kook voor een week met 20,= 'kerstdiner'

image
Welkom op mijn struggle om met 20,= per week rond te komen. Vandaag heb ik mijn kerst diner een goedkope deze keer das zo mooi, daar hou ik van.

Index
Dutch profile
Greendeliver-sm
Personal profile
First blogpost
Last blogpost

Toen ik mijn laatste goede maaltijd maakte voor mijn watervast project kocht ik een dubbelverpakking biefstuk. In plaats van gewoon 2 biefstukken te eten of te vergeten in de koelkast om later weg te gooien, heb ik destijds die biefstuk ingevroren. Nou hij smaakte des te lekkerder zo gaaf is dat gratis eten. Dit zijn mijn laatste aardappels nou mijn laatste niet echt ik heb er nog 3 over maar daarover in een andere post. Nou ok dan 1 tipje van de sluier 'gratis aardappels' haha verder zeg ik er niets over. Volg mij maar het wordt vanzelf gepost. De doperwtjes heb ik nog van gisteren en ik heb nog 1 portie over. Net als de jus die heb ik ook van gisteren. Ik was het toetje vergeten normaal heb ik nog saroma maar die kan i nergens vinden Ik heb dat nog niet gemaakt ook niet toen de poolse dame er was. Het maakt niet echt uit ik eet bijna nooit toetje het is een extra, maar daar gaat ook verandering in komend volgend jaar. Er is een goedkope manier om een toetje te eten die ik nog weet van vroeger dat was toen ook normaal. Das straks ook helemaal goedkoop maar daarover later.
Normaal had ik wel uitgepakt maar ik ben maar alleen, niet zielig hoor het is gewoon zo. Doordat ik nu alleen ben kan ik ook weer andere dingen doen. Al kijk je in mijn hart ik het toch gezelliger had gevonden als ik met iemand samen was geweest natuurlijk je bent niet gemaakt om alleen te zijn. Het komt vanzelf wel op je pad bij mij is dat tot nu toe altijd zo geweest met alles. Vroeger toen ik klein was was een kerst speciaal omdat er speciaal eten was. Tegenwoordig heb je iedere week speciaal eten. Wij zijn met z'n allen zo verwend maar geven ook gigantisch veel uit met de kert 100 euro is niks.. ongeloofelijk... plus je eet iets ietwat specialer dan normaal.. Dat wil ik ook gaan veranderen hiermee. Gewoon goed eten maar normaal en pasen kerst en verjaardag iets speciaals maken. Dan is het pas echt speciaal en verdient, plus je koopt iets speciaals omdat je jezelf wilt verwennen maar de lat wordt steeds hoger gelegd dit is in mijn ogen zo'n hoge besparing als je dit in een jaar bekijkt. De smoes van ja je leeft maar 1 keer gaat niet op want je eet gewoon, ook lekker maar gewoon geen speciaal beleg.

Ik wens jullie allemaal een perfecte kerst toe dat het alles mag smaken.
vanavond stream ik weer mijn steemmonster runs voor meer check mijn profiel @greendeliver-sm


vote Greendeliverence for witness

giphy.gif

alldutch discord


1c37at7soj.jpg









Sort:  

Je mag natuurlijk ook niet overdrijven natuurlijk. Zelf ben ik vrij zuinig en kijk ik wel uit wat ik koop. Maar af en toe wil ik toch wel die dingen eten die ik superlekker vind maar die gewoon te duur zijn om in een "doordeweeks" potje te steken. Daarom dat met deze feestdagen het kreeftje zo lekker smaakte.
Overdrijven is nooit goed, ook niet in eten. Ik heb nooit begrepen waarom een etentje in een sterren restaurant zo extreem duur moet zijn, om dan na 8 gangen de tafel te verlaten met een knorrende maag...
Met 20€ per week kom ik niet toe, dat lukt mij nooit (of ik moet mezelf inviteren bij familie, vrienden, kennissen en vrienden)
Ik vind het straf wat je tracht te doen.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63799.64
ETH 3130.40
USDT 1.00
SBD 3.97