💪#club100👍 | Kumbarayı Patlattık | 1 TL Kulesi

in Writing & Reviews2 years ago

Hello Everyone

collage0.png

Merhaba arkadaşlar, bugünde bitti akşam oldu. Koskoca günde ne yaptık diye sorarsanız, çok birşey yapmaya fırsat olmadı. Zaman da para gibi değersiz oldu, akıp gidiyor. Bu gün ki gönderimde bol bol para göreceğiz. Neden mi. Çünkü Kumbaramı patlattım :) Aslında pek kumbara da denmez. Evde küçük bi bezçanta vardı, bende elime geçtikçe bir lira atıyordum içine. Genede ekmek parasından arta kalan bozuk paralar oluyordu. Bi baktım epeyi ağırlaşmış, merak ettim kaç tane olmuş diye. Çantadan da çıkarınca farklı uğraşlar oldu biraz. Sanat yaptım yani kısaca :p

anigif1.gif

Bu bozuk paraların hepsi, aynı özelliğe sahip 1 TL lerden oluşuyor. 1 TL Türkiyenin en büyük madeni parasıdır. Değer açısından 100 kuruşa eşittir. 2005 yılında paradan 6 sıfır atıldıktan sonra 1 YTL (Yeni Türk Lirası) olarak üretise de, 2009 dan itibaren 1 TL (Türk Lirası) olarak üretilmiştir. Bu sitede ölçüleri, içeriğindeki metaller ve karışım oranları vs birçok bilgiye de ulaşabilirsiniz. Benim burada anlatacaklarım çok da önemli olmayan şeyler :)

Madeni paraları çantasından çıkardıktan sonra üst üste dizmeye başladım.Sonra yanyana koydum ve ortaya bir baklava dilmi deseni çıktı. Tabi bir de paradan konu açılmışken üçgen yapmasak olmazdı, Üçgenin içinde göz yok ama bunlar çok ince detaylar :) sordım.nra masanın üzerinde paraları üst üste dizmeye başladım. Sayı olarak kaçtane oldu bilmiyorum ama ortadaki resimden de göreeğiniz üzere baya yüksek oldu ve sallanmaya başladı. Belki az daha eklesem yıkılacaktı. Çok zorlamadım. Orada tekli kule işini sonlandım.

collage1.png

Zaten evde yapacak başka bir iş olmadığı için, farklı bir kule yapmaya karar verdim. En başta söylemiştim ya, amaç vakit öldürmek. Tabi vakit geçirirken ortaya güzel görüntüler de çıktı. Kulenin en altından yapmaya başladım. Aralıklarla dizdiğim paraların üstüne sonradan yeni paralar koydum. Her katı dizdikçe fotoğradını çektim. En son bu gif ortaya çıktı. Güzel bir görüntü oluştu. Elimde daha fazla 1 TL olsaydı, kule yükseldikçe çok daha güzel manzaralar oluşacaktı. Şimdilik bunlarla yetineceğiz.

anigif2.gif

Kule bittikten sonta ortaya bi sanat çıktı bence. Telefonun flaşı biraz yansıma yapsa da, tepeden çektiğim fotoğraf çok hoşuma gitti. Birde kulenin yandan çektiğim fotoğrafı var. Sanki **hurda parçalama maknası" gibi duruyor. :) Kat kat arlıklarla duran madni paralar, hoş bir görüntü oluşturmuş.

collage3.png

Üstteki kulenin fotoğraflarını çektikten sonra, 1 TL lerle yaptığım sanatı bir üst levele taşımak için farklı bir şey daha yaptım. Üstten iki üç sırayı geri aldım. Daha sonr tekrar dizmeye başladım. Ama bu sefer çatı kapanacak gibi, yani kubbe gibi yaptım. Alt katları da biraz içeri doğru itekleyince, birazda düzlük ayarı yapınca, içi boş top gibi bir cisim çıktı meydana. Kubbenin göçmeden yukarıda duruyor olmassı güzeldi. Ben içeri düşeceğini düşünmüştüm. Ama el ile müdahale olmayınca gayet sağlam oldu.

