gila canavarı

in #hede-io6 years ago

dünyada görmeye alışık olmadığımız birçok canlı türü yaşamakta ve bunların birçoğu gerçekten eşsiz ve hayret verici. o enteresan canlılardan bir tanesi de "gila canavarı" dır. canavar diye adlandırıldığına bakmayın kendisi sürüngenlerden kertenkele ailesinin bir üyesidir. bu canlı ismimi daha çok yaşadığı bölge olan arizona'nın gila vadisi nehrinden almaktadır. bu canlılara gila nehrinin çevresinde rastlamak mümkündür.

canlı dış görünüşüyle hayret verse de aslında oldukça tehlikeli bir canlıdır. renginden de anlaşılacağı gibi tehlike sinyali vermektedir. dünyanın en zehirli kertenkelesi olduğu söylenen canlının zehirinde kobra ve mamba cinsi yılanların zehirinde de bulunan nörotoksin maddesi vardır. isırdıkları canlıların diyaframının durmasına sebebiyet verdikleri için alarmını nefessiz kalarak ölmesine neden olmaktadırlar. ayrıca zehrinin oldukça acı vermesinden dolayı ısırılan insanların günlerce morfin etkisinde kalarak tedavi gördükleri söylenmektedir. gila canavarı diğer birçok kertenkele türüne nazaran çok daha dayanıklıdırlar. boyları 60 cm'yi bulabilmektedir.


Posted on Hede.io - Knowledge Sharing Dictionary
Read this entry or all entries about gila canavarı.

Sort:  

Bu ilginç ve tehlikeli bilgi için teşekkürler :)

Ben teşekkür ederim. :))

Canavarın hakkını veriyor yani. Ben bu bilgiyi satarım :) eline sağlık fakat oy gücümü toparlamaya çalışıyorum :(

Mühim değil hocam, böyle ufak bilgileri insanlarla paylaşmaktan keyif alıyorum. Sizi bilgilendirebildiysem ne mutlu. :))

Çok seviyorum böyle değişik hayvanları, resimlerini yapınca da güzel duruyor renklerinden dolayı. Bukalemun da öyleydi benim için belki bir de gila canavarı çizerim kim bilir :)

Renkleri ilgi çekici, insanda farklı duygular uyandırıyor. Ne de olsa sıcak renklere sahip. Resmini çizmek isterseniz güzel olabilir hocam. Yorum için teşekkürler.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63191.06
ETH 2551.41
USDT 1.00
SBD 2.65