THIS WEEK'S CONTEST: What's your favourite dish?? 🍲🍕🥩 // SALMON- SOMON BALIĞI 🐟

in Steem Argentina3 years ago

🐟SALMON- SOMON BALIĞI🐟

Merhabalar bu topluluğun ( #SteemArgentina) yarışmalarını uzaktan takip eden birisiyim. Ve sizler ile bu güzel yarışmaya katılmaya karar verdim. Ben yemek yapmayı seven bir mühendis olduğum için bu yarışmaya katılmak istedim. Fotoğrafta eşime yaptığım leziz bir somon balığı var. Evliliğimin ilk zamanların da yapmıştım. Hadi sizlere bu güzel yemeği nasıl yaptığımı anlatayım. Somon balığını özel tavada patatesle birlikte yaptım. Bu tavanın özelliği kapağını kapattığında buharı içeride kalıyor ve balığın içinin çok güzel pişmesini sağlıyor. Tabiki kapağını kapatmadan önce dış kısımlarını güzelce kızarttım ve şekil aldırdım. Yanına çubuk makarnanın yakışabileceğini düşündüm ve üzerinede özel sos yaparak hazır hale getirdim. Makarna ve patateste bu şekil de pişirildiğin de çok lezzetli oldu. Hepsinin çok lezzetli olduğu tabakta duruşundan belli oluyor diye düşünüyorum. :) Çünkü yaptığım yemeklerin lezzetli olması için çok özenir ve zevkle yaparım. Bu durum benim için mutluluk olsada eşim için öyle değildir. Çünkü ben yemek yaptıktan sonra ortalık savaş alanı gibi olur haliyle en büyük yük hep eşime kalır ve mutfağı o toplar. :)

Yemek yapmayı çok seviyorum ama genellikle iş yoğunluğundan çok fazla vakit ayıramıyorum. Ama fırsat bulunca da mutfağa girmek beni mutlu ediyor. Balık ve et ürünlerini çok severim hem çok lezzetli oluyor hem de vitamin değerleri çok yüksek. Mümkün olduğunca sık sık balık tüketmemiz gerekmekte. Küçüklüğümde olta ile limanlarda balık tutardık. Hem çok eğlenceliydi. Hemde bize sabır etmeyi öğretirdi. En güzel yanıda balık tuttuktan sonra kova içerisinde dolaşan balıklarla oyun oynamaktı. Tabi diğer güzel yanıda taze taze balık yemiş olurduk.

Arkadaşlar size biraz somon balığı hakkın da bilgi vermek istiyorum; Somon balığı lezzetinin yanın da muhteşem bir omega 3 kaynağıdır. Diğer balıklara oranla daha fazla omega 3 yağ asitleri içerir. Rengi açık pembedir ve oldukça lezzetlidir. Düzenli olarak somon balığı tüketmek kansere karşı koruyucudur, kemikleri güçlendirir ve hamileler için oldukça faydalıdır. Çocukların gelişimleri ve zekâları için de çok önemlidir.



Bu balığı tüketmek sağlığımız için çok önemli ve değerlidir. Somon balığı omega 3 yağ asitleri, protein,demir,fosfor,potasyum,magnezyum,B6,B12,A,C ve D vitamini içerir. Sofralarımızı lezzetli somon balığı ile zenginleştirirken bu balığın sağlığımız için kattığı faydalar saymakla bitmez.

Yukarıdaki fotoğrafta ise eşime yaptığım balık pembe tabakta yer almakta. İlk fotoğraftaki mavi olanda benim tabağım. Sonuç olarak şunu söyleyebiliriz. Aslında yediğimiz yemekleri lezzetli yapan şey, sevdiklerimizle birlikte yenilmesi. :)
Bu tip balıkları pişirmek için sizlere önerim üstteki fotoğrafta yer alan somon balığını pişirdiğim tava ile balığı pişirmeniz. Bu tava gerçekten çok iyi ve kullanışlı.

Umarım yaptığım yemeği beğenirsiniz. Benim için anlamlı olan bu yemeği hatıra olarak sizlerlede paylaştığım için mutluyum.

Kanıt olarak İnstagramda Paylaştığım adrese burayı seçerek gidebilirisiniz.

Thank you @belenguerra & @fendit for this beautiful contest.

Sağlıkla Kalın. Hoşçakalın.

Sort:  

Ellerinize saglik. Bu tava gercekten cok guzel. Turkiyedeyken ben de kullaniyordum. Ozenli bir tabak hazırlamıssınız. Eminim eşiniz mutfaktaki dağınıklığı gormezden gelebilmistir 😊🤭

Teşekkürler. Eşime sordum görmezden geldinmi diye oda kafa salladı. 😊 Problem yok :)

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63799.64
ETH 3130.40
USDT 1.00
SBD 3.97