Barış Özcan

in #hede-io6 years ago

Pek sevmediğim bir youtube fenomeni, youtuber, içerik üreticisi.

Neden sevmediğime gelirsek verdiği bilgilerin yarım olması ve bir çok konuda wikipedi'nin pek de dışına çıkamaması. Genel olarak insanlara yüzeysel bilgiler verip ve gaza getirip bırakması. Bunun yerine derinlemesine bilgiler verilebilirdi ve daha güzel anlatılabilirdi diye düşünüyorum bir çok konuyu. Özellikle de benim daha iyi bildiğim konularda çok yüzeysel bilgileri görünce üzülüyorum. Sevmeme nedenlerimden en büyüğü budur, yani yarım bilgi, bilgisizlikten daha kötüdür manıtığıdır.

Barış Özcan izleyip çok kültürlü olduğunu düşünen bir kaç arkadaşı morartmışlığım vardır. Dolayısıyla kendisi her ne kadar insanlara daha fazla okuyun dese bile insanların okumayacağını bilen bir insandır. Bunun için öğretme sorumluluğu kendisine aittir. Eğer böyle videolar paylaşıyor ise öğretmeyi idda ediyor site, tam öğretmelidir. Kaynaklarını tam vermelidir.

Geçenlerde bir arkadaşla yaptığımız tarışmada, kendisinin pek de bilgili olmadığını ve yalnızca hazırladığı metini okuduğunu düşündüğümü söylemiştim. Karşımdaki kişi sanki Barış Özcan peygambermiş gibi, her bilgiyi biliyormuş gibi savununca, ne kadar yanlış bir izlenim bıraktığını bir kez daha görmüş oldum. Google dan alıp sürekli video yapmaktadır aslıda.
Özgün değildir.

Bunu kendi youtube yorumlarında da görmek mümkündür. Bu adam sunum işinde iyidir. Buna kimse itiraz edemez fakat benim söylediğim şeyleri yorum olarak yazan youtube kullanıcılarına, Barış Özcan takipçileri tarafından resmen taciz edilmektedir. Kendileri, onu köresiye ve ölesiye savunmaktadır. Bu da tehlikeli bir durumdur. Ayrıca bir zamanlar, zaman gazetesinin bir konferansında konuştuğu da bilinmektedir. Bunun için ona fetocu da derler. Bilemeyiz tabi. Sanırım Amerika'da yaşıyordu.


Posted on Hede.io - Knowledge Sharing Dictionary
Read this entry or all entries about barış özcan.

Sort:  

Youtube çöplüğünde yinede ortalamanın üzerinde birisi

Evet öyle. Fakat youtube Türkiye de sanıldığı kadar boş değil aslında. Ünlü olanlar boş.

Bazen açıp seyrederim, tuhaf bir anlatım ve senaryo şekli var ama iyi adamdır kendileri.

kaptan, yüzeysellik konusuna ben de katılıyorum, özellikle abone sayısı arttıkça bu daha da ortaya çıkmaya başladı, ilk içerikleri örneğin daha dolu doluydu. ama yine de araştırmacılığına, kaynakları birleştirip bir sunum haline getirmesine, bol bol video-editing yapmasına ciddi saygım var.

Video editing konusunda şu eleman çok hoşuma gidiyor

Grafiker lik bilgisine sahip uslüp iyi hitap edebiliyor buda çok derin bilgi veren insanlardan öne çıkmasına senen oluyor. Dediğiniz gibi yüzeysel anlatması kötü durumda bırakabilir ama dediğiniz gibi wiki google kullanarak o bilgilere ulaşıp anlatıyorsa ve ilgi uyandırıyorsa adamı tebrik ederim. Bir çok kişi tanıtım yazısından biraz uzun olduğunda okumuyor teşvik anlamında güzel bir iş yapıyor merak uyandırırsa da o konu hakkında bilgi istiyen biri rahat bir şekilde o anlattığından çok daha derinlemesine bilgi sahibi olur. Buda wiki ve Google den sadece yararlanmasının avantajı diyebilirim. Dez avantajına gelirsek malesef kitlenin çoğunluğu bu tür anlatımları seviyor belki de bilgili bir kişi bile severek izliyor. Sonuçta kişi kendinden düşük bilgiye sahip kişileri izlerken egosunu tatmin ediyor onla eğlenebiliyor. Buda iyi bir izleme şekli olmasada bana bilgi gelsin diye değil zaman geçirmek için izlendiğini belirten etkenlerden. Tabi böyle küçük derleme şeklinde yapanlar daha çok izleniyor detaylı anlatan, öğreten kişiler güzel bir yöntem kullanmadıklarından gerek diye düşünüyorum.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 59634.42
ETH 3191.92
USDT 1.00
SBD 2.45