Poson Poya Day | 10% for sl-charity

in Steem Sri Lanka3 years ago

image_b9a9d082a2.jpg
Source

වෙසක් පෝයට පස්සෙ එන ඊලග විශේශ පෝය තමයි පොසොන් පෝය. නිර්මල බුදු දහමත් අරගෙන මිහිදු මහරහතන් වහසේ ශ්‍රී ලංකාවට වැඩම කරේ පොසොන් පෝය දිනයක. ඉතින් මීට වසර දහස් ගානකට කලින් මෙරටට වැඩමකල නිර්මල බුදු දහම අද වෙනකොට දකින්න ලැබෙන්න නැති තරම්. වැඩි හරියක් මිනිස්සු කරන්නෙ සියල්ල අත ඇරපු බුදු හිමිගෙ පිලිමයක් ඉස්සරහට වෙලා හැම සැප සම්පතක්ම ඉල්ලන එක. මට තේරෙන විදිහට බුද්දාගම කියන්නෙ විශාල විද්‍යාවක්. ඒ නිසාම වෙන්න ඇති ප්‍රසිද්ද විදේශික පුද්ගලයන් පවා බුදුදහම වැලද ගත්තෙ. (ප්‍රසිද්ද වෙන්නද කියල මම දන්නෙ නෑ). හුගක් මිනිස්සු හරිම ශ්‍රද්දාවන්තයි කියල ලෝකෙට පෙන්නනව. මං කියන්න ආවේ මේ ගැන නෙවේ. කතාවෙන් පිට පනින එක මගෙ හැටි.

ඇත්තටම මීට අවුරුදු තුනකට විතර කලින් වෙසක්, පොසොන් පෝයවල් කියන්නෙ හරිම අමුතු හැගීමක්. ඒක පරිසරේ වෙනස්කමුත් එක්කම හිතට දැනෙන දෙයක්. මට මතකයි අපේ පවුලෙ හතර දෙනා එකතු වෙලා පෝය දවසට දන්සල් තුනහතරක්වත් වැදල තමයි එන්නෙ.හැමදාම යන පාරෙ ගියාම ඉතින් කෝමත් හොද හොද දන්සල් හම්බෙනවා. හැමදාම ගෙවල් ගාව පන්සලට යන්න කම්මැලි නිසා ඉතින් මම ආස කරේ දුර තියෙන පන්සලකට යන්න.

sri-lanka-poson.jpg
Source

මම දහම් පාසල් යන කාලෙ හැම පොසොන් පෝයටම සිල් ගන්න කියල නියම කරල තිබ්බ. ඒ වැඩේටනම් මම එච්චරම කැමති නෑ. දවසම එකම විදිහට ඉන්න එක ටිකක් එපා වෙනවා. දානෙ වේල් දෙක නිසා ඉවසනව. සමහර අවුරුදු වල හොරෙන් පැනල ගෙදරත් ඇවිත් තියෙනව. ඒ කාලෙ අපේ දහම් පාසලේ තිබුනා වෙසක් කූඩු තරග. මම නම් කවදාවත් ඒවට සහබාහි වෙලා නෑ. බලන්න විතරයි ගියේ. දැන් ඉතින් ඒ කිසි දෙයක් කරන්න බැහැනෙ. අද කාලේ සිල්වත් කියල හිතන් ඉන්න සමහර හාමුදුරුවරු කියන අසභ්‍ය වචන අතරෙ ඇත්ත ඇති සැටියෙන් කියපු රැප් ගායකයෙක්ගෙ හරවත් වචන ටිකක් එක්ක මගේ කතාව අවසන් කරන්නම්.

දෑස වසාගත්තා මං
මනසින් හොයන්න නිමාවක් (නිමාවක්)
මාර සේනා වලකනකන්
ඇත්ත හොයාගෙන යනවා
මිසදෙටුවෙකු වෙයිද මං (වෙයිද මං)
මිසදෙටුවෙකු නෙමෙයි මං (නෙමෙයි මං)
ඇත්ත මට වැටහෙනකන්
ඇත්ත හොයගෙන යමි මං

බුදුන් දැක නිවන් දකින්න මේ සසරින්
දැක්ක පමණින් යන්නෙ කෙසේද නිවන් සැනෙකින්
සැප රථයෙන් ඇවිත් අතහැරිම ගැන දෙසුවේ
බණ අපෙ සාදු නිවන් දුර නිසා ද

මම ලෙඩ ඇඳේ මරණෙ ඉන්නෙ ගන්න බලන්
අම්මෙ අඬන්නෙ ඇයි මේ පිළිමෙට වැදන්
අඹපු රූපෙට දැනේද අම්මගෙ හිතෙ දුක
දුකේ හේතුව අපිව ඉපදුව එක නේද

සෙත් පතන් මා අතේ බැඳ පිරිත් නූල
දුටුවා මස් කඩේ මුදලාලි අතේද
ප්රාණගාතෙ පව් නම් මරුවෙක් ඇයි නූල බැඳන්
ආරක්ෂා වෙන්න ඕනි ප්රාණේ ඒ මරුවගෙන් නේද

හිතේ කහටක් නැත්තන්
කාටවත් ගිනි දෙන්නැත්තන්
ඉන්නකන් හොඳින් දැන්
ඇයි මං යන්නෙ පන්සල් ගන්න සිල්
ඇත්ත ඇති සැටියෙන් දකින්න සිවුරක් ඕනෙම ද
මේ මනසින් ගැලවෙන්න
මනසින් හිතන්නයි ඕන

Source
Charitha aththalage , Chandrasena Thalangama, Dayan Hewage , Ravi Jay

Sort:  

One of the best of Charitha Attalage. It has a deep meaning too. 💕

Yeah akke.

Minissu hamadama kale poya "Samarana" eka. danwath aththa terum aran wada kaloth loku deyak.

aththa therun karla dena aya dn salli psse ynwa. apima hithla apima galawenna ona

වැඩි හරියක් මිනිස්සු කරන්නෙ සියල්ල අත ඇරපු බුදු හිමිගෙ පිලිමයක් ඉස්සරහට වෙලා හැම සැප සම්පතක්ම ඉල්ලන එක

නිර්මල බුදුදහම තේරුම් නොගත්ත , ඒත් ධාර්මිකයි කියල පෙන්නන මිනිස්සු කරන එකම දේ..

ඔව්ව්. ලොකෙට පෙන්නනව විතරයි

මේ මනසින් ගැලවෙන්න
මනසින් හිතන්නයි ඕන

Quote of the day..

RaviJay😍

Your post has been upvoted by Steem Sri Lanka Community Curation Trail.

Steem Sri Lanka Discord Channel

✵✵✵✵✵✵✵✵✵✵✵✵✵✵✵✵✵✵✵✵✵✵✵✵✵✵✵✵✵

Join With
steem-sri.lanka
Curation Trail For Better Curation Rewards

Hi, @ashen99,

Thank you for your contribution to the Steem ecosystem.

The @ecosynthesizer Curation Team,


Please consider voting for our witness, setting us as a proxy,
or delegate to @ecosynthesizer to earn 100% of the curation rewards!
3000SP | 4000SP | 5000SP | 10000SP | 100000SP

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 60913.71
ETH 2919.21
USDT 1.00
SBD 3.71