Hoşgeldin Ya Şehr-i Ramazan 🤗

in #hede-io6 years ago (edited)

kaynak

Yılda bir ay nefislerimizi her açıdan terbiye ettiğimiz mübarek ramazan ayı gelmiş, hoşgelmiş. 😃

Negüzel bir aydır ki, sofralarımızda bereket, gönüllerimize manevi bir huzur hissiyle tutmaya çalışırız oruçlarımızı.

Gece gümbüdü gümbüdü çalan davulun sesiyle uyanıp, sahur hazırlığı yaparız, Allah ne verdiyse yer, bol suyumuzu içer, tekrar yatarız.

İftar yemeklerimizi büyük bir heyecanla hazırlayıp iftar saatini beklemeye başlarız. dualarımızı eder, iftarımızı bir hurma ya da su ile açarız. Önden bir çorba içer, ardına ana yemeğimizi yeriz. Daha sonra üstüne tatlımızı…
yalnız çorba içtikten sonra hemen ana yemeğe geçmek biraz mideye ağır gelebilir, bu yüzden biraz bekleyip ana yemeğe geçerseniz hazmı daha kolay olur. Ekmeği az tüketin, mümkünse buğday yada tahıllı ekmek tüketmeye çalışın, bol su için.

Oruç, sadece aç kalmak değildir. Orucumuzun kabul olması için kötü söz söylememeliyiz. Kalp kırmamalıyız. Dedikodu yapmamalı, gıybet etmemeliyiz. Kalbimizi, niyetimizi güzel eylemeliyiz. Zekat ve fitrelerimizi ihtiyacı olan kardeşlerimize vererek yardımcı olmalıyız. 😃 Bu aylar mübarek aylar olduğu için kıymetini bilip halis bir şekilde bu ayı ihya etmeliyiz ki, burası bir saniyelik bir süre iken ahiretimizi de düşünüp ebedi olan yaşamımıza yatırım yapmalıyız. Çünkü götürebileceğimiz tek şey bizim amellerimizdir.


Posted on Hede.io - Knowledge Sharing Dictionary
Read this entry or all entries about Hoşgeldin Ya Şehr-i Ramazan 🤗.

Sort:  

Merhaba:) Selamlama ve uğurlama cümleleri sözlük için uygun değil, eğer hede.io üzerinden düzenleyip çıkarırsanız çok iyi olur. Bir de düzenlerken, yazının altında "options"a basıp, içerik tipini "information" olarak seçerseniz ileride bilgi almak isteyenler direk sizin yazınızı okuyabilir.

Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim 😊
Selamlama ve uğurlama bölümünü steemitten editleyerek çıkardım , hede den edit yapılacak kısmı bulamadım.

Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim 😊
Selamlama ve uğurlama bölümünü hededen editleyerek çıkardım.

Ben teşekkür ederim, hayırlı ramazanlar:)

Çok teşekkür ederim. Size de hayırlı ramazanlar dilerim 😊

çok güzel bir yazı olmuş, kendi deneyimlerinizide paylaşmıssınız, o yüzden teşekkürler...

Herkes sabırla bekler,
Zayi olmaz emekler!
İftara geliyoruz.
Hazırlansın yemekler.

(dipnot:davulcu manisidir! lütfen ciddiye almayın...) :D :D :D

Eskiden davulcular mani de söylerdi. Teşekkür ederim güzel yorum için 😄
İçimden gelenleri yazdım...😃

You got a 50.00% upvote from @votepower courtesy of @baycan!

vote verdim, elinize saglik...

Teşekkür ederim 😃

Hayırlı ramazanlar diliyorum. Davul sesini bile duymaz oldum. Yarın hafta sonu olduğundan oturup bekleyeceğim. Davulcu bizim buraya artık gelmiyor galiba=)))

Hayırlı ramazanlarımız olsun canım benim.. Nerede o eski ramzanlar demek adettendir (: Bunuda ben söylemiş olayım ama oyle başkaydı yaa..

Davulcu kamyonetin üstünde davul çala çala geçti mahallemizden bugün görebildim =))
Bence insanlar bireyselleştikçe hiçbir şeyin tadı kalmıyor bu söz biraz da bu yüzden söyleniyor bana göre.

Beraber yapılan herseyin tadı ayrı haklısınız aslında.. ☺

Ben de eski ramazanları çok özlüyorum, özellikle anemin evinde olan ramazanları. Hep birlikte kalkılan sahurları, yine birlikte yapılan iftaları.....
Yorumlarınız çok güzel arkadaşlar çok teşekkür ederim ☺️

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 68348.76
ETH 2644.95
USDT 1.00
SBD 2.69