Facebook

in #hede-io6 years ago (edited)

Kurulduğu günden bugüne gerek kullanım amacı gerek kullanıcı profili açısından büyük bir değişime uğrayan sosyal medya ağı. Ülkemizde özellikle 45-60 yaş arası, sonradan teknoloji gören jenerasyon, neredeyse attığı her adımı paylaşarak facebook'un içine etmişlerdir.

Facebook'u yaklaşık 13 yıldır bilirim. Bu zamana kadar yaptığım bazı olumsuz tespitleri sıralayacağım:

  • Bilmem nerde bilmem kimle şunu yapıyoruz/yaptık ettik v.s. Ben de tam bunu merak ediyordum, zamanında paylaştın.

  • Paylaştığı resmi beğenmedi diye birbirine küsen akrabalar. Belki görmedi, ara hatrını sor, yüzyüze görüş önce.

  • Kendi çocuğunun resimlerini paylaşmak. Bu çocuk doğmamış da olabilir eşşek kadar da olabilir. Ayrıca bu çocuk tek başına yapılmıştır, eşinin resimleri koyulmaz :)

  • Yukarda bahsettiğim kişilerin anne babaları da facebook'a torun resmi pompalarlar. Acayip bir yarış vardır akrabalar arasında

  • Yapılan yorumlarda Türkçe katledilir. ingilizce kelimeler içler acısı, Sörvayvır yazan gördüm.

  • Alınan araba, ev, yazlık, herhangi bir mülkün resimleri birilerine nispet olsun ya da birileri de bilsin diye paylaşılır.

Bu örnekleri çoğaltabiliriz. bir de bunu kardeşi instagram var. artık o modaymış, facebook daha az kullanıyormuş. işin kötü yanı insanların kimlik ve itibar arayışlarını burdaki like'lara bağlaması. ego ve süper ego durumlarını hiç söylemiyorum. Ben Steemit'e katıldıktan sonra artık buralara fazla bakmıyorum. siz o anı paylaşma derdine düşerken birileri de size uygun reklamları nasıl karşınıza çıkartabiliriz diye dert ediyorlar. birileri sizin günlük hayatınız üzerinden para kazanıyor. arada büyük fark var.


Posted on Hede.io - Knowledge Sharing Dictionary
Read this entry or all entries about facebook.

Sort:  

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabından oy kazanmıştır. #tr tagi altında kaliteli içeriklerizi görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için Tryardım Desteklenen İçerikler 11 Haziran 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

post_banner_gf.gif

@resteemator is a new bot casting votes for its followers. Follow @resteemator and vote this comment to increase your chance to be voted in the future!

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 62974.52
ETH 2679.49
USDT 1.00
SBD 2.55