cosmopolis

in #hede-io6 years ago (edited)

Efsanevi yönetmen David Cronenberg'in 2012 yılında vizyona giren filmi. Yeni seyrettim ve çok beğendim.

Ortalama bir film beğenisine sahip olduğumu tahmin ediyorum, zira filmlerin imdb puanları bana çoğunlukla makul görünür. Gel gör ki Cosmopolis'in imdb puanı 5. Ciddi bir anomali söz konusu. Anomalileri önemserim çünkü istatistiksel bir hata ya da rastlantı söz konusu olmadığında bize çok şey öğretirler.

Cosmopolis filmi Newyork'lu 28 yaşındaki bir milyarderin beyaz limuziniyle kentin diğer yakasındaki berberine yaptığı yolculuğu konu alıyor. Film çağın ruhuna ve kapitalizmin geldiği son aşamaya dair çarpıcı tespitler içeriyor. Bir fütürist oturup çağımızı uzun uzadıya analiz etse bundan fazlasını ortaya koyamazdı.

Film Don Delillo'nun Cosmopolis isimli romanının uyarlaması; görsellikten ve aksiyondan ziyade diyaloglara dayanıyor. Diyalogların oldukça didaktik (ve yer yer biraz kasıntılı) olması insanları sıkmış anladığım kadarıyla. Oysa benim açımdan çağın ruhunu kavramak için bir tür eğitim olarak bile seyredilebilir.

Film 2012 Cannes Film Festivali'nde Altın Palmiye'ye aday olmuş, ancak kazanamamış.

Cosmopolis finansal piyasaların doğasıyla insan ruhunun özünü bağdaştırıyor gibi geldi bana. Kaos filmde adeta vücut buluyor.

Filmin imbd puanının bu kadar düşük olmasını getirdiği ağır kapitalizm eleştirileri ile açıklayabiliriz belki. ABD'liler malum epey muhafazakardır. Filmin sonu da daha iyi bağlanabilirdi belki. Gerçi filmin iç mantığıyla tutarlı bir son olmuş.


HEDE

Posted on HEDE - A place for sharing knowledge in a friendly way

Read this entry or all entries about cosmopolis.

Sort:  

This post has received a 20.00% upvote from @jmiller05!

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 58484.86
ETH 3100.06
USDT 1.00
SBD 2.40