Cendol Paling Mahal, Cendol Durian !

in #halal7 years ago (edited)

Salam warga Steemians,

Hari ini kami keluar mencari cendol durian. Atas cadangan beberapa orang dan En Google dan Facebook, kami singgah di kedai Rojak & Cendol Seksyen 24, terletak di Medan Selera Delima.

Suasana sempoi dan kasual, style medan selera. Selain kedai Rojak & Cendol, ada kedai lain yang menjual Kuew Tiaw dan Western food.

IMG_20170909_130721.jpg

IMG_20170909_130324.jpg

Style order bayar dahulu baru makan. Dan cendol disini bukan jenis cendol mamak tepi jalan. Ada 100 macam cendol, tu dia tengok menu dia, tak reti nak pilih bang !
IMG_20170909_130415.jpg

Nak pilih cendol dah la rumit, ditambah pulak dengan harga durian dia, hahahaha. Tak pernah aku makan cendol sampai RM22 (utk sais kecil) ! Aku difahamkan harga cendol berubah-ubah ikut jenis dan pasaran.

IMG_20170909_130441.jpg

Jadi kami order Cendol Durian D24 kecil dan Cendol Pulut.

IMG_20170909_130705.jpg

Dan sepinggan rojak buah.

IMG_20170909_130759.jpg

Secara peribadi, saya masih lebih cenderung pada cendol mamak tepi jalan, mungkin sebab ianya lebih simple dan lebih menyegarkan. Dan kadar ais dan "kemanisan" gula merah tak kena dengan citarasa aku. Pulutnya pun macam terlalu banyak.

Melainkan anda mencari kelainan, ya ini tempat untuk mencuba. Saya bagi rating 6/10.

Lokasi : Medan Selera Delima, Seksyen 24
Google Map : https://goo.gl/maps/HhkFFmYyJR62
Facebook : https://facebook.com/rojakcendolshahalam/

Dan kepada yang belum menjadi Steemians, saya syorkan anda sign up. Sebab anda gunakan platform ini untuk menjana pendapatan menulis blog. Sign up percuma dan terus blogging !

Sort:  

hahaha.. durian tu y mahal tu.. dan pulut 2 saya setuju. terlalu banyak.. hilang rasa cendol sebenar

Datang 5 org, order 2 cendol je ! Hahahaha .. nak rasa punya pasal.

Bukan cendol yg mahal kot! Durian!! How I wish kita orang kat Sarawak boleh menikmati cendol durian juga... meleleh air liur!😊😊😜

Hehehe. Beli durian, buat cendol.. siap

Haha ya betul .. durian yg mahal. Belum musim musang king lagi ..

Thanks for sharing... Love it.

Thanks for dropping by !

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.032
BTC 59304.77
ETH 2534.68
USDT 1.00
SBD 2.41