Utopian.io nedir ?

in #hede-io6 years ago (edited)

utopian veya utopian.io bu post ile steemit üzerinde duyurulan, steem altyapısını kullanarak açık kaynak kodlu projelere destek amaçlı kurulmuş bir websitesidir.

son zamanlarda başından bir hack olayı geçmiştir. steemconnect keylerinin çalınmasından dolayı kullanıcılardan habersiz vote ve downvote işlemleri yapılmıştır. (açıklama) ve bu yüzden hızlı bir kararla frontend tarafını kapatarak, daha güvenlikli ve güzel bir sistem yapana kadar steemit ve busy üzerinden katkı almaya devam etme kararı almıştır.

bununla ilgilil şu açıklamayı inceleyebilirsiniz.

kişisel olarak bu açıklamadaki "utopian.io is not a platform or a frontend - it’s an ideal." benim çok hoşuma gitmişti. aynen o şekilde'de devam ettiler şu an 0 komisyonla steemit ve busy üzerinden katkıları etiketler sayesinde kabul ediyorlar.

şu an yine aynı şekilde 12 kategoride açık kaynaklı projelere bir çok katkıyı kabul ediyorlar. aşağıda yine @damla hanım'ın hazırladığı türkçe bir anlatım bırakacağım.

utopian.io nedir ve açık kaynak projelere katkıda bulunarak nasıl ödül kazanılır - turkish tutorial

yukarda çok kez bahsedilen artık kullanılamaz bir sistem olduğu ve yönetimi konusuna gelirsek eğer, tekrar kişisel görüşlerimi belirtmek istiyorum. utopian'a gerçekten saygım ve sevgim sonsuz geçtiğimiz 5 ayda bana kattığı maddi manevi katkıyı, bilgiyi veya zevki yaptığım çok az işten alabildim.

ama evet gerçekten yönetiminde sıkıntılar var, moderatörler onay sürecinde çok değişken olabiliyorlar. veya kişisel durumlar araya girebiliyor.

zor kurallara gelirsek evet gerçekten kurallarını zorlaştırdılar. ve şu an katkı yapanları sadece yazılım, grafik veya yaratıcılık yeteneği olan kişilere kadar düşürmeye çalışıyorlar.

ama bunun bir sebebi var tabiki.

gerçekten çok sert bir abuse vardı arkadaşlar. bunu hepimiz biliyoruz 1000 kelimelik eğitimi 100' er kelimeye bölüp 10 postta atmalar. çalıntı postlar. çeviri bölümü zaten tam bir ölüm. google çeviri ile günde 10 post çeviri paylaşanlar. gibi gibi, olay açık kaynak kodlu projelere yardımdan çıkıp bir saadet zinciri platformuna dönmeye başlamıştı gerçekten. o dönemde katkı yapanları alıp, sen hangi projeye niye katkı yaptın dediğinde hiç bir bilgileri yoktu. veya çoğu kişi açık kaynak projenin ne olduğu bile bilmeden iyi paralar kazandı. (açık kaynaklı projelere yapılan katkıları ödüllendiren bir sistem için bu çok yanlış birşey) evet bu çoğu kişinin hoşuna gitti (ben dahil) çok iyi paralar kazanıldı ama sistemin özü bedava vote dağıtan bir sistem değildi. sonradan alınan bu sert önlemler bunu engellemek içindi. tabi yapılan her önleme katılmıyorum gerçekten arada çok saçma kurallarda var ama çoğu kural bu abuse'ı engellemek için konulmak zorunda kalındı bunada şahit oldum.

ben tüm sistemlerde böyle durumlar olabileceğini düşünüyorum özellikle işin içine para girdiğinde insanlar çok bozulabiliyor. utopian'ın açık kaynak projeler için bir ekonomi kurma fikri bile gerçekten çok büyük bir ideal. ve bunu birden tam olarak yapamayacaklar ileride yavaş yavaş çok daha gelişeceğini düşünüyorum.


Posted on Hede.io - Knowledge Sharing Dictionary
Read this entry or all entries about utopian.io.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.12
JST 0.027
BTC 61947.52
ETH 3004.68
BNB 541.30
SBD 2.47