Romatizma Hikayem Nasıl Başladı? How did rheumatism start?

in #health7 years ago

Herkese merhaba arkadaşlar, sizinle 2 senedir mücadele ettiğim bir rahatsızlığımdan bahsetmek istiyorum. Belki benim durumumda olan arkadaşlara yardımım dokunur.

Geçtiğimiz sene sabahları uyandığımda çenem'de şiddetli ağrılar meydana geldi. Bir kaç hafta umursamadım etrafımdakiler soğukta kaldığımı söylemişlerdi bende bu yüzden zamanla geçer diye beklemiştim. Tabi beklemek benim aleyhime olmuştu. Gün geçtikçe geceleri daha çok şiddetlenmeye sabahları'da neredeyse ağzımı hiç açamamaya başladım.

Hemen kulak burun boğaz doktoruna yol aldım. Doktor bana ağzımda 2 diş eksik olduğu için çenende kayma olmuş dedi. Antibiyotik ve ağrı kesicilerle beni yollamıştı. 1 ay kadar ilaçları kullandım ağrılarım ve çenemde oluşan şişlikler yavaş yavaş gitmeye başladı. 1 yazı rahatlıkla geçirmiştim arada ağrım olsa bile.

Geldik mi sonbahara? sanki hava soğudukça hastalık kendini yeniliyordu. Yine kulak burun boğaz doktorun kapısına dayandım! Yine ağrı kesiciler antibiyotikler derken 2 ay sonra yine aynı ağrılarım başlamıştı. Kulak burun boğaz doktoruna bu şekilde 3 defa gittim ama 3'ünde fayda göremedim..

Yine bir sabah bilek ağrısına uyandım!

Artık çenemin ağrısına o kadar alışmıştım ki, sadece yemek yemede sıkıntım oluyordu. Bir sabah uyandım parmaklarım hareket etmiyor dayanılmaz bir ağrı vardı bileğimde. Yine bana hastane yolları göründü. Sağ olsun doktorum şöyle bir göz gezdirdi bileğin burkulmuş diyerek ağrı kesici ile beni eve yolla. Tabi verdiği ağrı kesiciyi almadım bile 1 sene içinde o kadar çok ağrı kesici kullanmıştım ki. madem burkulmuş dayanırım ağrısına diyerek ilacı eczaneden almadım.Aradan geçti bir hafta benim hem çenem hem bileğim dayanılmaz ağrılara yine sabahları ve geceleri beni yokluyordu. Tabi ben ilacı almadığım için pişman olup yine doktora gittim. Doktor beni muayene edip "sende romatizma var romatolojiye git" dedi! Oha bu yaşta mı diye cevap veresim geldi.

Küçük bir yerde oturduğum için ve Allah'tan şansıma romatoloji bölümü hastaneye yeni açılmıştı En azından 1 sene boyunca çektiğim ağrıların bir sebebi varmış. Her ne kadar boş yere antibiyotik ve ağrı kesici kullanmış olsam bile. Günlerden bir gün sabah uyandım sağ diz kapağımda bir şiddetli ağrı, hareket kısıklığı aşırı şişme! Artık yavaş yavaş korkmaya başlamıştım. sanki bütün eklem yerlerimi kaplıyormuş gibi hızlı bir şekilde yayılmaya başlamıştı. Ve talihsizlik araya hafta sonu girmiş bende o şiş bacakla 2 gün yatalak kalmak zorunda kaldım.

Romatoloji'ye gittim sonunda!

Derdimi şikayetimi anlattım derken dizimdeki sıvının alınmasını söyledi. Kimseyi korkutmak istemem o yüzden o kısmı atlıyorum. Rahat yürümem için sıvıyı aldılar evet ama 1 hafta sonra yine dizim şişmişti tabi bu arada tedaviye başlamadım çünkü bağışık sistemim zayıf kaldığı ve idrarim'de enfeksiyon çıktığı için doktorum ilk bu sorunları halletmemiz lazım deyip b12 vitamin iğnesi ve bir kaç farklı ilaçla bu sorunu çözdü. Zaten 2. şişliğim bu sırada başlamıştı.

