bohemian rhapsody

in #hede-io6 years ago (edited)

Efsanevi rock grubu Queen'in solisti Freddie Mercury'nin hayatını konu alan film. Dün akşam sinemada seyrettim. Quenn müziğini dinlemeyi özlemişim, iyi geldi.

Filmin yönetmeni Bryan Singer Olağan Şüpheliler ve X-Men film serisi ile tanınıyor.

Bu gibi filmler vurdu kırdıya, araba takip sahnelerine, abartılı bilgisayar efektlerine başvurmadan da film yapılabildiğini gösteriyor.

Freddie Mercury'nin Pakistan-İran kökenli olduğunu bilmiyordum, bu film aracılığıyla öğrenmiş oldum.

Film Freddie Mercury başta olmak üzere Quenn grubu üyelerinin ne kadar yetenekli sanatçılar olduğunu çok başarılı bir biçimde vermiş.

Yeni yöntemler denemek konusundaki cesaretleri ve bunu bir alışkanlık haline getirmeleri başarılarının ardındaki en önemli sebeplerden biri olmuş.

Filme de adına veren 6 dakikalık Bohemian Rhapsody şarkısı bunun bariz örneği. Radyoda çalınamayacağı, rockseverlerin operadan hoşlanmayacağı gibi önyargılara rağmen şarkıyı ilk single olarak kullanmak konusunda ısrarcı olmuşlar.

1970'ler özellikle müzikte bolca deneyin yapıldığı bir dönem olmuş. Queen bu alışkanlığı 80'lere de taşımış.

Edebiyatta, müzikte, resimde ve sinemada deneysel, yenilikçi eserlerden hoşlandığımı fark ettim son zamanlarda.

Freddie Mercury özgüveni çok yüksek bir insanmış. İlkgençliğinden itibaren böyleymiş durum. Muhtemelen sahne sanatlarına olan yeteneğinin farkındaydı.

Güzel filmdi, iyi ki gitmişim dedim.


HEDE

Posted on HEDE - A place for sharing knowledge in a friendly way

Read this entry or all entries about bohemian rhapsody.

Sort:  

This post has received a 20.00% upvote from @jmiller05!

Fragmanı 3241651464 kez izleyerek rekor kırdığım, aylardır beklediğim ve sonunda bu akşam kendisine kavuştuğum için çok heyecanlı olduğum film! Paylaşayım dedim : )

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 58080.30
ETH 3102.16
USDT 1.00
SBD 2.40