ethereum

in #hede-io6 years ago

alameti farikası "smart contract" , akıllı kontratlardır. basit örnek;

ali'ye arsa satıyorum, arsamın kaydı kuydu yeri falan ethereum zincirinde kayıtlı, sahibi benim, arsanın adı da "arsam_1" olsun.. ali ile 10 bin liraya anlaştık diyelim;

bir akıllı kontrat oluşturuyorum; diyorum ki "bir hafta içinde ali benim hesabıma 10 bin lira gönderirse arsam_1 varlığını ali'nin hesabına geçir."

ali 10 bini gönderirse arsayı alır, göndermezse kendi bilir. arsam hala bende.

tamam, bir de şöyle bir kontrat yapalım;

"15 gün içinde hesabıma en yüksek parayı gönderen kişiye "arsam_1" i sat. bu para 8 binden daha düşük olursa işlemi yapma."

ne oldu? arsamı açık arttırmaya koymuş oldum.

peki tapu dairesi'ne ne gerek kaldı? kalmadı. zira tapu dairesi de bu kayıt değişikliğini yapmaktan başka bir şey yapmıyor. siz kişilere güvenmediğiniz için devletin tapu dairesine güveniyorsunuz fakat artık bu güveni matematik bize sağlıyor fakat o benim açıklamamı aşar.

kabaca böyle.


Posted on Hede.io - Knowledge Sharing Dictionary
Read this entry or all entries about ethereum.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 68021.51
ETH 3262.66
USDT 1.00
SBD 2.67