Daha Güçlü Egzersiz İçin

in #healt7 years ago

main.jpg


Herkese sıcak yaz gününden merhaba :) , arkadaşlar tatilleriniz güzel gidiyordur umarım :D Benim bu hafta sınav haftam olduğundan yazılarımı biraz kısa tutmayı planlıyorum.Bu arada büyük ihtimalle bende Kuş Adasında olacağım o yüzde gelcek arkadaşlarla umarım orda görüşmek üzere ;).Evet bugün fitness yeni başlayanlar için ilk başlarda sık tüketmeleri gereken birkaç besin önericem bunlardan birkaç tanesini zamanında bende aşırı tüketiyordum , açıklamada hangileri olduğunu belirticem :).Zaten birçoğumuzun sevdiği şeyler bence.

  • Kahve


    1.jpg

    Açıkcası bende tam bir kahve severim.Antremanlara başlamadan önce 1 fincan içmek için en uygun zaman.Yapılan araştırmalara göre kafein in mutluluk hormonu salgılanmasını arttırdığını biliyoruz.O yüzden 1 fincan kahve antremanların daha kolay ve eğlenceli geçmesini sağlar.Fakat kahve tüketimini aşırıya kaçırmamak gerekiyor.Normalde hiç kahve yada çay tüketmeyen biriyseniz kahveyi kendinize yavaş yavaş alıştırmanız gerekiyor.Aniden aşırı kahve tüketimi antreman sırasında kalp çarpıntısı yada mide bulantısı yapabiliyor.
  • Yulaf Ezmesi


    2.jpg

    Sahip olduğu lifli yapısı sayesinde yavaşça sindirilen yulaf ezmesi kandaki şekeri anı yükseltmez.Buda daha enerjik ve kaliteli antremanlar demektir :).Çoğu besin ile karıştırılabilir yulaf ezmesi fakat ben yoğurt ve meyve ile karıştırmayı seviyorum :).Antremana başlamadan 1 - 1.5 saat önce glikoz depolarını doldurmak gerekiyor.
  • Badem


    3.jpg

    Kuruyemişlerde bulunan proteinler çok hızlı kas inşası yapabiliyor.Bademin öne çıkma sebebi ise : sağlıklı yağlar ve kan akışını müthiş bir şekilde düzenleyen arginin adlı aminoasidi barındırması ezgersiz performansı için biçilmiş kaftan :)
  • Muz


    4.jpg

    Muz en çok sevdiğim meyvedir.Fitness başladıktan sonra antreman için ne kadar gerekli olduğunu öğrendiğimde çok sevinmiştim açıkcası .Tabiki de hala fazla tüketmek kabız yapabiliyor onuda unutmamak gerekiyor :)Benim gibi abartıya kaçmadığınız sürece sorun yok.Muz uzun antreman yapanlar için kurtarıcı rölünde çünkü 1 saatten fazla antreman yapanlar için muz tüketimi çok önemli.Hem besin hemde kaliteli karbonhidrat açısından muz çok iyi tercih ; ayrıca günlük potasyum ihtiyacımızın %10 karşılıyor.Ben antreman öncesinde ve uzun bir antremanım varsa antreman arasında yada antreman sonrasında olarak 2 adet tüketiyorum.Sizede tavsiye ederim :)
  • Yoğurt


    6.jpg

    Sindirime çok yardımcı olduğu herkes tarafından bilinir bence :) .Genelde ben yoğurt meyve yulaf karışımı ile yoğurt tüketiyorum.Kalsiyum yoğurtta fazlasıyla bulunuyor.Ayrıca kalsiyum kas inşa eden mineral olarakta bilinir.Antremanlardan sonra yoğurt çok iyi bir tercih.
  • Yumurta


    7.jpg

    İçeriği sayesinde anne sütüne en çok yakın besinmiş bende öğrendiğimde baya şaşırmıştım.Birçok vitamin ve minerali barındırıyor.Spordan sonra yorgun vücudumuz için olmazsa olmaz bir besin.Yumurtayı bende çok severim ama hergün farklı yediğim sürece :).Beslenmemdeki temel besinlerden biri olduğu için sürekli farklı formlarda pişiriyorum.Bazende yumurtalı salata yaptığım bile olabiliyor :D

Arkadaşlar fitness yeni başlamış yada başlamaya karar vermiş iseniz bu besinler egzersiz hedeflerimizi gerçekleştirmemizde gerçekten işe yarıyor.Benimde beslenme programımın temelini oluşturan besinler :)
Bugünlük bu kadar diyelim o zaman..

Herkese sağlıklı günler


Follow : @guinsoo

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 67383.45
ETH 3525.45
USDT 1.00
SBD 2.70