Beyin Göçü

in #gelecek6 years ago


Source


Doktorum tarafından karamsar bir tarafım olduğu söyleyebilirim. Fakat bazen karamsarlık çok şey kazandırabilir. İlerleyen yıllarda yurt dışında yaşamaya karar vermeme sebep olan bu karamsarlığı kırmak için hangi dili, nasıl, neden, niçin, ne zaman gibi sorulara cevap vermem gerekiyor.

Yazıyı okurken şu şarkıyı da bırakmak istiyorum, dinlerseniz seveceğinize eminim :)

Biraz farklı bir tür ve tuhaf sözler ama güzel. Neyse hemen konu değişti ve ortalık karıştı. Ne düşünüyorduk yahu? Gelecekte bu ülkede ve bizim gibi ülkelerde iyi şeyler olmayacağını hissediyorum. Bunu hissetmemin sebebinin en başında her şeyin rayından çıkması ve ekonomik kriz. İyiye gitmiyor artık bazı şeyler, bunları kabul etmek gerekiyor açıkcası. Ne yani ülke kötüye giderken sen kaçacak mısın? Hayır, sadece sorunların beni kötü etkilemesine izin vermeyeceğim belki hiç bir şey olmamış gibi yeni bir hayata da başlayabilirim. Bana en iyi gelecek şeylerden birinin bu olduğunu düşünüyorum. Gideceğim ülke konusunda da çok kararsızım maalesef. Öncelikle ilk tavsiye olarak güney kore tavsiyesi almıştım fakat biraz araştırdıktan sonra vazgeçmeme sebep oldu. Bunda ki en büyük etki güvenmediğim biri tarafından verilen bir tavsiye idi. Aslında pek fena olmayan ve asya kıtasının önde gelen ülkeleri arasında neyse. İkinci tavsiye ise Kanada fakat bu sefer bir sıkıntı vardı. Göçmen ülkesi olarak geçiyor gayet iyi görünüyor dışarıdan ama bir sorun var şuana kadar Türkiye üzerinde gördüğüm ve göreceğim hiçbir şekilde eğitimin denkliği yok. Bunu da yurt dışında master yaparak atlatmayı düşünüyordum, hem de sağlık sektöründe Kanada'nın oldukça ihtiyacı var bizim gibi insanlar. Ama bir sorun daha çıktı tabii ki hemşirelik ücretleri çok düşük... Bu kadar zorluktan sonra vazgeçmemek elde değildi. Akademisyen olarak gidebilme ihtimalimi de göz önünde bulunduracağım şuan da onun hakkında araştırmalar yapıyorum.

Sizce hangi ülkeye beyin göçü yapılmalı?


Posted from my blog with SteemPress : https://queqtra.timeets.xyz/2018/07/24/beyin-gocu/

Sort:  

Bence Azerbaycana gelmelisin, steemiti Azerbaycana tanıda biliris, ofis falan da açarıs, ekonomik kris çıkarsa b planı gibi steemit bizi kurtara bilir. 😀 Azerbaycana gelirsen bütün yerleşmen için her türlü yardımlar yaparım.

Evet ekonomik kriz konusunda Venezuelada olduğu gibi steemit ön planda olacaktır. Ama maalesef Azerbaycanda bizim gibi hayat kurtaracak cinsten değil, çok güzel olurdu zaten bildiğim bir dilin üzerine birşeyler katıp gelebilmek

Discorda keçelim.

This post has received a 3.13 % upvote from @drotto thanks to: @queqtra.

Gitmek için türlü sebep bulunabilir, gitmemek için de. Gidenler, zorluklarını anlatmalı, biraz onları dinlemekte fayda var.

Şu videoyu da şuraya bırakayım :)

Video çok güzel 😅 yorumlarınız için ayrıca teşekkür ederim. Hedeflerim var ve hedeflerini koymuş bulunuyorum. Şimdilik hangi ülke ve hangi koşullar olacağı konusu belirsizlik taşıyor. Onun için ilk önce yatay geçiş işini halletmem gerekiyor:)

Seninle benzer fikirleri paylaşıyor muşuz meğer :) Benim planım 3-4 yıl içerisinde Avustralya'ya temelli göç etmek. Youtube üzerinden takip ettiğim bir kaç kişi var oraya göç etmiş. Ayrıca webde bulunan diğer bilgileri de sürekli araştırıyorum. Avustralyaya niyetlenirsen konuyu derinlemesine konuşalım :)

Açıkçası heryer de bahsediliyor fakat tam olarak seçenekler arasına koymamıştım. Kanada olmazsa norvecte olmayacaktır muhtemelen😄 o zaman degerlendirecegim. Fikirlerini yazdığın için teşekkür ediyorum çünkü ben bu şekilde öneri olmasına çok önem veriyorum

Rica ederim ne demek, bilgi alış verişi mühim.

Yeni Zelanda'ya giden bir doktor arkadaşımız var. Çok memnun hayatından. Kiwileri çok seviyor. Dünyanın öbür ucu diye düşünmezsen araştırmanı öneririm.

Neden olmasın😅 Bende hemşirelik okuyorum yanına aldırdım beni😂 yeni Zelanda hakkında açıkçası pek bilgim yok ama not aldim,😄 tavsiye için teşekkürler


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 62943.85
ETH 2464.43
USDT 1.00
SBD 2.55