Sernik z nutką pomarańczy

in #gotowanie6 years ago (edited)

Cześć ,dzisiaj postanowiłam dodać kolejny post związany z sernikiem. Uwielbiam sernik a wy? Moje ulubione ciasto. Tym razem postanowiłam zrobić z nutką pomarańczy i spodem z herbatników.


Składniki:
Na spód ciasta

  • 200g herbatników
  • 50g masła
  • Na ciasto
  • 500g twarogu na sernik
  • 100g cukru
  • 30g mąki pszennej
  • 5 jaj
  • 1łyżeczka aromatu pomarańczowego
  • 80g masła
  • Sposób przygotowania
    Spód tortownicy wyłożyłam papierem do pieczenia i nastawiłam piekarnik na 160 stopni z termoobiegiem.

    Spód ciasta
    Herbatniki pokruszyłam wałkiem do ciasta, ale możecie zrobic to inaczej. Roztopic masło, dodać do herbatników i wymieszać. Następnie wyłożyć je na spód tortownicy. Masa może być bardzo lepka więc warto zrobić to zwilżonymi dłońmi.Tortownicę z przygotowanym spodem włożyć do piekarnika na około 10 minut.
    Ciasto

    Szczerze? Nie potrzeba wiele pracy i miksera.


    Wszystkie składniki należy umieścić w misce (kolejność jest bez znaczenia) i wymieszać/zblendować.
    W misce umieszczamy jajka (żółtka z białkami) , ser, cukier, aromat, mąkę oraz masło. Wszystko blendujemy na gładką masę.
    Wylewamy masę serową na wcześniej upieczony spód.
    Sernik pieczemy w temp. 160 stopniach z termoobiegiem przez 70 minut. Po tym czasie wyłączamy piekarnik i zostawiamy w nim sernik jeszcze przez 10 minut.

    Coin Marketplace

    STEEM 0.16
    TRX 0.13
    JST 0.027
    BTC 58503.45
    ETH 2594.59
    USDT 1.00
    SBD 2.45