תחרות כתיבה עברית מס' 3 - האהבה הראשונה שלי

in #hebrewsteem6 years ago

art-1839006_1920.jpg

לפני הכל רק ארצה לציין שהשתתפותי היא לשם ההשתתפות (וגם כדי לחפור :) ) בלבד. פוסט זה לא יכלל ברשימת הפוסטים שיעברו שיפוט בתחרות הכתיבה העברית.

מאז שאני זוכר את עצמי, אני מטורף על שוקולד.. כןכן שוקולד, קראתם נכון :)

בתור ילד בן 6 אני זוכר את עצמי כל שבוע מקבל חפיסת שוקולד פרה מריר - כןכן מריר הייתי ילד מוזר חח :)
ומחלק לעצמי את החפיסה לכל יום בשבוע.
מיותר לציין שהיא היתה נגמרת הרבה לפני דבר שאילץ אותי לחפש כל מיני אלטרנטיבות אחרות חח.

הקטע שבתור ילד אתה שומע הרבה דעות מנוגדות לגבי כל מיני נושאים שונים, וקשה לדעת מה נכון ומה לא עם
נסיון חיים כה מועט.

אז הייתי אוכל שוקולד ואוכל סרטים באותו הזמן, שחלילה לא יבואו לבקריני בלילה קריוס ובקטוס לבושים בכלום פרט לקסדת בניין ויקדחו לי עם מיני קונגו בטוחנות.
או שאגדל תחת ענקי כמו של השכנה ממול, שאמי היתה מספרת עליה שהיא יושבת על התחת כל היום ואוכלת ממתקים.

אך דבר לא הניא אותי מאכילת כמויות לא הגיוניות של שוקולד, אם כבר להיפך חח ובסך הכל הייתי ילד בריא.

לימי הולדת הייתי מקבל בין היתר כל מיני שוקולדים ובונבוניירות מחו"ל, אבל אתם מכירים ילדים - תמיד חזרתי לשוקולד מריר פרה של עלית שאז עוד היה טעים..

הקטע המצחיק הוא שלא באמת הבנתי באיכותו של השוקולד עד אשר הכרתי את זוגתי, שבמקרה התמחותה המקצועית היא קונדיטוריה :)

מיותר לציין שאחרי גילוי הפרט הקטן הזה אהבתינו הלכה והתעצמה הן האחד לשניה והן לשוקולד.
לא פעם מוצאים אנחנו את עצמינו משוטטים בסופר מרקט ונתקעים על מעבר הממתקים, וכל פעם מנסים סוג אחר של שוקולד.

תתפלאו אך חורים בשיניים יש לי אולי 2 כולל סתימות שאותן עשיתי ב3 שנים האחרונות והינני בן 33, ואני מקפיד על צחצוח שיניים אך לא גולש לחוטים הדנטלים ושאר ירקות.

מעבר לזה לשוקולד ישנן תכונות המועילות מאוד לבריאות ולמקרה שלא ידעתם הנה כמה פנינות חכמה בנושא :)

האינדיאנים בני הקונה (Kuna), החיים באיים ליד חופי פנמה, ידועים בבריאותם הטובה ובאריכות ימיהם.
על מחלות לב הם כמעט לא שמעו ולחץ-הדם שלהם נמוך במיוחד.
אבל, בריאותם של בני הקונה אשר היגרו אל העיר הגדולה פנמה סיטי, הורעה.
הרופא והחוקר האמריקאי, נורמן הולנברג, (Hollenberg) מבית-הספר לרפואה הרוורד, גילה שתושבי האיים נוהגים לשתות כ-40 כוסות של משקה קקאו בשבוע, או כחמש כוסות מדי יום, אותו הם מכינים בדרך מסורתית.
הולנברג מצא שהסיכון למחלות-לב, שבץ, סוכרת וסרטן קטן באופן דרמטי אצל בני הקונה – 10% פחות מהמקובל במערב, וזאת הודות לכימיקל מסויים בקקאו, אפיקטכין (epicatechin).
בני הקונה שעברו להתגורר בפרברי פנמה סיטי לוגמים רק כארבע כוסות משקה קקאו בשבוע, ובהתאם, בריאות הלב שלהם פחות טובה.

אפיקטכין הוא נוגד-חימצון (אנטי-אוקסידנט) ממשפחת הפלבנולים (flavanol).
נוגדי חימצון הם מולקולות שמייצרים בעלי-חיים וצמחים כדי להגן על עצמם מפני נזקים הנגרמים מחימצון.
חימצון הוא חלק מתהליך הנשימה, בו מועברים אלקטרונים ממולקולה אחת לאחרת.