IMG_20220220_185205.jpg

Böyle vakit öldüren uğraşlarla boşzaman geçirmenin verdiği keyif çok güzel oluyor. İnsan arada sırada böyle anlamsız şeyler de yaparak stres atmalı diye düşünüyorum. Paraların dizilişi, yuvarlak bir futbol topuna benzedi. Ya da bülbül yuvasına da benzedi, diyebiliriz.

Ama o kadar uğraştan sonra, asıl en keyifli ana geldik. Yani yaptığımızı bozma zamanı :) Kısa sürede yapılmıyor ama çok kısa sürede bozuluyor. İl olarak çatısını, kendiiçine yıktım. İçersi dolduktan sonra avucumun içi ile tüm kalan kuleyi de yıktım. Sonrada paraları geri topladım. Şimdilik paralar hala çantaada, Belki yarın yeni bişeyler çıkar ortaya :)

anigif3.gif


Bu arada seni rahatsız etmek istemedim. Ancak @steemcurator01 yokluğunda elimden gelenin en iyisini yapıyorum. Diğer küratör hesaplarından da oy almaya çalışıyorum. Blogumda her gün kaliteli gönderiler yapıyorum. Ama 2023 başında Orca'ya ulaşmak olan hedefim sizler olmadan çok yavaş ilerliyor. Lütfen geri dön. Madem sensiz battık kumbarayı patlattık :) Keşke düzenli olarak oy vermeye devam etsen, oy oranı düşük de olsa motivasyonum çok yüksek düzenli geldiğinizde..Umarım cevap verirsiniz. sessizce ses, şimdiden teşekkürler.

DeviceXiaomi Redmi 8A
LensDefault (f/2,2 1/125 3,79mm)
PhotographerMe 😇 @subconsciousness
LocationHome - İstanbul - Turkey


Thanks for your visit.
💪💪💪Being a member of #club100 has privileged rights.💪💪💪
🙋‍♂‍👇Stay Tuned for my Next Post & Stay Well...🙏
🐬 #clubdolphin 🐬
sbc.png

Sort:  

Bu tarz boş uğraşları bende seviyorum 🙏insanın deşarj olmasını sağlıyor, kule baya iyi fikirmiş geçen bende patlattım kumbarayı, ufak paralar ama iyi birikiyor 🤣 bozuk para demeden biriktirmek lazım, her zaman için birikim birikim dir. Steemit te power UP yapmak gibi 🤣 #welovepowerups, buradaki birikimimiz ilerleyen zamanda bize belki ev araba olarak geri dönecektir. Durmak yok yola devam.

Boş işler genelde eğlenceli oluyor zaten hehe 😅Arada sırada iyi oluyor, paranın o birbirine vurunca çıkardığı seste motive ediyor insanı 😇 kesinlikle az çok demeden birikim şart, özellikle burada, steemitte. 1 steem in 100 lira olacağı günleri bekliyoruz o zamana kadar #club100 #powerup a devam 😎 ev araba az gelir abi hedefi daha büyük tutmak lazım 👍👍🤑🤑

:) sabırsızlıkla bekliyoruz o günleri. O zaman birikime devam :)

Bizim evde genelde ekmek parasının üstüyle çikolata alındığı için böyle para biriktiremiyoruz maalesef 😁😁😁 Ama gayet güzel sekiller yapmissin tebrikler 👍

A a a dişçiden gelen resimlerin sebebi, şimdi anlaşıldı 😅 Furkana selam olsun o halde 😇 Kubbe olayı güzel oldu benimde hoşuma gitti sonradan da topa dönmesi tabi, çalışınca oluyor abla, biraz jenga gibi oldu dikkatli dikkatli, yavaş hareketlerle 😎 Teşekkürler 😇

Bereketli olsun.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.027
BTC 64622.42
ETH 3518.17
USDT 1.00
SBD 2.46