John Cage - 4'33''

in #hede-io6 years ago (edited)

John cage 1912-1992 yılları arasında yaşamış en garip müzisyenlerden biridir. Besteyi oluşturan ögelerin ses ve sessizlik olduğunu söylemiştir.

Tabuları yıkmayı başaran müzisyenin en etkili sözlerinden biri de şudur:

Benim müzik kulağım yok ve müziği yazmadan önce de kafamda duymuyorum. Hiçbir zaman da duymadım. melodileri hatırlayamam. Birkaç tanesi beynime işlemiştir, My Country Tis of Thee gibi, ama o şarkılarda bile sıradaki notanın ne olduğundan emin olmadığım anlar gelir. Benim, saydıklarımdan daha radikal diyebileceğim, başka türlü yeteneklerim var. Ancak çoğu müzisyenin sahip olduğu şeyler bende yok.

Hele ki ismi 4.33 olan esere bir anlam yüklemek oldukça zordur. 4 dakika 33 saniye boyunca, John Cage boş nota sayfalarını çevirmekte ve hiçbir notaya basmamaktadır. İzleyiciler de o kadar beğenmiş olacaklar ki, 4 dakika 33 saniyelik sessizlikten sonra müzisyeni ayakta alkışlarlar.

Aşağıya youtube linkini de bıraktım 4 dakika 33 saniye sessiz kalmak isteyenler için.

Sort:  

Konserine gitmeyi çok isteyeceğim ünlülerden biri olmazdı herhalde :)

Aynen ben de öyle düşünüyorum :) :) sessizlik istiyorsam mağaraya inerim zaten abi :)

Merhaba @kagantrky,

Yazınız @trdaily tarafından otomatik olarak seçildi. Ve @trdaily curation trail'i takip eden
@emrebeyler hesabından da oy aldınız.

@trdaily curation trail'e bu adresten katılabilirsiniz.

Yine görüşmek üzere! :)

Bazen sessizlik herşeyi anlatmaya yeter ...😃

Evet öyle ama sanırım bana birazi fazla :)

Müzik,sanat oradaki tıkırtılarda,seslerde kardeşim şşş :D

Abi bilemedim yaa, piyano çalsa daha bir güzel olurdu sanki :) :)

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63498.69
ETH 2645.91
USDT 1.00
SBD 2.80