Şu anda Romatizmam Ne Durumda?

Şu anda hala tedavime devam ediyorum kullandığım 4 5 tane ilaç var en önemlisi'de kortizon kullanmam oldu. Tabi ağrılarım var mı? Evet var ama çok şükür dayanılmayacak kadar değil. Şunu'da söylemek isterim eğer kortizon ilacı kullanıyorsanız doktorunuz ne diyorsa aynen öyle devam edin. Bir anda kafanıza göre ilacı bırakmaya kalkmayın.

Aynı hastalığı yaşayan ve soru sormak isteyen arkadaşlar post'a yazabilirsiniz. Unutmayın herşey geri gelir ama sağlık gelmez. 

Sağlıklı Günler Dilerim :)


Everybody hello friends, I want to talk to you about a discomfort that I have been fighting for 2 years. Maybe I can help my friends who are in my situation.

When I woke up in the morning of the past year, there was a heavy pain in the jar. I did not care for a few weeks because they told me that I was in the cold, so I expected that it would pass over time. Of course it was against me to wait. The days began to get worse at night, and I could hardly open my mouth in the morning.

I just headed to the ear, nose and throat doctor. The doctor said she had slipped in the jaw because she had two missing teeth in my mouth. He sent me with antibiotics and painkillers. I used medication for about 1 month and my aches and puffy swells started to go away. I have spent 1 article easily, even if I have pain.

Did we come in the autumn? It was as if the weather was cooling itself. Again, based on the otolaryngologist's door! Again painkillers say antibiotics 2 months later I started the same pain. I went to ear nose throat doctor 3 times this way, but I did not see any benefit in 3.

I woke up again one morning with ankle pain!

I was so used to the pain of jaundice, that I was just having trouble eating food. One morning I woke up my fingers did not move I had an unbearable pain. He saw me again on the hospital roads. You're right, my doctor, look at me like you wiggled your ankles and send me home with a painkiller. Even if I did not take the painkiller, I used so many painkillers in a year. If it was a sprained pain relief, I did not get it from my pharmacist. After a week, both my jaws and my wrists were unbearably painful and again the mornings and nights were tickling me. Of course I regret that I did not take medicine and went to the doctor again. The doctor examined me and said, "You have rheumatism and go to rheumatology!" I came to answer that, is it in this age?

I finally went to Rheumatology!

When I told him about the complaint, he told me to take the liquid in my line. I do not want to scare anyone, so I skip that part. Yes, but after a week I was swollen again, of course, I did not start treatment because my immune system was weak and I had an infection in the urine. My doctor told me that we had to solve these problems first and solved this problem with vitamin B12 needle and several different medicines. Already my 2nd bullet started at this time.

What is Rheumatism?

At this point, I still continue to treat the 4 5 drugs I used, which is the most important thing I did not use cortisone. Do I have pain, of course? Yes, there is, but thank goodness is not enough to endure. I would like to say that if you are using corticosteroids, what do you say your doctor will do just like that. Do not go to the pills according to your head.

You can write to friends who are experiencing the same disease and want to ask questions. Do not forget everything comes back but the health does not come.

Healthy Days Dilerim :)

Sort:  

Geçmiş olsun birde size önerim postlarınızda paylaştığınız görsellerin kaynağını belirtiniz :)

teşekkür ederim öyle mi bunu bilmem iyi oldu :)

Gecmis olsun

teşekkür ederim :)

Ne çektin be gülistan @esmaxgny

Beni bu ilaçlar öldürdü ne çektik bee :D

burasını günlük olarak şey ettim dafadsfdas

Geçmiş olsun umarım tez vakite iyileşirsiniz :)

Teşekkür ederim :)

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 59575.00
ETH 2607.14
USDT 1.00
SBD 2.43