elektrik

in #hede-io6 years ago (edited)

hakkında ilk yazılıp çizilenlerin yunan filozofu thales'e kadar gittiği, bugün anladığımız şekilde üzerindeki çalışmaların 16-17. yüzyılda başladığı, özellikle 19.yy bilimadamı volta ile pratik kullanım alanları ortaya çıkan ve tabi ki alim-ül âlâ tesla (r.a.) tarafından tüm potansiyeli gözler önüne serilen, hayatın nüvesi.

Eline fırsat geçmişken Tesla görseli paylaşmayanı cereyan çarpar (pun intended)

nereden aklıma geldiğini hatırlamamakla birlikte, bir süredir "acaba osmanlılar buna ne diyordu?" sorusunu cevaplamaya çalışıyorum; ancak sanırım doğrudan elektrik olarak kullanmışlar. arapçada kehriba diye bir kelime varmış; ancak arapça bilmediğim için tahlil edemedim. bazı yerlerde de elektriğin karşılığı olarak "cereyan" verilmiş; ancak cereyan akım demek, akım da elektrik demek değil. bilemiyorum hede, bana sen yardım et.


HEDE

Posted on HEDE - A place for sharing knowledge in a friendly way

Read this entry or all entries about elektrik.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 66014.01
ETH 3472.87
USDT 1.00
SBD 2.68