mağaracılık

in #hede-io6 years ago (edited)

mağaracılık, ihbar sonucu veya ekspedisyon sonucu mağaraların bulunması ve haritalarının çıkarılması amacıyla yapılan bir doğa sporudur.

"neşeli insanlar su kenarına gitsinler, eğlenmek isteyen insanlar dağlara çıksınlar, erdemli olmak isteyenler ise mağaralara gitsinler."

mö 500'lü yıllarda yaşayan konfiçyus'un bu söze aslında pek çok şeyi açıklar. mağaracılık hakkında çok daha detaylı bilgileri steemit profilimde de paylaşıyorum fakat hede.io da ilk entry mi bu konuda girmek istedim.

doğa sporu ile uğraşan pek çok insan diğer doğa sporlarını da sever ama nedense ben bir türlü dağcılığı sevemedim. sanıyorum bundaki ilk etken mağaracılığı kimsenin bilmeyip dağcılığı 3 yaşındaki çocuğun bile biliyor olması. tabii bunda medyanın rolü çok büyük. dağcılık ile alakalı onlarca film bulabilirken mağaracılıkla ilgili film bulmak çok zor. olanların da birçoğu fantastik ögeler içerdiği için çok da gerçekçi oldukları söylenemez.

mağaracılık konulu bir filmi de buraya bırakıp kaçayım.
sanctum


Posted on Hede.io - Knowledge Sharing Dictionary
Read this post or all entries about mağaracılık.

Sort:  
Loading...

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.13
JST 0.031
BTC 61410.76
ETH 2867.07
USDT 1.00
SBD 3.61