ידוע מזה זמן רב שקקאו עשיר מאד בנוגדי-חימצון. פלבנולים מהווים 8% ממשקל אבקת הקקאו.

עקרונית, ככל שהשוקולד מכיל יותר מוצקי קקאו, הוא גם מכיל יותר נוגדי חמצון.
שוקולד מריר מכיל יותר כאלה משוקולד חלב, ובשוקולד לבן אין מוצקי קקאו כלל.

מחקרים רבים הראו שהפלבנולים בקקאו מונעים מחומרים שומניים בזרם הדם להתחמצן ולסתום את העורקים, ועוזרים לדם להיות פחות צמיג וליצור פחות קרישים.
נמצא ששוקולד עשיר בפלבנולים מגן על הלב, מוריד את לחץ הדם, מקל על עייפות, משפר את תפקוד הלב במושתלי לב ועוזר לחולי כבד. כמו-כן, נמצא שהפלבנולים מפחיתים את רמת חימצון הכולסטרול LDL ("הרע") לצורה הפוגעת בעורקים, ומעלים את רמת המולקולה חנקן חד-חמצני, NO, אשר חשובה בוויסות לחץ-הדם, וכך תורמים לבריאות הלב.

מחקרים גם בדקו את השפעת הקקאו על תפקוד טסיות הדם, ומצאו שהשפעת הקקאו דומה לזו של אספירין – הפלבנולים הפחיתו את דרגת הצמתת הטסיות, השפעה זו מגינה על הלב.

כל זה טוב ויפה, אולם הבדלים בעיבוד השוקולד על-ידי היצרנים השונים והבדלים בתכולת הפלבנולים בין מוצרי השוקולד הרבים מקשים על תרגום ממצאים אלה ליתרונות קליניים מובהקים.
כמו-כן, בדרך-כלל, במחקרים מסוג זה נותנים לנבדקים קפסולות של קקאו או קוביות שוקולד אשר ידועים הרכבם ורמת הפלבנולים בהם. על השוקולד שאנו קונים בחנות לא מסומנת כמות נוגדי-החימצון שהוא מכיל.

למרבה השמחה, המודעות הגוברת היום לצריכת מזון בריא ושמירה על הערכים התזונתיים גם במזון מעובד, הובילה לכך שכמה יצרנים כבר מקפידים על תכולת פלבנולים גבוהה בשוקולד והחברות מרס האמריקאית וברי קאליבו הבלגית פיתחו תהליכים השומרים על כמויות גבוהות של פלבונלים במוצר המוגמר.

מקווה שנהינתם ואולי גם עשיתי לכם חשק לאיזה קוביית שוקולד קטנה - ההמלצה שלי, שוקולד מילקה אקסטרא קקאו :)

וכמובן שאתם מוזמנים להגיב ולספר על השוקולד האהוב עלייכם - תמיד אשמח להכיר ולנסות סוגים חדשים :)

התמונה בכותרת נלקחה מPIXABAY והעובדות המדעיות מ scienceinmyplate.com

שלכם
בשבילכם
ותמיד פה איתכם @nv21089

Sort:  

ראשית, אתה כותב יפה וחכם.
שנית, הגוף שלך ידע אינטואיטיבית מה טוב עבורו כבר בילדותך.
כן, עשית לי חשק לשוקולד טוב למרות שאני תמיד מעדיפה מלוחים למיניהם. (פחות בריא)
ואחרון חביב,
למה הצהרת מראש שהכתיבה הזו לא לתחרות? מתאים!

תודה רבה 😊 גם אני הגעתי למסקנה הזאת, הגוף יודע אינסטינקטיבית בדר"כ מה טוב לו אנחנו רק צריכים להקשיב לו. הצהרתי שהפוסט לא יכלל ברשימת השיפוט ובחירת המנצח כיוון שאני אחד השופטים 😋

חחח....אכתוב אם אחליט שבא לי להיחשף🙏

אין כמו כוס קקאו איכותית בלילה חורפי, או במקרה שלי כל לילה חח

פצצה! אני גרה מתחת לבית קפה השוקולטה ! כל הזמן מקבלת מנות שכאילו לא יצאו טוב וסופלאים שהתפוצצו
ושוקולד אווריוור איי טרנ....
אין על שוקולד...
!!

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64254.80
ETH 3145.34
USDT 1.00
SBD 3.88