත්මක ලෙස බලනොපායි ". එතෙන්දි යෝජක පිල ගෙනාව ලොකුම තර්කය තමයි හැම දෙයක්ම අනිත්‍ය නම්, සියල්ලේම කෙළවර නැති වීම නම්, ඉගෙනීම, ධනය රැස් කිරීම, විවාහය වගේ මේ කිසිම දේකට අනිත්‍ය වටහා ගන්න කෙනෙක් පෙළඹේවිද යන ප්‍රශ්නය. ප්‍රතියෝජක පිලටත් ඔබට දැන් හිතට එන ඒ අපුරු විතර්ක තිබුණ මේ තර්කය විනාශ කරල දාන්න. ඒත් ඒ දෙපිරස විවාද කරන අතුර තුර මං මගේ හිතෙන් ඇහුවේ වෙනමම ප්‍රශ්නයක්. මං ඒ ප්‍රශ්නේ ඔබගෙනුත් අහන්නම්.


"බෞද්ධයෙක් වෙන ඔබේ අවසන් අරමුණ මොකක්ද?"

මගේ හිතේ තිබුණේ තෝරා ගැනීම් දෙකයි ඒ මොහොතේ. පලවෙනි දේ මේ සසර කෙළවර කර නිවන් දැකීම. දෙක, මේ ආත්මේ උපත ලැබුවෙ කෙසේ ද, ඊට වඩා හොඳ ජීවිතයක නැවත ඉපදීම. මගේ අවංක පිළිතුර වුණේ දෙවෙනි එක. අදටත් මම ආස දෙවෙනි කාරණයට. හැබැයි මම අන්ත අසරණ ජීවිතයක හිටිය නම් ඉක්මනට සසර කෙටි කරගන්න උවමනාවක් දැනෙනන ඉඩ තිබුනා. සුදුහත් කුමාරයා සියලු සැප අතහැර දාල ගියා ව‍ගේ මේ බැඳීම් ඇත හරින්න අපි සූදානම් නැහැ නේද?

photo_2021-05-26_21-10-21.jpg

වේදිකාවේ උණුසුම් විවාදයක්. මගේ හිත ඇතුලෙන් මම හිතත් එක්ක විවාදයක්. මම මගේ පිළිතුර සාධරණීකරණය කරන්න හිතට කරුණු කිව්වා. නිර්වාණය මගේ අරමුණ නෙවෙයි නම් මම හොඳ බෞද්ධයෙක් නෙවෙයිද? හිත ඇතුලෙ ප්‍රතියෝජක පිල ප්‍රශ්න කරා. "මම හොඳ බෞද්ධයෙක්, මම නිර්වාණයට මෙහා ජීවත්වෙන හොඳ බෞද්ධයෙක්. කාටවත් හිංසාවක් නොවෙන්න ජීවත් වෙන, අවංකව ජීවත්වෙන මිනිහෙක්." මම ආයෙත් මාවම සාධාරණීකරණය කරා.

සියලු බැඳීම් ඇත ඇරල නිවන් දකින්න සුදානම් නැති මම, මෙලොව ජීවිතේ පව් කම් වලින්, වංක කම් වලින්, අසාධාරණ කම් වලින් මිදීල ධර්මයේ ඉගැන්වෙන විදියට ඉන්න තීරණය කරා. ආස දේවල් අල්ල ගත්තත් නැතිවුනොත් ඉක්මනින් අත හැරල දානන පුළුවන් වෙන විදියට මනස හදාගන්න යම්තාක් දුරකට හුරුවෙන්න මට පුළුවන් වුනා. ඒත් හැම දේම නම් නෙවෙයි. මට පූළුවන් පරාසයක් ඇතුලෙ බුදු දහමේ ඉගැන්වීම් මං ජීවිතේ ට එකතු කරගත්ත.

photo_2021-05-26_21-10-30.jpg

මගේ ජීවිතෙට වෙසක් කියන්නෙත් ඒ වගේ මං විසින්ම හදා ගනිපු දෙයක්. වෙසක් දවසට විතරක් අමුතුවෙන් කරන හොඳ වැඩ කියල දෙයක් මගේ ජිවිතේ තිබුනෙම නැති තරම්. මගේ ජීවිතේ වෙසක් කියන්නේ පවුලේ හැමෝම එලියට බැහැල බකට් පත්තු කරන එක. පාර දිගේ පහන් පත්තු කරන එක. මැයි මාසේ හුළඟ එක්ක මිශ්‍ර වුන ඒ හැගීමට මම හරිම ආසයි. මගේ බෞද්ධ කම කියන්නේ මෙලොව සුචරිතවත් ජීවිතය. වෙසක් දවසට විතරක් නෙවෙයි හැමදාමත් ඒ අරමුණ එහෙමයි.

