Animasyon Geçmişini Koruma

in #history5 years ago

Tommy José Stathes harbiden eşsiz bir sinemadır. Küçük yaşlardan beri, iki şeyden yeterince alamadı: animasyon filmleri ve film tarihi. Görünüşe göre, ikisi beraber oldukça iyi gidiyor. Nihayetinde bunu fark eden Stathes, bu iki ihtirası birleştirerek, ilk animasyonlu kısa film şortlarının (1900'ler-1930) önde gelen koleksiyonerlerinden, savunucularından ve katılımcılarından biri olmasını sağladı. New York'un her yerinde, arşivindeki yüzün üzerinde özel gösteriden sorumluydu. Ayrı olarak, konuyla alakalı bir hayli eğitim gayretinin da ehemmiyetli bir parçası (Karikatür Karnavalında Danışmanlık Yapımcısı: Belgesel ve her şey online animasyon kaynağı The Bray Animasyon Projesi'nin site yaratıcısı dahil). Röportajımızda Stathes, yüzlerce sene süresince animasyon, üniversite düzeyinde talebelere öğretmenin getirdiği neşe ve şimdiye kadarki kariyerinin ehemmiyetli noktalarından söz ediyor.

Kaynak

Miniflix Röportajcı: Büyürken dahi ilk animasyon filmlerini sevdiniz. İlk animasyon filmleri sevmekten, onları savunmak ve sergilemek ve sergilemek için gerçek bir gereksinimin gerçekleştirilmesine geçiş ne vakit oldu?

Tommy Stathes: 80'lerin kuyruğunda doğduğumda ve 90'larda büyüdüğümde, çocuklar için Golden Age animasyonuna ulaşabilmeleri oldukça yaygındı - 1930'ların ve 1940'ların Disney'in tanınmış kişi Hollywood çizgi filmleri. , Warner Bros. Bu caddelerde daha tanınmış kişi olan bu erken çizgi filmlere hayran oldum ve vaktimin çoğunu 1920'lerde doğan ve benimle izleyen 1950'lerden beri akrabalarımda geçirerek sahiden takdir etmeme yardımcı oldum. Animasyon tarihi üzerine birkaç kitap okuyana kadar değildim, 6 veyahut 7 yaşlarında, Mickey Mouse'un ilk çıkışını izleyen suskun bir dönem animasyon filmlerinin bütün bir evreni olduğunu anlamaya başladım. Bu filmlerin çoğu, geniş çapta dolaşmıyor veya kolayca ulaşılabilir değildi. Çoğu vaziyette, tamamiyle kaybolduğu düşünüldü. Bu filmlerin yapıldığı şuurundan çok etkilendim, ancak şimdi izlemesi de kayboldum veyahut çok zor oldu.

“Baht yapıtı” olarak, 16mm formatı ile tanıştırıldığımda çok daha yaşlı değildim - ki bu, hane video dağıtımının çağdaş çağına girmeyen eski bir hayli filmle iftihar etti. Öncelikle 35 mm’de tiyatro sergisi için çekilen tüm filmler daha sonra alternatif kullanımlar için 16 mm’ye düşürülmedi, çoğu da vardı ve bu kıt 50-80 senelik baskıların toplanmasının bu zorlu erken çizgi filmlerin kopyalarını almanın bir yolu olduğu ortaya çıktı. büyüdüğüm Altın Çağ animasyonunu belirleyen çocukken. Genç yaşlarıma girdiğimde ve bu çok daha önceki film baskılarını saplantılı bir şekilde aramaya başladığımda, tarihsel olarak ehemmiyetli bir erken film yapıtı yapısını, belirli bir türden ve olmayan bir düzeyde yine tecrübe etmek istediğimi fark ettim. Gerçekten önceden tecrübe etti.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 58445.95
ETH 2616.08
USDT 1.00
SBD 2.41