steemit tr discord sorunsalı

in #hede-io6 years ago

şafak sezer in dediği gibi ' ölüler zannediyor ki diriler hergün helva yiyor.''

konu tam olarak bu şekilde bir kısır döngüye giriyor. tr ye her gelen, kendisinden önce burada bulunanlardan daha fazla tecrübeye sahip olduğunu ve veya daha fazla fikir-yöntem üretebildiğine inanıyor ve müdahalede bulunma isteğine giriyor.

akabinde, steemit geçmiş dönemlerde toplulukları desteklediği için zannediyorum, bir kaç arkadaş getirme potansiyeline sahip olanlar veya liderlik duyguları kabarık olan arkadaşlar, hemen yeni bir oluşum içerisine giriyor ve bağımsızlığını ilan ediyor.

bütün bunlar olurken tr discord kanalı sürekli taşlanıyor. bir grup sürekli olarak sorguluyor ve suçluyor, bu niye burda? o niye orda? ben niye orda değilim ? böyle birşey yapamazsınız, adınız tr ise, bizde türküz o zaman bu kanal sizin değil bizimde? bu böyle böyle uzuyor, finalde ya bir agrasiflik sergiliyor kanaldan uzaklaştırılıyor. yada isyan bayrağı asıp yeni bir oluşum kurma girişimine giriyor. son dönemlerde tekrar gündeme gelen, geçmişte sorun yaşamış farklı gruplarsa artık burada olmamalarına rağmen halen burayı suçluyor vs.

düzenli olarak bir takım sorunlar tekerür ediyor. bense uzun bir süredir bu discord kanalında moderatörlük yapıyorum. ne yapıyorum tam olarak? bildiğim kadarıyla bir kaç soru cevaplıyorum, tansiyonun yükseldiği yerlerde iki tarafı özelden konuşmaya davet ediyorum. diğer üyelerin mümkün mertebe ilgilenmedikleri konulardan uzak tutmaya çalışıyorum vs.

şahsi olaraksa, örneğin bir kripto kanalı açıldıysa orayada dahil oluyorum, oradanda alabildiklerimi alıyor veya verebildiklerimi veriyorum. ve veya başka bir proje platform varsa, kanal varsa becerebildiğim ölçüde buralara dahil oluyorum.

bana göre tr discord kanalı bütün bu olanların sağlıklı bir şekilde işleyebilmesi için gerekli bir yer. buranın gereksiz olduğuna inananlar, veya burada aradıklarını bulamayanlar zaten ayrılıyor veya ayrılacaktır. enerjisi vakti veya her ne gerekliyse ona sahip olanlar, başka kanallara, gruplara vs. dahil oluyor. bu bence gayet güzel bir şey, hatta ben bir çoğunu bu kanaldan öğreniyorum, örneğin sohbet kanalına, burası oy veriyor veya burası batıyor vs. konuşmalara dahil olup hareket edebiliyorum. mesela burada olmasam, veya buranın ayakta durmasına çabalamasam, sadece 'a' kanalında olsam, belki işime yarayacak veya ilgilendiğim bir kanalı- projeyi-oylayıcıyı duyma ihtimalim kalmayacak.

bu yüzden buranın gerekli olduğunu fakat, gereksiz şekilde eleştirildiğini düşünüyorum. basit bir kaç kural var, kimseye küfür etme, bağırma çağırma, bir derdin varsa özelden konuş. şahsi bir projen varsa, burada reklam vs. yapma yeterli, hepsi bu kadar. neden reklam yapma ? 'ahmet' isimli arkadaş 'mehmet' isimli arkadaşa bana 10 sbd ver sana 20 vereceğim diye bir fikir ortaya atıyor, daha sonra gerçekleşmediğinde, ben moderatör olduğum için suçlu oluyorum. buna engel olmamın bir yolu yok. ben bu kadar insan içerisinde kim 'ahmet' kim 'mehmet' bilemem. sen başka birşey düşünüyorsan, öz tr discord kanalı aç ve oradan kendi bildiklerini yaşat bu bir sorun üretmez.

ben şuna inanıyorum; benim burası için, çok yüksek miktarlarda yatırım yapma imkanım şuan yok. ama bir kaç ay sonra olabilir, bu platform iyi bir yerlere gelebilir. ben bildiğim kadarını aktarayım, diğer yazarlar bildiklerini kadarını aktarmak isterse aktarsın. yeterli vaktim olduğunda hayata geçirebileyim. bir başkasıda aynı şekilde yapabilsin. herkes istediği kanalı vs. açabilsin. bugün katılmam ama senelik izne çıkar hepsine katılabilirim. ahmet mehmet kavga edebilir ama, tr discord kanalında duramayacakları anlamına gelmez. bu kanal kimseyi birşeyler yapmaya mecbur etmez. kanalda kimseyi dolandırmaya kalkma, kimseye küfür etme, kimseyle alenen açık ortamlarda kavga etme. istediğin zaman gir veya çık. bu bence böyle veya böyle olmalı. hatta şuanda görüştüğüm bir çok insan aynı şekilde düşünüyor fakat son zamanlarda tekrar tekrar burası ayrı bir grupmuş veya buradakiler başka birşey peşindeymiş gibi gündeme gelmeye devam ediyor. ben moderatör olduğum tarihten itibaren nerede karlı bir iş varsa, bir olay, yarışma-proje hep duyurdum anlattım, bence tek başıma birşey kazanamam, topluluk kazanmalı, herkes kazanmalı ki, bende yazdığımda veya çizdiğimde kazanabileyim. benim gibi düşünenlerin sayısının fazla olduğunu biliyorum. bu kanalın hiç bir zaman bir kazancı getirisi olmadı, bence olmayacakta. buradan sadece sohbet arkadaşlık ve bilgi elde edebilirsiniz. bence bu şekilde kalmalı. bunun haricinde her olay, örneğin resim çizme projesi ayrılıp bir kanal kurmalı, ama ayrı bir gruplaşma oluşturmamalı, buradada aynı şekilde durabilmeli. yoksa sadece resim çizme discord kanalında bulunup, blog yazma kanalına nasıl ulaşacağız?

bilemiyorum yani, bence böyle ama farklı fikirler hep vardı, yine olacak. umarım bence böyle diye başıma birşeyler gelmez.


Posted on Hede.io - Knowledge Sharing Dictionary
Read this entry or all entries about steemit tr discord sorunsalı .

Sort:  

This post has received a 1 % upvote from @upvoteme2 thanks to: @upvoteme2

This post has received a 9.56% upvote from thanks to: @keepcalmandread.
For more information, click here!!!!

If you use our Robot before your post has 1 day and get an Upvote greater than 1%, you will automatically receive Upvotes between 1% and 10% as a bonus from our other robots.

Do you know, you can also earn passive income after every bidding round simply by delegating your Steem Power to @minnowhelper?
you can delegate by clicking following links: 10 SP, 100 SP, 500 SP, 1000 SP or Another amount

Help support @minnowhelper and the bot tracker by voting for @yabapmatt for Steem witness! To vote, click the button below or go to https://steemit.com/~witnesses and find @yabapmatt in the list and click the upvote icon. Thank you.

Voting for @yabapmatt

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 63585.64
ETH 3035.86
USDT 1.00
SBD 3.84