මගේ වෙසක් දවසේ දෙන්න තියන පණිවිඩය,
හොර බොරු වංචා කරන්න එපා. කවද හරිම සොබාදහම නියම විපාකය ලබා දේවී. මෙලොව ඉන්න තුරාවට හැකි තරම් පාලනයකින් යුතුව ජිවත් වෙන්න. වඩාත් හොඳ ජීවිතයක් වෙනුවෙන් යහපත් මාර්ගයක යන්න.

Sort:  

හොර බොරු වංචා කරන්න එපා. කවද හරිම සොබාදහම නියම විපාකය ලබා දේවී. මෙලොව ඉන්න තුරාවට හැකි තරම් පාලනයකින් යුතුව ජිවත් වෙන්න. වඩාත් හොඳ ජීවිතයක් වෙනුවෙන් යහපත් මාර්ගයක යන්න.

ගොඩක් වටින පණිවිඩයක්

අමා ගුණ සිසිලෙන් ලෝ වැසියන්ගේ රෝ බිය දුරුවන ප්‍රීතිමත් වෙසක් මංගල්‍යක් වේවා.

හිතට දැනුන ලස්සන වචන ටිකක්. ඒත් ගොඩක් අය තේරුම් නොගන්න සත්‍යය මේක.. මිනිස්සු මේ සත්‍යය තේරුම් ගන්නව නම් ගොඩක් මේ තියෙන ප්‍රශ්න නැතිවෙයි. 🙏

හිතට වදින ඇත්ත කතාවක්...

@randulakoralage Mula indan agatama... akurak nerama kiyawapu 1weni post eka.

හොර බොරු වංචා කරන්න එපා. කවද හරිම සොබාදහම නියම විපාකය ලබා දේවී

මම ගොඩක් තදින් විස්වාස කරන දෙයක්.... 🤗

ගොඩාක් වටින පණිවිඩයක් දෙනවා මේක කියවන හැමෝටම. ඔයාගේ ගොඩාක් අදහස් මගෙ mind එකෙ තියන ඒවාමයි🤗. ගොඩක් ස්තුතියි වටිනා අදහස් වලට❤️

There is a biggest meaning behind your content. Definitely your message and sentences bring me my childhood. That time I perfectly followed Buddhism. But after got more responsibilities, slowly missed to follow many things. However I completely believe final message.

හිතට ගොඩක් දැනුණා.. ☸️❣️

සුබ වෙසක් මංගල්‍යක්!

ඉතාමත් වටිනා අදහස් කීපයක්!

ඇත්තටම බුදු හාමුදුරුවෝ අපිට කියල දුන්නේ, දුර තියෙන නිවන විතරක් නෙමෙයි, එදිනෙදා ජීවත් වෙන්න ඕනි විදියත් අපිට කියල තියෙනවා. උන් වහන්සේ අපිට, ඉගෙනගන්න, බැඳීම් ඇති කරගන්න, ධනය, රැස් කරන්න එපා කියල නෑ. ඒ හැමදේම එක්ක , නිවනට යන මාර්ගය පෙන්නලා දීල තියෙනවා. ජීවිතේ විඳින්න, එත් ඒවාට ඇලෙන්නේ නැතුව.

ගොඩක් අයට ඒ දේ අමතක වෙලා. ඒ දේවල් කියලා දෙන්නත් කට්ටිය හිඟ වෙලා. හැමදාම බණ ඇහෙන (අහන අය අඩුයි ) රටේ, ඒ දේවල් පිළිපදින්න අමතක වෙලා. වෙසක් දවස විතරක් නෙමෙයි, හැමදාම වගේ ප්‍රතිපත්ති පූජාවට වඩා ආමිසේ ඉස්සරහට ඇවිල්ලා.

කවද හරිම සොබාදහම නියම විපාකය ලබා දේවී.

මේ කලේ අපි මේ මුහුණ දෙන්නේ ඒ දේවල් වල තමයි. අපිට ජීවිතේ රිද්මය මගහැරුනා කොතනහරි තැනක!

ඉතින්, තනි තනියෙන් අපි වෙනස් වෙමු. පණිවිඩේ බෙදා ගමු. සoවේදී මිනිස්සු පිරිසක් ඉන්නකොට ලෝකෙත් හරි ලස්සන වෙයි!!

"මට පුළුවන් පරාසයක් ඇතුලෙ බුදු දහමේ ඉගැන්වීම් මං ජීවිතේට එකතු කර ගත්ත."
ඒකයි වෙන්න ඕනෙ දේ.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 67475.08
ETH 3475.54
USDT 1.00
SBD 2.65